21.06.2023 / 08:33
StoryEditor

Polacy zmienili nastawienie do zakupów. Odwiedzają sklepy częściej i spędzają w nich więcej czasu

Polacy robią zakupy częściej niż rok temu. Więcej czasu też spędzają w samych sklepach (Shutterstock)
Polscy konsumenci chodzą na zakupy częściej niż przed rokiem. Ruch w sklepach wzrósł o blisko 9 proc. Zauważalny jest też wzrost przeciętnej częstotliwości wizyt przypadających na jednego shoppera. Zwiększył się też średni łączny czas poświęcany na sprawunki.

Z badania przeprowadzonego przez Proxi.cloud i UCE Research wynika, że konsumenci coraz częściej odwiedzają sklepy spożywcze. Wzrost częstotliwości zakupów o 10,2 proc. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2024 / 18:37
StoryEditor
Zakaz nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach coraz bliżej. Teraz na celowniku MZ znalazły się promocje trunków wyskokowych
Alkohol na stacji paliw (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Minister zdrowia Izabela Leszczyna ogłosiła, że projekt nowelizacji ustawy zakazującej sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych w godzinach 22-6 zostanie przekazany do zespołu projektowania prac rządu jeszcze w tym tygodniu. W trakcie audycji "Poranek Tok FM" minister podkreśliła, że nowa regulacja, jeśli zostanie procedowana w trybie normalnym, może wejść w życie w ciągu trzech miesięcy.

Szefowa resortu zdrowia zwróciła również uwagę na problem sprzedaży alkoholu w promocjach, szczególnie w dyskontach, gdzie w jej ocenie oferty typu "kup dwie butelki taniej" są ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2024 / 12:35
StoryEditor
Prawo, które może "zabić" kasy samoobsługowe? W Biedronce czy Lidlu podobne przepisy mogłyby spowodować katastrofę
Kasa samoobsługowa w Biedronce (mat. prasowe)
Gdyby w Polsce zaczęły obowiązywać przepisy podobne do tych, jakie proceduje senat stanowy w Kalifornii, model operacyjny rozwijany obecnie m.in. przez sieci Biedronka i Lidl, polegający na przekierowaniu dużej części klientów do kas samoobsługowych, by odciążyć personel sklepów i usprawnić obsługę kasową, uległby poważnemu zakłóceniu. Niektóre sieci mogłyby całkowicie wycofać się z tej technologii.

Wielkie sieci handlowe, na czele z Biedronką i Lidlem, coraz śmielej wprowadzają do sklepów kasy samoobsługowe. Klienci je polubili, a z punktu widzenia detalistów oznaczają on...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 14:06