20.01.2023 / 19:20
StoryEditor

Jak skutecznie prowadzić social media firmy?

Jak skutecznie prowadzić social media firmy? (Social Media)
Social media stały się w dzisiejszych czasach prawdziwym numerem jeden pod względem promocji marki. Prowadzą je celebryci, inne znane osobistości, osoby prywatne, jak również profesjonalne przedsiębiorstwa. Należy zadbać o doskonały wygląd social mediów każdej firmy, które będą "wizytówką" marki, przyciągając właściwe grono odbiorców. Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu z bliska.

Analiza grupy docelowej

Analiza grupy docelowej jest kwestią priorytetową. Dogłębna wiedza na temat tego, kim są odbiorcy naszego contentu, pozwoli na efektywne prowadzenie social mediów. Trzeba wiedzieć, kim jest klient, by forma wpisów była doskonale dopasowana do jego potrzeb. To sposób, by opracować odpowiednią formę komunikacji do określonej grupy docelowej prowadzonych social mediów.

Agencja marketingowa Reprise  daje nam do dyspozycji daje szeroką, różnorodną gamę profesjonalnych usług. Zalicza się do nich także analiza grupy docelowej, prowadzenie social mediów dla firm o różnym profilu, czy dostarczanie gotowego contentu na social media danej marki. Zespołami agencji Reprise odpowiedzialnymi za te kwestie są zespoły Social Quality oraz Paid social (https://reprise.pl/).

Wybór odpowiedniej platformy social media

Prowadząc social media własnej firmy, w pierwszej kolejności należy wybrać platformy, które pomogą nam w budowaniu zaufania do marki oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Wybierając platformę, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego chcemy prowadzić social media firmy. Możemy chcieć zmniejszyć dystans pomiędzy firmą a klientami, zwiększyć rozpoznawalność, budować historię wokół marki, dążyć do szybkich konwersji. Na różnych platformach działają różne osoby. Każda platforma posiada swoją własną specyfikę, która będzie w mniejszym bądź większym stopniu odpowiadać ofercie naszej marki. Formy komunikacji treści różnią się od siebie w zależności od plaftormy. Należy postawić na platformę dopasowaną do własnych odbiorców. 

Dbanie o wartościowy content

Content, który zamieszczony zostaje na social mediach naszej marki, powinien być przedstawiany wybranej grupie docelowej w odpowiednich, dopasowanych do niej formatach. To klucz do przyciągania uwagi i skutecznego przekazywania informacji. W tej kwestii największe "pole do popisu" pozostawia nam Facebook. To platforma, na której z powodzeniem możemy tworzyć karuzele, albumy, materiały błyskawiczne, slideshow czy live. Tak szeroka gama możliwości pozwala na spory wybór dopasowany do indywidualnych preferencji. Warto wybierać różne formy i na swoich social mediach mieszać formaty. Należy jednak zaznaczyć, że z perspektywy algorytmu Facebooka najbardziej atrakcyjne są kolejno: relacja live, video, zdjęcia, tekst oraz linki czy udostępnienia. 

Atrakcyjność wizualna publikowanych postów to absolutna podstawa. Zamieszczana grafika czy video powinny więc być doskonale dopracowane. Oprócz tego powinny być także zwięzłe oraz wyczerpywać konkretne zagadnienie.

Tworząc content na social media swojej firmy, należy postawić przede wszystkim na różnorodność, która będzie inspiracją oraz doskonałą formą edukacji. Real Time Marketing, aranżacja dyskusji, komunikacja z odbiorcami przy użyciu ich języka to gwarancja sukcesu. 

Monitoring, analiza i wyciąganie wniosków

Monitoring oraz właściwa analiza związana z prowadzeniem social mediów pozwala na precyzyjne weryfikowanie założeń swojej strategii, a więc własnego planu marketingowego. Co więcej, wraz z wyciąganiem wniosków z dotychczasowych aktywności możemy dokonywać optymalizacji działań oraz ich korekty, które będą miały wymierne efekty. 

Niezwykle przydatnym narzędziem jest śledzenie statystyk na Facebooku, które pozwolą na uzyskanie cennych informacji dotyczących m.in.: nowych polubień, efektywności postów, całkowitego zasięgu strony, aktywności fanów czy liczby wyświetleń poszczególnych elementów profilu firmowego.

16. listopad 2024 17:16