23.04.2024 / 16:39
StoryEditor

Lidl Polska już od 5 lat sprzedaje swoje produkty online. Sieć oferuje w e-sklepie mocne przeceny. Co dalej z projektem?

Sklep sieci Lidl (Lidl)
Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. Urodziny. Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów na każdy sezon. Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Jak wyglądają plany dalszego rozwoju lidlowego e-sklepu?

Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność podążając za potrzebami klientów i trendami na rynku. Pięć lat temu operator uruchomił e-sklep z ofertą produktów przemysłowych, w dużej części pod marką własną sieci. Dzięki ofercie online, klienci mają możliwość zamówienia produktów z każdego miejsca w Polsce z dostawą do domu lub najbliższego paczkomatu.

Jak dostać rabat w Lidlu?

W sklepie internetowym lidl.pl na klientów czeka bogata oferta produktów w atrakcyjnych cenach na każdy sezon, w tym pod markami własnymi takimi jak: Parkside, Esmara, Silvercrest, Crivit, Rocktrail, Lupilu, Pepperts, Livarno Home oraz znane marki innych producentów.

Z okazji pięciolecia e-sklep Lidla przygotował rabaty na cały asortyment. Jego wysokość zależy od wartości zamówienia:

Rabat 25 zł  za zamówienie o wartości 300 zł, rabat 50 zł za 500 zł i rabat 100 zł za 700 zł zamówienia. Lidl zastrzega, że podczas jednej transakcji można skorzystać tylko raz z rabatu w wysokości 25 lub 50 lub 100 zł. Akcja rabatowa trwa od 22 kwietnia do 5 maja br.

Jak Lidl chce rozwijać e-sklep?

W listopadzie 2023 r. Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska w rozmowie z magazynem „Wiadomości Handlowe” zapowiedział dalszy rozwój kanału e-commerce i szukanie synergii ze sklepami stacjonarnymi. Podkreślał, że potencjał wzrostu widzi nie tylko w dużych miastach, ale także na terenach wiejskich.

Przypomnijmy, że w 2019 r. sieć Lidl uruchomiła na polskim rynku sklep internetowy lidl-sklep.pl, który obecnie działa jako lidl.pl. Dzisiaj firma komunikuje, że bez względu czy klient kupuje offline, czy online to tak naprawdę jest „jeden sklep”. Sieć oferuje tam głównie artykuły przemysłowe, w tym wiele produktów marki własnej.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska zapowiedział, że firma będzie rozwijała oba kanały sprzedaży, a jednocześnie szukała kolejnych synergii między nimi.

- Sprzedaż online rozwija się, choć widzimy wiele możliwości poprawy e-commerce i wzmocnienia synergii między oboma kanałami. To dla nas zadanie na kolejnych kilkanaście miesięcy. Chcemy znacząco poprawić doświadczenie zakupowe klienta, wiemy w jaki sposób moglibyśmy go jeszcze lepiej obsłużyć. Mamy naprawdę mnóstwo pomysłów i będziemy szli w kierunku łączenia tych systemów – mówił w wywiadzie dla „WH”  Włodzimierz Wlaźlak.

Prezes sieci Lidl Polska nie chciał zdradzić w jakim tempie rozwija się sklep internetowy. Zdradza jedynie, że „sprzedaż dość szybko rośnie”.

Czy klienci online i offline się zjadają?

Gdy projekt e-commerce Lidla startował jedną z obaw była potencjalna kanibalizacjia sprzedaży w obu kanałach. Dzisiaj tych obaw już nie ma.

- Rzeczywiście wchodząc w e-commerce zastanawialiśmy się nad tym (kanibalizacją – red.) i wiedzieliśmy, że pewien jej poziom będzie nieunikniony. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni, że uruchomiliśmy kanał online, bo wiąże on klientów z szeroko pojętą marką Lidl - wskazywał Wlaźlak.

- Zawsze jest jakiś klient, który chciałby zrobić zakupy online, poza tym mamy w tym kanale naprawdę szeroką ofertę, w ciągu ostatniego roku wzrosła ona o kilka tysięcy produktów, więc prawie się podwoiła. Z pełną świadomością występowania pewnej kanibalizacji chcemy oferować konsumentom szeroką gamę produktów, będziemy ten projekt rozwijać, dążąc do poprawy synergii pomiędzy dwoma kanałami – tłumaczył szef Lidl Polska.

Czy Lidl ściągnie do siebie klientów z miasteczek i wsi?

Czy uruchomienie e-sklepu pozwoliło poszerzyć bazę klientów? I dało dostęp do oferty Lidla klientom, którzy nie mają obok siebie sklepu.

- Można było spodziewać się mocniejszego efektu, natomiast trzeba pamiętać, że do zakupów online bardziej przyzwyczajeni są mieszkańcy dużych miast, a w nich jesteśmy obecni. W każdym razie baza klientów trochę się poszerza, a sprzedaż online dość szybko rośnie. Warto też pamiętać, że dynamicznie rozwija się logistyka dla e-commerce na terenach mniej zurbanizowanych, co będzie sprzyjać poszerzaniu bazy naszych klientów z terenów wiejskich - podsumowywał Włodzimierz Wlaźlak.

08.11.2024 / 12:03
StoryEditor
Ceny masła w Europie biją rekordy. Sezon świąteczny wpłynie na kolejne podwyżki

Konsumenci w Polsce i Europie stanęli przed obliczem rekordowych cen masła w sklepach. Zbliżający się sezon świąteczny spowoduje kolejne podwyżki na ten ważny w wielu kuchniach składnik. Kiedy i dlaczego masło stało się drogim, prawie luksusowym towarem?

Zawirowania na rynku mleka doprowadziły do historycznego wzrostu cen masła na europejskiej giełdzie EEX, gdzie cena przekroczyła 8,5 tys. euro za tonę – najwyższy poziom w hi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 15:18
StoryEditor
Branża roślinnych zamienników mięsa w Polsce rozwija się wolniej niż zachodnia. Czy rodzime firmy mają szansę zmniejszyć dystans?
Branża roślinnych zamienników mięsa w Polsce rozwija się wolniej zachodnia (fot. Envato Elements)

Jak informuje RoślinnieJemy, polski rynek roślinnych produktów spożywczych rośnie, choć dynamika tego wzrostu wciąż nie dorównuje trendom obserwowanym na zachodzie. Wartość rynku w Polsce wyniosła w 2023 roku 1,08 miliarda złotych, a po dodaniu kanałów HoReCa i e-commerce osiągnęła 1,465 mld złotych. Choć krajowy sektor roślinny stabilizuje się po kryzysach związanych z pandemią i spowolnieniem gospodarczym, branża liczy na wsparcie ze strony państwa, które mogłoby przyspieszyć jego rozwój.

W Polsce największą kategorią produktów roślinnych są zamienniki nabiału, które stanowią ponad połowę sprzedaży. Ich wartość od stycznia do czerwca 2024 roku wyniosła 657,3 mili...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 07:16