29.06.2022 / 11:26
StoryEditor

Przewodnik po omnichannel w e-commerce. Odblokuj potencjał integracji w zarządzaniu e-sprzedażą z BaseLinkerem

Odblokuj potencjał integracji w zarządzaniu e-sprzedażą z BaseLinkerem (fot. materiał partnera)
Obecnie wielokanałowość sprzedaży w e-commerce przestała być fakultatywną strategią wybieraną tylko przez duże firmy, a stała się koniecznością dla każdego przedsiębiorcy, który liczy na zwiększenie zysków. Jak dotrzymać tempa wymagającym klientom przy jednoczesnym zapewnieniu spójnego doświadczenia zakupowego? Postaw na omnichannel!

Korzyści płynące ze sprzedaży wielokanałowej

 

Strategia omnichannel to model sprzedaży, który polega na przedstawieniu konsumentom swojej oferty w wielu kanałach w celu dotarcia do klienta wszędzie tam, gdzie tego oczekuje. W czasach olbrzymiej rywalizacji na rynku e-commerce, integracja wielu kanałów sprzedaży pozwala pozostać konkurencyjnym poprzez postawienie klienta na pierwszym miejscu, zapewniając spójne doświadczenie bez względu na wybrane przez niego miejsce dokonania zakupu. Ten model umożliwia optymalizowanie doświadczeń konsumentów w oparciu o ich preferencje, a nie preferowaną przez markę metodę sprzedaży. Zapewnienie takiej elastyczności wyboru przekłada się pozytywnie na wiarygodność marki oraz budowanie lojalności wśród osób robiących zakupy w naszym sklepie.

Co zyskasz, wprowadzając sprzedaż wielokanałową w swojej firmie?

  • Zwiększenie sprzedaży
    Szersza dostępność produktu oznacza wzrost sprzedaży. Badanie przeprowadzone przez Harvard Business Review wykazało, że klienci korzystający z kanałów omnichannel wydają w internecie o 10% więcej niż konsumenci stawiający na kanały pojedyncze. 
  • Dotarcie do nowych klientów
    Trendy na rynku mówią same za siebie – szacuje się, że w 2022 r. łączne przychody z handlu elektronicznego przekroczą 5 bilionów dolarów, a ponad połowa tej kwoty przypada na marketplace'y. W 2021 r. przychody Grupy Allegro (niekwestionowanego lidera polskich platform sprzedażowych) wyniosły 1,21 mld zł i były wyższe od zeszłorocznych o 61,1%. Obecność marki zarówno we własnym sklepie internetowym, jak i na platformach marketplace może okazać się kluczowym aspektem dla jej dalszego rozwoju. Wkroczenie w ten segment rynku e-commerce daje szansę na dotarcie do ponad 21 mln nowych klientów miesięcznie.
  • Wyższa satysfakcja konsumencka
    Dzięki strategii omnichannel z punktu widzenia klienta każda interakcja z Twoją firmą będzie częścią jednego spójnego doświadczenia, zaś biznesowo prowadzi to do zwiększenia świadomości marki na rynku. Pozytywne doświadczenia sprzyjają lojalności, pomagają w utrzymaniu konsumentów i zachęcają ich do wspierania brandu.
  • Zwiększenie efektywności operacyjnej
    Sprzedaż wielokanałowa daje możliwość gromadzenia i ujednolicania danych pochodzących z różnych punktów styku klienta z marką. Można również łatwo zmierzyć, który kanał najbardziej pomógł w osiągnięciu ogólnego celu sprzedażowego. W ten sposób masz dostęp do cennych informacji, które w dłuższej perspektywie przyczynią się do rozwoju firmy.

 

BaseLinker odpowiada na potrzeby zarówno małych, średnich jak i dużych e-firm, które chcą sprzedawać wielokanałowo. (fot. materiał partnera)

Odpowiednie narzędzie to podstawa udanej strategii omnichannel

 

Kiedyś wprowadzenie sprzedaży wielokanałowej do przedsiębiorstwa wymagało obmyślenia zaawansowanej strategii oraz schematu działania, a to wiązało się z kosztownym i czasochłonnym procesem. Obecnie istnieją rozwiązania, które wspomagają rozwój strategii omnichannel, udostępniając użytkownikom narzędzia i mechanizmy wspierające nie tylko obsługę strategii omnichannel, ale całościowe zarządzanie sprzedażą internetową.

BaseLinker odpowiada na potrzeby zarówno małych, średnich jak i dużych e-firm, które chcą sprzedawać wielokanałowo. Aby efektywnie zarządzać zamówieniami pochodzącymi z różnych źródeł, konieczna jest integracja między wszystkimi kanałami dystrybucji. W BaseLinkerze obsłużysz zamówienia ze swojego sklepu internetowego oraz wielu kont marketplace (np. Allegro, Amazon, Shoopee, eBay, Olx). Możesz dodawać także zamówienia telefoniczne i osobiste. W jednym, intuicyjnym panelu zebrane są statusy ofert, w których dokonasz masowych zmian, oszczędzając cenny czas. Dzięki rozbudowanej automatyzacji system sam nada paczki, wydrukuje etykiety, wystawi faktury i wyśle wiadomości do klientów. Moduł synchronizacji stanów i cen pozwoli zapomnieć o uciążliwych rozbieżnościach w magazynie. Każde potwierdzone zamówienie zmniejsza stan magazynowy produktu, zaś zmiana stanu w magazynie zmienia stan na pozostałych platformach marketplace.

Jednym z wyzwań strategii omnichannel jest spójne zarządzanie gospodarką magazynową. Jedną z kluczowych funkcji, które wyróżniają BaseLinkera na tle konkurencji jest Manager Produktów. Stanowi centrum zarządzania produktami oraz procesami magazynowymi i może być alternatywą dla drogich systemów WMS i ERP. Daje on możliwość połączenia różnych typów magazynów w dogodnych konfiguracjach, tak aby wszystkie kanały sprzedaży mogły wymieniać między sobą informacje. Dodatkowo do dyspozycji użytkowników pozostaje automatyzacja procesów magazynowych i rozbudowany moduł dokumentów magazynowych.

BaseLinker udostępnia również swoim klientom autorskie aplikacje, które ułatwiają codzienną pracę i stanowią wsparcie w rozwoju sprzedaży. Pierwszą z nich jest BaseLinker Printer, czyli aplikacja do szybkich wydruków, która w tle łączy panel BaseLinker z dostępną drukarką.

Kolejnym udogodnieniem jest aplikacja BaseLinker Caller, która wyświetla informacje o zamówieniach powiązanych z numerem telefonu dzwoniącego. W taki sposób można pozytywnie zaskoczyć swojego klienta, podając mu informacje o paczce od razu po odebraniu połączenia.

Zintegrowana sprzedaż wielokanałowa daje firmom nie tylko nowe możliwości poprawy doświadczeń zakupowych klientów i zwiększenia ich lojalności wobec marki, ale również realnie przekłada się na polepszenie wyników sprzedażowych. Wprowadzanie strategii omnichannel pozwoli na pozyskanie nowych klientów i zdobycie przewagi konkurencyjnej niezależnie od branży, w której działasz.

22. grudzień 2024 20:37