31.01.2022 / 13:31
StoryEditor

Niemchem, platforma e-commerce z chemią niemiecką, przejęta przez Zago Capital I

Chemia z Niemiec cieszy się w Polsce zaufaniem (fot. mat. prasowe )
Zago Capital I, fundusz inwestycyjny koncentrujący się na inwestycjach w firmy e-commerce w regionie CEE, przejął Niemchem – lidera internetowej sprzedaży środków czystości i chemii niemieckiej na polskim rynku. Fundusz liczy na szereg synergii operacyjnych, w wyniku których Zago Capital I zakłada wzrost skali biznesu przy jednoczesnej poprawie marżowości. Według założeń funduszu spółki portfelowe Zago Capital I wygenerują w 2022 r. łączne przychody w wysokości 200 mln zł.

Niemchem jest największym internetowych sklepem w Polsce zaopatrującym ponad 800 tys. gospodarstw domowych w światowej marki produkty do utrzymywania czystości w domu oraz hig...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.04.2025 / 14:22
StoryEditor
Ceny mleka mogą wzrosnąć nawet o 12 proc. Czy zdrożeje też masło? [ANALIZA]
Ceny mleka mogą wzrosnąć o 12%. Ceny masła też poszybują (fot. Canva)

Analitycy PKO BP przewidują, że ceny mleka w tym roku będą rosnąć nawet o 12 procent. Eksperci wskazują też, że jest wiele czynników, które mogą windować ceny masła. Co będzie wpływać na branże mleczarską w najbliższym czasie?

W artykule przeczytasz: 

  • Polska awansuje na podium producentów mleka w UE?
  • Ceny mleka w skupie mogą rosnąć przez wzrost eksportu do Chin
  • Amerykańskie cła mogą negatywnie odbić się polskiej branży mleczarskiej
  • Pryszczyca zagrożeniem dla unijnego i polskiego mleczarstwa
  • Ceny mleka w Polsce podążają za światowymi trendami
  • Czy ceny masła będą dalej rosnąć?

Polska awansuje na podium producentów mleka w UE?

W swojej analizie eksperci z PKO Banku Polskiego zwracają uwagę na zaplecze surowcowe dla polskich mleczarń. Jak można przeczytać w Agro Nawigatorze, w całej Unii Europejskiej w ostatnim kwartale 2024 roku dostawy mleka wzrosły o 0,7 proc., ale już w styczniu 2025 r. spadły o 0,3 proc. W tym samym czasie w Polsce dynamika skupu mleka wyniosła +2,8% r/r za ostatni kwartał 2024 r. oraz o +3% r/r w styczniu 2025 r.

– Polska wyróżniała się na tle Unii dynamicznym wzrostem, zbliżając się do Holandii pod względem wielkości produkcji. Niewykluczone, że w 2025 roku Polska stanie się 3. producentem mleka w UE – zapowiadają analitycy PKO BP.

Ceny mleka w skupie mogą rosnąć przez wzrost eksportu do Chin

Z danych przedstawionych w Agro Nawigatorze wynika, że w wartość polskiego sprzedaży zagranicznej produktów mleczarskich w 2024 roku zwiększyła się o 7,5 proc. w ujęciu rok do roku. Jednak wzrost wyrażony w PLN wyniósł już znacznie mniej, bo 1,4 proc. Wynik byłby pewnie jeszcze gorszy gdyby nie rewelacyjne dane z IV kwartału 2024 roku, kiedy to eksporty polskich produktów mlecznych wzrósł odpowiednio 15,5 proc. oraz o 4,6% r/r.

image

Powstaje mleczny gigant. Spółdzielnie Arla Foods i DMK łączą siły

Zdaniem ekonomistów, eksport produktów mlecznych z Polski nadal powinien utrzymywać tendencję wzrostową, ale jednocześnie zwracają uwagę, że dość silny kurs złoty ogranicza konkurencyjność polskich dostawców.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2025 / 14:29
StoryEditor
Patrycja Sienkiewicz-Nowak, E.Leclerc Polska: Dzięki aplikacjom gazetki przeżywają renesans [RETAIL TRENDS]
Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor ds. handlu i współpracy międzynarodowej, E.Leclerc Polska (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Patrycja Sienkiewicz-Nowak z E.Leclerc Polska ujawniła na kongresie Retail Trends profity dla sieci z aplikacji dla klientów. A tych jest całkiem sporo - zarówno dla konsumentów, jak i dla samej sieci.

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor ds. handlu i współpracy międzynarodowej, E.Leclerc Polska, wzięła udział w debacie pt. “Strategie asortymentowe. Konsumenci i technologie kr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 19:05