30.04.2024 / 15:37
StoryEditor

Polska wprowadzi opłatę ekologiczną od zamówień z marketplace‘ów? Ministerstwo Finansów chce walczyć z nieuczciwą konkurencją

Minister finansów Andrzej Domański (fot. za: MF/YouTube)
Francja wprowadza opłatę ekologiczną w wysokości 5 euro, a docelowo 10 euro od zamówień tzw. fast fashion w internecie. Czy Polska podąży tą samą drogą? Zapytany o to został we wtorek minister finansów Andrzej Domański.

"Czy Polska się przymierza do takiego rozwiązania jak Francja, która platformy wysyłające bardzo tanie rzeczy, np. Temu, chciałaby obłożyć podatkiem 10 euro od sztuki? Czy my też mamy taki pomysł, czy niekoniecznie?" - zapytała Andrzeja Domańskiego jedna z obecnych na konferencji dziennikarek.

Szef resortu finansów odparł, że polski rząd walczy z nieuczciwą konkurencją. Domański wskazał, że właśnie w tym celu zostały przyjęte rozwiązania dotyczące raportowania przez platformy handlowe w internecie.

- Jeżeli chodzi o chińskie platformy internetowe, to oczywiście przyglądamy się rozwiązaniu wprowadzanemu we Francji. Rozmawiałem z panem premierem w tym temacie jeszcze w poprzednim tygodniu i Ministerstwo Finansów przygotuje plan działania dotyczący ograniczenia potencjalnej nieuczciwej konkurencji ze strony zagranicznych platform handlu w internecie - dodał Andrzej Domański.

Francja przeciera szlaki

We Francji podatek od "zbyt tanich" ubrań dopiero jest wprowadzany. Nad ustawą głosowano już w niższej izbie parlamentu, a następnie trafiła do Senatu. Nowe, projektowane przepisy to nie tylko opłata środowiskowa, lecz także zakaz reklamowania ubrań fast fashion, również przez influencerów w serwisach społecznościowych (zakaz wprowadzany będzie stopniowo).

Opłata ekologiczna we Francji ma rosnąć. Do końca dekady wynosić będzie 10 euro od produktu. Zarazem nie będzie mogła przekroczyć 50 proc. ceny danego produkty. Wpływy z tego tytułu mają służyć do wspierania producentów odzieży zrównoważonej.

Walka z "szybką modą" we Francji za pomocą dodatkowej opłaty odprowadzanej przez sprzedawców to inicjatywa francuskiego ministra ekologii i spójności terytorialnej Christophe‘a Béchu.

31.03.2025 / 18:28
StoryEditor
Polska kluczowym elementem strategii Salling Group. Do 2028 roku w kraju ma działać tysiąc sklepów Netto
Na zdj. sklep sieci Netto w Polsce (fot. iwciagr/Shutterstock)

W minionym tygodniu zarząd Salling Foundations odwiedził Polskę, by na własne oczy przekonać się o dynamicznym rozwoju sieci Netto. Anders Hagh, CEO Salling Group, podkreślił znaczenie polskiego rynku dla strategii firmy. – Polska jest kluczowym elementem naszej strategii Aspire‘28 i naszym największym rynkiem wzrostu – powiedział

Jednym z głównych punktów wizyty była prezentacja nowego konceptu sklepów Netto 4.0, dostosowanego do preferencji polskich konsumentów. – Wprowadziliśmy istotne zmiany, w tym zn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 13:42
StoryEditor
Espersen konsoliduje działalność w Europie. Firma przenosi produkcję do Polski
Espersen przenosi produkcję do Polski (fot. Shutterstock)

W obliczu zmian rynkowych Espersen zdecydował się na istotną restrukturyzację swojej działalności w Europie. Duński producent przetwórstwa rybnego zamknie zakład w litewskiej Kłajpedzie i przeniesie produkcję do polskiego Koszalina. Co stoi za tą decyzją i jakie konsekwencje przyniesie dla rynku oraz pracowników?

Espersen ogłosił strategiczną decyzję o konsolidacji swojej europejskiej produkcji podstawowej. W ramach tego procesu firma zakończy działalność zakładu w Kłajpedzie na Litwie j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 10:40