Jaka domena dla firmy?
W trakcie zakładania nowej firmy zawsze przychodzi moment, w którym musisz wybrać nazwę dla swojego biznesu. Wymyślenie atrakcyjnej frazy nie należy niestety do najprostszych zadań – przecież najpopularniejsze marki to te, których nazwy są krótkie i łatwe do zapamiętania, a my od razu kojarzymy je z branżą, w której działają. I tak właśnie powinna powstać nazwa Twojej firmy – zastanów się, z czym kojarzą Ci się Twoje produkty lub usługi. Dzięki temu łatwiej wybierzesz nazwę dla Twojej nowej działalności.
Twoja firma ma już nazwę? To świetnie! Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie jej jako Twojego adresu WWW. Domena internetowa dla nowej firmy musi zapadać użytkownikom w pamięć. Dlatego jeśli użyjesz nazwy działalności jako Twojego adresu w sieci, osoby odwiedzające Twoją stronę internetową łatwiej zapamiętają jej nazwę, adres WWW oraz Twój adres poczty e-mail.
Wolne domeny internetowe dla nowej firmy
Codziennie użytkownicy rejestrują nowe adresy internetowe, dlatego nie zwlekaj z wykupieniem wymarzonej domeny. Może się zdarzyć, że mimo sprawdzenia różnych wariantów połączeń nazwy i rozszerzenia domeny nie znajdziesz wolnego adresu. Nie oznacza to, że nie możesz zyskać atrakcyjnej i łatwej do zapamiętania domeny internetowej dla nowej firmy. Być może uda Ci się zarejestrować nazwę z frazą charakterystyczną dla Twojej branży?
Jeśli szukane przez Ciebie nazwy są zajęte, sprawdź, czy możesz zarejestrować domenę ze znakami specjalnymi (np. „-”) lub diakrytycznymi (ą, ę, ó, ś, ł, ż, ź, ć czy ń). Krótkie nazwy są łatwiejsze do zapamiętania, jednak jeśli większość wariantów jest zajęta, spróbuj wykorzystać kreatywne połączenia, jak najlepszy-piekarz.pl czy naturalnekosmetykizuzanny.com.
Jak wybrać domenę dla firmy – końcówka domeny
Po wybraniu nazwy domeny przychodzi czas na dopasowanie najlepszej końcówki. Niestety wiele nazw zakończonych takimi popularnymi rozszerzeniami jak .pl czy .com jest już zajętych. Jaką domenę internetową dla nowej firmy zarejestrować, jeśli wybrana nazwa nie jest dostępna wśród popularnych rozszerzeń?
Domeny regionalne
Zależy Ci na domenie z końcówką .pl, ale wybrany przez Ciebie adres jest już zajęty? Połącz swoją nazwę z miastem lub regionem, z którym związana jest Twoja działalność. Domeny regionalne to nie tylko rozwiązanie problemu z brakiem wolnych domen .pl. Dzięki dodaniu odpowiedniej frazy przed końcówką wskażesz swoim klientom na obszar, w którym działasz.
Adres regionalny wspomaga również wyświetlanie witryn na wyższych pozycjach w Google dla danego obszaru. Klienci, którzy szukają produktów lub usług na konkretnym obszarze, wpisują w wyszukiwarkę całą frazę, np. „fryzjer Sopot”. Dlatego jeśli wybierzesz domenę fryzjer.sopot.pl, możesz wyprzedzić swoją konkurencję dzięki wysokiej pozycji w Google.
Domeny narodowe i globalne
Końcówki adresów WWW, które są jednocześnie domenami przypisanymi dla danego państwa. Ten typ rozszerzenia jest idealny dla osób, które prowadzą działalność na terenie innego państwa (np. domena .de dla firm sprzedających produkty na terenie Niemiec) lub planują w przyszłości ekspansję na zagraniczne rynki (np. rozszerzenie .eu dla organizacji działających w całej Unii Europejskiej). Nawet jeśli teraz nie planujesz poszerzenia swojej działalności na zagraniczne rynki, rezerwacja takich domen globalnych jak .com nie ogranicza Cię do jednego państwa lub języka.
Co więcej, część domen narodowych umożliwia tworzenie kreatywnych połączeń nazwy domeny z jej końcówką – włoskie rozszerzenie .it sprawdzi się dla każdego, kto działa w branży informatycznej. Z podobnej szansy skorzystał serwis YouTube. Dzięki użyciu belgijskiej domeny .be stworzył pomysłowe przekierowanie z adresu youtu.be na główną stronę serwisu.
Nowe domeny globalne
Rozszerzenia domen, dzięki którym stworzysz kreatywne adresy WWW i wskażesz obszar Twojej działalności. Mimo że ich popularność wzrasta z roku na rok, pula wolnych nowych domen globalnych jest jeszcze całkiem duża. Adresy z takimi branżowymi końcówkami jak .shop, .store czy .company pokażą użytkownikom, jaki charakter ma Twoja firma. Być może wśród tych rozszerzeń znajdziesz takie, które zawiera część nazwy Twojej firmy lub uda Ci się wykorzystać je jako kreatywne połączenie wybranej nazwy z końcówką.
A może domena z drugiej ręki?
Jak wiadomo, znalezienie wolnej i atrakcyjnej domeny dla strony WWW i poczty e-mail nie jest prostym zadaniem. Wiele ciekawych nazw jest już od dawna zarejestrowanych. Zdarza się, że przez to przekonanie nie sprawdzamy dostępności atrakcyjnych adresów. A warto, bo wiele przyciągających nazw jest wciąż dostępnych na giełdach domen. Dzięki takim miejscom jak giełda premium.pl możesz znaleźć zachęcające adresy za niewielkie pieniądze. Odkupiona domena z efektowną frazą nie tylko pomoże Ci w pozycjonowaniu strony, ale jej historia może pozytywnie wpłynąć na skojarzenia klientów z adresem. Co więcej, domeny z drugiej ręki mają zazwyczaj atrakcyjne ceny.