23.04.2024 / 16:39
StoryEditor

Lidl Polska już od 5 lat sprzedaje swoje produkty online. Sieć oferuje w e-sklepie mocne przeceny. Co dalej z projektem?

Sklep sieci Lidl (Lidl)
Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. Urodziny. Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów na każdy sezon. Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Jak wyglądają plany dalszego rozwoju lidlowego e-sklepu?

Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność podążając za potrzebami klientów i trendami na rynku. Pięć lat temu operator uruchomił e-sklep z ofertą produktów przemysłowych, w dużej części pod marką własną sieci. Dzięki ofercie online, klienci mają możliwość zamówienia produktów z każdego miejsca w Polsce z dostawą do domu lub najbliższego paczkomatu.

Jak dostać rabat w Lidlu?

W sklepie internetowym lidl.pl na klientów czeka bogata oferta produktów w atrakcyjnych cenach na każdy sezon, w tym pod markami własnymi takimi jak: Parkside, Esmara, Silvercrest, Crivit, Rocktrail, Lupilu, Pepperts, Livarno Home oraz znane marki innych producentów.

Z okazji pięciolecia e-sklep Lidla przygotował rabaty na cały asortyment. Jego wysokość zależy od wartości zamówienia:

Rabat 25 zł  za zamówienie o wartości 300 zł, rabat 50 zł za 500 zł i rabat 100 zł za 700 zł zamówienia. Lidl zastrzega, że podczas jednej transakcji można skorzystać tylko raz z rabatu w wysokości 25 lub 50 lub 100 zł. Akcja rabatowa trwa od 22 kwietnia do 5 maja br.

Jak Lidl chce rozwijać e-sklep?

W listopadzie 2023 r. Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska w rozmowie z magazynem „Wiadomości Handlowe” zapowiedział dalszy rozwój kanału e-commerce i szukanie synergii ze sklepami stacjonarnymi. Podkreślał, że potencjał wzrostu widzi nie tylko w dużych miastach, ale także na terenach wiejskich.

Przypomnijmy, że w 2019 r. sieć Lidl uruchomiła na polskim rynku sklep internetowy lidl-sklep.pl, który obecnie działa jako lidl.pl. Dzisiaj firma komunikuje, że bez względu czy klient kupuje offline, czy online to tak naprawdę jest „jeden sklep”. Sieć oferuje tam głównie artykuły przemysłowe, w tym wiele produktów marki własnej.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska zapowiedział, że firma będzie rozwijała oba kanały sprzedaży, a jednocześnie szukała kolejnych synergii między nimi.

- Sprzedaż online rozwija się, choć widzimy wiele możliwości poprawy e-commerce i wzmocnienia synergii między oboma kanałami. To dla nas zadanie na kolejnych kilkanaście miesięcy. Chcemy znacząco poprawić doświadczenie zakupowe klienta, wiemy w jaki sposób moglibyśmy go jeszcze lepiej obsłużyć. Mamy naprawdę mnóstwo pomysłów i będziemy szli w kierunku łączenia tych systemów – mówił w wywiadzie dla „WH”  Włodzimierz Wlaźlak.

Prezes sieci Lidl Polska nie chciał zdradzić w jakim tempie rozwija się sklep internetowy. Zdradza jedynie, że „sprzedaż dość szybko rośnie”.

Czy klienci online i offline się zjadają?

Gdy projekt e-commerce Lidla startował jedną z obaw była potencjalna kanibalizacjia sprzedaży w obu kanałach. Dzisiaj tych obaw już nie ma.

- Rzeczywiście wchodząc w e-commerce zastanawialiśmy się nad tym (kanibalizacją – red.) i wiedzieliśmy, że pewien jej poziom będzie nieunikniony. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni, że uruchomiliśmy kanał online, bo wiąże on klientów z szeroko pojętą marką Lidl - wskazywał Wlaźlak.

- Zawsze jest jakiś klient, który chciałby zrobić zakupy online, poza tym mamy w tym kanale naprawdę szeroką ofertę, w ciągu ostatniego roku wzrosła ona o kilka tysięcy produktów, więc prawie się podwoiła. Z pełną świadomością występowania pewnej kanibalizacji chcemy oferować konsumentom szeroką gamę produktów, będziemy ten projekt rozwijać, dążąc do poprawy synergii pomiędzy dwoma kanałami – tłumaczył szef Lidl Polska.

Czy Lidl ściągnie do siebie klientów z miasteczek i wsi?

Czy uruchomienie e-sklepu pozwoliło poszerzyć bazę klientów? I dało dostęp do oferty Lidla klientom, którzy nie mają obok siebie sklepu.

- Można było spodziewać się mocniejszego efektu, natomiast trzeba pamiętać, że do zakupów online bardziej przyzwyczajeni są mieszkańcy dużych miast, a w nich jesteśmy obecni. W każdym razie baza klientów trochę się poszerza, a sprzedaż online dość szybko rośnie. Warto też pamiętać, że dynamicznie rozwija się logistyka dla e-commerce na terenach mniej zurbanizowanych, co będzie sprzyjać poszerzaniu bazy naszych klientów z terenów wiejskich - podsumowywał Włodzimierz Wlaźlak.

08.11.2024 / 12:06
StoryEditor
Grupa InPost notuje zdecydowany wzrost wolumenów i przychodów. Jak przyrasta liczba paczkomatów? Co w e-commerce wydarzy się na koniec roku?
Rafał Brzoska, prezes firmy InPost

Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności. Firma kontynuuje także ekspansję sieci paczkomatów, na koniec kwartału spółka osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33 proc. r/r. W III kw. grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25 proc. więcej r/r, natomiast przychody zanotowały skok o 23 proc. r/r, osiągając 2,54 mld zł.

Rafał Brzoska, prezes Grupy Inpost wskazuje, że miniony kwartał był kolejnym okresem realizacji strategii Grupy InPost, która zakłada wzrost na wszystkich kluczowych rynkach. - ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.11.2024 / 14:01
StoryEditor
Żabka, Dino i Biedronka - jak trzy topowe sieci spożywcze radzą sobie z rynkowymi wyzwaniami?
Biedronka w przeciwieństwie do Żabki i Dino zaliczyła w trzecim kwartale roku spadek sprzedaży like-for-like (fot. Shutterstock)

7 listopada Dino opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku, chwaląc wzrostem obrotów na porównywalnej bazie sklepów (like-for-like) o 2,3 proc. Na tle Biedronki Dino wypadło więc pod tym względem znacznie lepiej, ale do Żabki wynik sieci z Krotoszyna się nie umywa.

Z zestawienia przygotowanego przez Agnieszkę Skonieczną, retail & pharma business unit director w PMR Market Experts, wynika, że w trio złożonym z Biedronki, Dino i Żabki pod ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 21:02