30.01.2022 / 15:11
StoryEditor

Czarny scenariusz dla dark store‘ów właśnie się realizuje! Pierwsze miasto zakazało otwierania takich placówek

Warszawski dark store Biedronki dla usługi Biedronka Biek (wiadomoscihandlowe.pl/AK)
Holenderski Amsterdam to prawdopodobnie pierwsze miasto na świecie, które zdecydowało się zahamować rozwój usług polegających na dostarczaniu produktów spożywczych bezpośrednio do klienta w kwadrans z mini-magazynów nazywanych powszechnie dark store‘ami. Amsterdamski ban wprowadzono na razie na rok i obejmie on obszary mieszkalne w mieście oraz pobliskie ulice handlowe. Przez 12 miesięcy władze miasta zastanowią się, co dalej i jak powinny wyglądać docelowe regulacje. Dyskusja na podobny temat rozpoczyna się także w Polsce.

O sprawie donosi "European Supermarket Magazine". Władze Amsterdamu uzasadniają swoją decyzję gwałtownym tempem zajmowania wolnych lokali usługowo-handlowych przez firmy quick...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.09.2024 / 12:54
StoryEditor
Lidl jedzie na paliwie Biedronki. Sieć chwali się wynikami badania ASM, które do niedawna na sztandarach nosił jej zaciekły rywal
Lidl wykorzystuje do komunikowania tego, że jest najtańszą siecią w Polsce już nie tylko badanie ”Faktu”, ale również ASM (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Lidl zaczął wykorzystywać marketingowo broń, którą wcześniej przez wiele miesięcy posługiwała się Biedronka. Taką możliwość dały mu wyniki sierpniowego badania koszyka cenowego ASM Salesforce Agency, zgodnie z którymi to właśnie w Lidl był najtańszą siecią w kraju.

"Lild najtańszym sklepem w Polsce” – to hasło z najnowszej gazetki promocyjnej niemieckiej sieci uprawomocnione zostało wynikami najnowszego, sierpniowego badania koszyka cenowe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.09.2024 / 18:22
StoryEditor
Wakacje trudne dla sieci typu fast food. Część branży zaliczyła dwucyfrowy spadek ruchu

W wakacje br. ruch w pizzeriach spadł rdr. o 10,3 proc., a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 3,2 proc. W obu rodzajach placówek ubyło klientów – odpowiednio 11,4 proc. i 1,7 proc. W tych pierwszych restauracjach średnia liczba odwiedzin przypadająca na konsumenta w jednym miesiącu minimalnie wzrosła, a w drugich – nieznacznie się zmniejszyła. Z kolei średni czas trwania wizyty wydłużył się o 28 sekund w pizzeriach oraz o 5 sekund w lokalach z kanapkami i daniami z kurczaka. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu, który powstał na podstawie obserwacji zachowań blisko 3 mln konsumentów w ponad 1,8 tys. restauracji typu fast food.

Jak wynika z cyklicznego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy UCE Research, od czerwca do sierpnia br. footfall (ruch) w badanych pizzeriach zmniejszył się o 1...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. wrzesień 2024 03:20