29.01.2024 / 10:32
StoryEditor

Liderzy eCommerce od dawna inwestują w aplikacje mobilne. Jak inne firmy mogą je dogonić?

Aplikacja w standardzie platformy wdrożona przez merce.com dla New Balance Poland  
Zakupowa aplikacja mobilna stała się dla wielu dużych merchantów jednym z głównych kanałów sprzedaży. Światowe badania pokazują, że 95% rynkowych gigantów zainwestowało pieniądze w aplikacje, a 74% z nich deklaruje, że zwrot z tej inwestycji jest szybki i bardzo zadowalający. Marki budowały swoją konkurencyjną przewagę, bowiem aplikacje dawały im dużą możliwość konwersji oraz spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Teraz, po kilku latach dominacji największych firm w obszarze aplikacji mobilnych stały się one dostępny dla średnich przedsiębiorstw.

Aplikacje mobilne, to nieodłączna część biznesu

 

W roku 2023 klienci wydali 35% swojego całego budżetu na zakupy online w aplikacjach mobilnych. Rok do roku wzrosłą też o 10% wartość zakupów dokonywana w tym właśnie kanale sprzedaży. W jednym z badań przeprowadzonych przez operatora płatności odroczonych Klarna możemy znaleźć informację, że 68% konsumentów twierdzi, iż obecnie częściej robi zakupy na urządzeniach mobilnych, w tym w aplikacjach. Marki decydują się na aplikacje z myślą o pozyskaniu nowych grup klientów. We wspomnianym wcześniej raporcie badaniu widnieje informacja, że 79% klientów pokolenia Z i 77% Millenialsów robi obecnie częściej m-zakupy, niż miało to miejsce dwa lata temu.

Zmiany te motywują do działania nie tylko marki zagraniczne, ale także rodzime. Polski gigant firma LPP w grudniu 2023 roku podała do wiadomości publicznej, że 50% wszystkich zakupów dokonywanych online pochodzi właśnie z aplikacji mobilnych. W naszym kraju korzystają z nich klienci takich firm jak: New Balance, Rossmann, Empik, Żabka, Lidl i wielu innych.

 

Aplikacja mobilna w standardzie platformy

 

image

Aplikacja w standardzie platformy wdrożona przez merce.com dla New Balance Poland

 

FOTO: Materiał Partnera
Według Buildfire średnie podmioty zauważają ten mobilny trend i 55% z nich chce stworzyć aplikację, która zwiększy ich sprzedaż. Jednakże merchanci, którzy posiadają stare, czasami wręcz przestarzałe technologicznie platformy nie inwestują w aplikacje, obawiając się wysokich nakładów finansowych i finalnego efektu prac. Trzeba pamiętać, że koszt wdrożenia aplikacji może być w tym przypadku równy, a nawet większy niż stworzenie całkiem nowej platformy eCommerce, która w standardzie posiada już aplikację mobilną.

Odpowiedzią na ich potrzeby może być stworzona przez Merce.com S.A, platforma eCommerce, która w cenie wdrożenia posiada już aplikację mobilną dostosowaną do urządzeń z systemami iOS i Android. To rozwiązanie przygotowane zostało z myślą o przedsiębiorcach, którzy potrzebują szybkiego, pewnego technologicznie wdrożenia. Takiego, które odbędzie się w ustalonym budżecie i czasie. Ten sposób dostarczania aplikacji mobilnych opartych na jednym kodzie to optymalizacja kosztów, której brakowało dotychczas na rynku.

 

W jakich branżach sprawdzi się mobilna aplikacja zakupowa

 

Aplikacje są idealnym, wpływającym na wielkość sprzedaży rozwiązaniem. Średnia wartość koszyka w aplikacji jest wyższa niż na desktopie, a konwersja nawet 4x większa. 94% konsumentów ma zainstalowane aplikacje zakupowe na swoich telefonach komórkowych. Zakupy dokonywane w aplikacjach najczęściej odbywają są w sklepach z branży fashion, beauty, w delikatesach i supermarketach online, oraz sklepach z książkami i multimediami. Aplikacja mobilna stała się nieodłącznym elementem zakupów powtarzalnych i wykorzystują ją marki, którym zależy na budowaniu lojalności z klientem, bowiem dzięki temu mogą one zwiększyć przychody 2,5 raza szybciej niż inne firmy z branży, ale też osiągają 5 razy wyższy wskaźnik ROI, niż inne marki.

 

Aplikacja mobilna trend na 2024 rok?

image

Aplikacja w standardzie platformy wdrożona przez merce.com dla New Balance Poland

 

FOTO: Materiał Partnera

Zmieniający się rynek i zachowania klientów pozwalają postawić tezę, że firmy inwestujące w sprzedaż online powinny bardziej zainteresować się rozwojem biznesu w aplikacjach mobilnych. Szczególnie, że spadający koszt budowy aplikacji przekłada się na koszt dotarcia do klienta. W roku 2023 był on prawie o 30% niższy niż w roku 2022. Początek roku to najlepszy czas na działanie w tym obszarze. Nowe budżety przeznaczone na inwestycje oraz możliwość rozłożenia projektu w czasie, by był on gotowy na największe piki sprzedażowe w 2024 roku, to tylko dwa z powodów, dla których warto podjąć tę ważną biznesowo decyzję. 

Jeśli masz dodatkowe pytania lub interesuje Cię wdrożenie aplikacji w standardzie platformy, to skontaktuj się z nami.

13. listopad 2024 11:39