20.09.2024 / 10:33
StoryEditor

Od zielonej transformacji nie ma odwrotu. Czego chcą konsumenci, a co przewidują sprzedawcy i właściciele marek?

Marija MilasevicMarija Milasevic
Konsumenci aktywnie wspierają zrównoważony rozwój i tego samego oczekują od sprzedawców detalicznych (fot. Shutterstock)

Trend włączania zrównoważonego rozwoju do działalności handlowej będzie się umacniał. Sprzedawcy detaliczni i właściciele marek dostrzegają pilną potrzebę działania w tym kierunku. W dużej mierze zmusza ich do tego presja ze strony konsumentów.

W globalnym badaniu Euromonitor International „Sustainability Survey: Voice of the Industry”, przeprowadzonym w 2023 r. wśród profesjonalistów z branży detalicznej, 82 proc. res...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.03.2025 / 22:42
StoryEditor
Żabka z mocnym wzrostem sprzedaży i zysku! Sieć sklepów convenience pochwaliła się wynikami za 2024 r.
Poznaliśmy wyniki Żabki za miniony rok (fot. Żabka Polska)

Zysk netto Grupy Żabka zwiększył się o ponad 66 proc. do 593 mln zł, a sprzedaż do klienta końcowego podskoczyła niemal o 20 proc. do prawie 27,3 mld zł - to kluczowe dane ze skonsolidowanego raportu finansowego za 2024 r. grupy, do której należy największa sieć sklepów franczyzowych w Polsce. Firma pochwaliła się osiągnięciem wielu zakładanych celów oraz otwarciem aż 1166 nowych sklepów convenience.

Sprzedaż Grupy Żabka do klientów końcowych w 2024 r. wyniosła 27,277 mld zł, co oznacza wzrost o 19,8 proc. w porównaniu do roku 2023. W ostatnim kwartale minionego roku sprze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.03.2025 / 11:05
StoryEditor
Ruch w centrach handlowych powoli się odbudowuje, satysfakcja klientów jednak maleje. Czego więc oczekują?
Zmieniają się oczekiwania klientów centrów handlowych. Chcieliby wprowadzenia m.in. nowych marek sklepów  (fot. Shutterstock)

Choć obecna odwiedzalność centrów handlowych nie osiągnęła jeszcze poziomu sprzed pandemii, ruch w obiektach handlowych powoli się odbudowuje. Spada jednak nieco zadowolenie z wizyt, co może oznaczać potrzebę zmian w ofercie.

Agencja Inquiry już po raz czwarty przeprowadziła badanie dotyczące zwyczajów związanych z odwiedzaniem przez Polaków centrów handlowych. Pierwsza fala została opracowana w luty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 11:01