16.05.2023 / 10:37
StoryEditor

Polacy powinni płacić za „zrywki”. Inaczej szybko nie pozbędziemy się problemu z plastikowymi torebkami

Torebka foliowa / reklamówka (fot. Shutterstock)
Zdaniem prof. Włodzimierza Urbaniaka z Uniwersytetu z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, choć aktualnie nie ma potrzeby modyfikacji przepisów o tzw. opłacie recyklingowej pobieranej od konsumenta nabywającego torbę na zakupy z tworzywa sztucznego, to jednak w kolejnych latach może okazać się konieczne podniesienie tejże opłaty. Obecna stawka, wynosząca 20 groszy za siatkę, stanie się bowiem niewiele znacząca.

– Opłata recyklingowa, która ma charakter opłaty produktowej, to jest wybiórcze rozwiązanie. Ona pojawiła się pod presją społeczną i w wyniku niezadowolenia z tego, że nie mamy ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.03.2025 / 12:14
StoryEditor
Lidl startuje z wielkanocną loterią wartą ponad 800 tys. złotych. Ile może wygrać jeden klient?
Lidl startuje z wielkanocną loterią wartą ponad 800 tys. złotych. Ile może wygrać jeden klient? (fot. Shutterstock)

Lidl Polska ponownie uruchamia świąteczną loterię, dając swoim klientom szansę na zdobycie bonów na zakupy. Od 10 marca do 18 kwietnia każda osoba, która zrobi zakupy za minimum 99 zł, może wziąć udział w losowaniu. Co można wygrać?

W ramach loterii Lidl co minutę losowane są bony na zakupy. Można wygrać bon o wartości 20, 50 lub 100 zł. Dodatkowo każdego dnia z uczestników loterii będzie wybierana jedna os...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.03.2025 / 18:18
StoryEditor
Wojna celna oznacza wyższe ceny na sklepowych półkach. Sieci handlowe będą oznaczać produkty, których ceny wzrosły w związku z polityką USA
Cenówka oznaczona literą ”T” która oznacza, że cena towaru wzrosła w związku z wojną celną między USA i Kanadą

Loblaw Companies Limited, jeden z największych detalistów w Kanadzie, ogłosił konkretne kroki w odpowiedzi na nowe taryfy celne nałożone na produkty importowane ze Stanów Zjednoczonych. Firma ogłosiła wprowadzenie specjalnych oznaczeń produktów, których koszt się zwiększył w związku z wojną celną z USA. Jak będzie wyglądać?

W wyniku ceł odwetowych kanadyjskiego rządu wartość objętych nimi towarów wynosi około 30 mld dolarów. Oznacza to realne konsekwencje dla cen produktów spożywczych, zwłaszcza w ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. marzec 2025 15:53