24.07.2022 / 12:35
StoryEditor

Everli zwiększyło przychody w Polsce o ponad 75 proc. Platforma liczy na kolejne partnerstwa z sieciami detalicznymi

Everli uruchomiła zakupy e-grocery w modelu subsktypcyjnym (Everli)
Firma Everli Poland wygenerowała w 2021 roku 19,26 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Oznacza to wzrost aż o 76 proc. w porównaniu ze wcześniejszym rokiem obrotowym, gdy przychody platformy wynosiły 10,94 mln zł.

Intensywnemu rozwojowi Everli na polskim rynku towarzyszył znaczący wzrost kosztów działalności operacyjnej. Podskoczyły one z 10,99 mln zł rok wcześniej aż do 22,66...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.04.2025 / 15:39
StoryEditor
Koniunktura w handlu na minusie. Oto 4 największe bariery w rozwoju branży

W aż 13 województwach firmy z branży handlu detalicznego negatywnie oceniają koniunkturę w biznesie. Również w handlu hurtowym przeważają pesymistyczne nastroje. Tak wynika z nowego raportu GUS. A jakie czynniki najbardziej blokują rozwój przedsiębiorstw handlowych?

Główny Urząd Statystyczny 7 kwietnia 2025 roku opublikował dane na temat koniunktury gospodarczej w poszczególnych województwach z podziałem na różne branże. W swoim raporcie GUS zajął się także handlem detalicznym i hurtowym.

Koniunktura w handlu detalicznym nieco lepsza niż przed miesiącem

Choć przedstawiciele handlu detalicznego w wielu regionach deklarują, że jest nieco lepiej niż w lutym, to wciąż większość z nich raczej pesymistycznie patrzy w przyszłość.

– W marcu 2025 r. opinie przedsiębiorców prowadzących działalność w handlu detalicznym poprawiły się w porównaniu z lutym br. w większości województw. Najbardziej widoczne było to w województwie łódzkim (wzrost wartości wskaźnika R-BCI o 7,4 pkt). Pogorszenie nastrojów gospodarczych zaobserwowano jedynie w województwie podkarpackim (spadek R-BCI o 2,0 pkt) i pomorskim (spadek wartości wskaźnika o 1,1 pkt) – można przeczytać w „Koniunktura gospodarcza. Raport wojewódzki 2025” opracowanym przez GUS.

Również w ujęciu rocznym przedstawiciele handlu detalicznego w 8 regionach nieco lepiej oceniają koniunkturę w porównaniu do marca 2024 roku. Największy wzrost wartości wskaźnika R-BCI odnotowano w woj. opolskim, zachodniopomorskim i podlaskim.

Tylko w trzech województwach koniunktura w handlu detalicznym oceniana pozytywnie

Chociaż nastroje w branży nieco się poprawiły, to jednak daleko im do optymizmu. Jak podaje GUS, w większości województw w kraju negatywne oceny koniunktury w handlu detaliczny nadal przeważały nad pozytywnymi. Optymistycznie w przyszłość branży patrzą przedsiębiorcy z woj. wielkopolskiego, łódzkiego i zachodniopomorskiego.

Natomiast najbardziej negatywnie koniunkturę w handlu detalicznym oceniają podmioty z województwa: 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2025 / 12:48
StoryEditor
Dino rośnie szybko jak diabli! Biedronka, Lidl i Netto zostają w tyle za siecią supermarketów z Krotoszyna
Na zdj. sklep sieci Dino (fot. Anna_plucinska/Shutterstock)

Sieć supermarketów Dino na koniec marca 2025 r. miała 308 więcej sklepów niż rok wcześniej. Wiemy, ile placówek polski detalista otworzył od początku roku do końca minionego kwartału.

Dino Polska od stycznia do końca marca br. uruchomiło 58 nowych sklepów. Na koniec marca sieć liczyła 2746 sklepów wobec 2438 rok wcześniej.

Powierzchnia sali sprzedaży ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 11:53