Grupa InPost, podkreśla, że bliscy pacjentów będą mogli teraz nadać przesyłki do szpitalnego urządzenia, gdy nie są w stanie odwiedzić chorego osobiście. Paczkomaty zostaną również zlokalizowane w kolejnych kilkunastu szpitalach w Polsce, z którymi rozmowy są finalizowane.
– Los pacjentów, zwłaszcza tych najmłodszych i tak jest już bardzo trudny, a ich domy rodzinne zazwyczaj są oddalone o dziesiątki czy setki kilometrów od szpitala. Powoduje to olbrzymie problemy logistyczne z dostarczeniem pacjentom najpotrzebniejszych rzeczy. Dlatego postanowiliśmy zaoferować zarówno pacjentom, jak i personelowi dostęp do najbardziej efektywnej sieci logistycznej w Polsce – sieci paczkomatów. To kolejna innowacja – po urządzeniach na lotniskach – która ułatwia codzienne funkcjonowanie – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
– Paczkomat jest bardzo wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, które z pewnością ułatwi życie pacjentom, ich rodzinom, a także personelowi – mówi dr n. med. Marek Migdał, Dyrektor Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka.
Katarzyna Pokorna-Hryniszyn, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie dodaje: – Opiekunowie naszych pacjentów mogą odbierać i nadawać przesyłki o dowolnej porze dnia i nocy, bez konieczności wychodzenia ze szpitala. Jest to bardzo pomocne, zwłaszcza dla tych osób, którzy przebywają w szpitalu przez dłuższy okres – a są oddziały, gdzie pobyt wynosi nawet kilka tygodni.
InPost to firma oferująca rozwiązania logistyczne dla branży e-commerce w Europie. Na koniec 2023 roku grupa dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 35 tysięcy nowoczesnych paczkomatów i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia).
InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100 000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.