06.07.2021 / 12:50
StoryEditor

Analitycy o inwestycji Makro i InPost: aplikacja zakupowa pomoże zdobyć nową grupę klientów

Paczkomat InPost przy dyskoncie sieci Aldi (mat. prasowe)
Nowa aplikacja zakupowa Makro Polska i Inpost, za pomocą której będzie można zamawiać z dostawą produkty spożywcze i przemysłowe ma szanse na przyciągnięcie klientów B2C w kanale e-commerce – podaje dziennik Puls Biznesu. 

Puls Biznesu zapytał analityków jakie znaczenie dla rynku ma aplikacja zakupowa umożliwiająca zamówienie produktów spożywczych w Makro z dostawą kurierską za pomocą firmy InPost.

W ocenie analityka Ipopemy Krzysztofa Kawy, dla InPostu jest to logiczne rozwinięcie działalności. Firma najpierw uruchomiła sieć lodówkomatów. Współpraca z Makro pozwoli tej spółce lepiej wykorzystać posiadane zasoby. 

Ekspert uważa też, że partnerstwo dwóch firma nie zmieni zasad gry na hurtowym rynku dostaw żywności, na którym dominuje Eurocash. 

Agnieszka Skonieczna, główny analityk handlu detalicznego w PMR dodaje z kolei, że inwestycja jest ciekawa, bo dotyczy dostaw kurierskich. Jak tłumaczy, ten rodzaj działalności wymaga odpowiednich przestrzegania warunków przechowywania i transportu towarów i jest dużym wyzwaniem dla internetowych sklepów spożywczych.

Jej zdaniem, InPost ma finansowy i logistyczny potencjał do zajęcia mocnej pozycji na rynku e-grocery.

Agnieszka Skonieczna podkreśla też, że Makro do tej pory nie było kojarzone z miejscem zakupów dla klientów indywidualnych. Ma jednak szansę zbudować pozycję w sprzedaży B2C w kanale e-commerce. 
 

06.12.2024 / 14:08
StoryEditor
ŚWIĄTECZNY CUD!? Biedronka otwiera niemal 50 sklepów we wszystkich województwach. Jak to zrobiła? [LISTA SKLEPÓW]

Biedronka otworzyła 46 nowych i wyremontowanych placówek w całej Polsce, od Śląska po Warmię czy Pomorze. W okresie przedświątecznym, na przełomie listopada i grudnia, sieć otworzyła 17 nowych sklepów, a kolejnych 29 istniejących placówek przeszło gruntowną modernizację. Nowe lokalizacje pojawiły się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach.

Inwestycje w modernizacje i nowe placówki umacniają pozycję Biedronki jako lidera na polskim rynku handlowym. Dyskonter operuje dzisiaj w ponad 3700 lokalizacjach w całej Pol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2024 / 13:16
StoryEditor
Perła polskiego przemysłu spożywczego podzielona i sprzedana zagranicznym firmom. Spółkę Koral przejmie inwestor z Indii
Do końca roku spółka Koral, która specjlazuje się w produkcji łososia i należała dotąd do Grupy Graal, ma trafić w ręce firmy Captain Fresh (fot. Shutterstock)

Specjalizująca się w przetwórstwie łososia spółka Koral, która od 2006 r. była częścią Grupy Graal, a od 2017 r. częścią grupy inwestycyjnej Abris Capital Partners, jeszcze w tym roku ma trafić w ręce indyjskiej firmy Captain Fresh. Transakcja jest obecnie w fazie finalizacji i tak naprawdę oznacza koniec Grupy Graal.

Przypomnijmy, że z końcem listopada Grupa Graal, do której należy także Koral sprzedała część swoich aktywów związaną z produkcja konserw rybnych niemieckiej firmie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. grudzień 2024 13:08