22.04.2024 / 12:23
StoryEditor

Którymi produktami opłaca się handlować w internecie? Te dane mogą zaskakiwać

W 2023 r. największą dynamikę sprzedaży spośród sklepów internetowych odnotowały te handlujące farmaceutykami, artykułami biurowymi oraz lustrami (fot. Shutterstock)
Farmaceutyki, akcesoria biurowe oraz lustra – z badania IdoSell wynika, że w 2023 r. największą dynamiką sprzedaży wykazały się sklepy internetowe, które oferowały produkty z tych trzech kategorii. Na czym jeszcze handlujący w sieci zarabiali więcej niż w mioninych latach, a co sprzedawało się gorzej?

Grupa IAI właściciel platformy IdoSell przeanalizowała sprzedaż w sklepach internetowych działających w oparciu o tę platformę.

Na jaki asortyment branie w sieci było największe? Kto nie trafił z ofertą?

Z analizy tej wynika, że w 2023 roku najszybszy wzrost sprzedaży odnotowały apteki internetowe (131 proc.). Wiąże się to m.in. z większą przewidywalnością dostępności leków niż w aptekach stacjonarnych.

Dużą popularnością w porównaniu do roku 2022 cieszyła się także kategoria meble biurowe (114 proc.). Wynika to z faktu, że w związku z nowymi przepisami większość firm wróciła do modelu pracy stacjonarnej lub hybrydowej.

Polacy kupowali też chętnie lustra (wzrost o 50 proc.), co mogło być wywołane tym, że ten element wystroju wnętrz, według czasopism branżowych, był jednym z najmodniejszych w 2023 r.

Na kolejnych miejscach uplasowały się: tekstylia dziecięce, narzędzia, artykuły przemysłowe, sprzęt muzyczny, akcesoria do fitness czy też kawa i herbata.

Na drugim biegunie znalazły się sklepy internetowe sprzedające: ławki, kosmetyczki, akcesoria do piercingu i tatuażu, konsole, akcesoria piknikowe czy też sprzęt do zabawy na świeżym powietrzu - wg badania IdoSell w roku 2023 miały one najmniejszą dynamikę sprzedaży.

Złote czasy dla księgarni internetowych już minęły

Dla porównania, w 2022 roku największą dynamikę wzrostu sprzedaży miały sklepy z komiksami, książkami i gadżetami (594 proc.), wyposażeniem dla rolników, lustrami i płytkami lustrzanymi, sprzętem sportowym do ćwiczeń w domu (261 proc.), meblami (141 proc.), cebulami kwiatowymi i roślinami ogrodowymi (95 proc.), walizkami (91 proc.), filtrami do wody (85 proc.), narzędziami i sprzętami ogrodowymi (82 proc.).

Z kolei z podsumowania roku 2021 wynika, że Polacy najchętniej kupowali smartfony i komputery (wzrost o 168 proc.), kawę i herbatę (o 118 proc.), meble i dekoracje do urządzania salonu (o 96 proc.). Znaczny wzrost odnotowały także sklepy sprzedające sprzęt muzyczny (90 proc.), akcesoria łazienkowe (78 proc.), damskie torebki (76 proc.), lampy (70 proc.), maty na krzesła biurowe (67 proc.).

Konsumenci poszukują wygody i przewidywalności

– Dynamika sprzedaży zazwyczaj wskazuje, jakie potrzeby w danym roku mają konsumenci. W pandemicznym 2020 r. największy wzrost był widoczny w sklepach, które oferowały maseczki, płyny do dezynfekcji czy też mydło. W kolejnych latach popularnością cieszyły się np. artykuły do urządzania domów i mieszkań oraz domowych biur, a także pracy w ogrodzie. Teraz widzimy, że konsumenci szukają w sklepach internetowych rozwiązań wygodnych i przewidywalnych oraz odpowiadających na to, jak zmienia się pracownicza, popandemiczna rzeczywistość – podsumowuje Sonia Mrzygłocka-Pyć, rzeczniczka prasowa IdoSell.

10.01.2025 / 14:25
StoryEditor
Robert Rękas, PSH Lewiatan: Rok 2025 będzie stał pod znakiem walki o uwagę klienta, o wolumen i o marże
Robert Rękas, prezes sieci Lewiatan (fot. wiadomoscihandlowe.pl/Łukasz Rawa)

Mimo obiektywnie trudnych warunków rok 2025 będzie czasem kontynuowania strategii biznesowej i kolejnym okresem walki o uwagę klienta, o wolumen i o marże. Naszym wyzwaniem jako organizatora sieci jest jak najlepsze przygotowanie się do systemu kaucyjnego – komentuje Robert Rękas, prezes zarządu PSH Lewiatan.

Wiele się ostatnio dzieje w naszej branży, całej gospodarce, a także geopolityce. Dominuje niepewność i brak przewidywalności, co utrudnia planowanie i funkcjonowanie firm. Trud...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.01.2025 / 12:37
StoryEditor
Biedronka zapowiada: elektroniczne cenówki będą w całej sieci, czyli w ponad 3600 jej sklepów
Biedronka w warszawskiej Galerii Młociny. Tu też pojawią się za moment elektroniczne cenówki (fot. Jeronimo Martins Polska)

Biedronka zamierza podtrzymać tempo rozwoju z poprzednich lat i to zarówno jeśli chodzi o otwieranie nowych sklepów, jak i ich modernizację na szeroką skalę. Znamy jej plany na ten rok.

Jak informuje w portalu Business Insider Paweł Stolecki, członek zarządu, COO Biedronka, sieć coraz więcej sklepów będzie przygotowywać w formacie 4.0 z szerszym, zróżnic...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 08:05