17.05.2024 / 14:16
StoryEditor

Makro obniża o 20 proc. zużycie energii w swoich halach hurtowych. Jakie plany związane z zieloną transformacją ma dystrybutor?

Hala hurtowa sieci Makro Polska
Sieć hurtowni Makro Polska dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. W swoim pierwszym raporcie ESG za rok finansowy 2022/2023 firma prezentuje działania na rzecz minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. Plany są ambitne.

Osiągnięcie neutralności klimatycznej nie jest możliwe bez inwestycji. Jednym z kluczowych projektów prowadzonych przez Makro Polska jest Freon Exit Program, który sieć zapoczątkowała w 2012 roku. Polega on na wymianie freonu na czynnik środowiskowo obojętny oraz unowocześnieniu sprzętu i zmianie układów chłodniczych, co wpływa na zmniejszenie śladu węglowego.

Jak Makro oszczędza energię elektryczną?

Chcąc zapewnić jak najwyższą efektywność energetyczną stosowane są nowoczesne technologie, takie jak cieczowe i gazowe wyrzutniki gazu. Powyższe rozwiązania zostały wprowadzone w pięciu halach w Polsce. Efektem prac jest oszczędność energii w zakresie chłodnictwa od 30-40 proc., co stanowi 20 proc. oszczędności całego obiektu.

image
Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych przez Makro Polska
FOTO: fot. Makro Polska

Równolegle sieć prowadzi Energy Saving Program, którego celem jest obniżenie zużycia energii elektrycznej. W ramach projektu wymieniane jest oświetlenie na technologię LED, usprawniana jest wentylacja (odzyski ciepła), zakładana jest automatyka oświetlenia oraz zostały zabudowywane meble chłodnicze. Pozwoliło to o 50-60 proc. zredukować zużycie energii na oświetleniu. Makro zwiększa również świadomość ekologiczno-środowiskową wśród klientów i pracowników poprzez Energy Awareness Program.

Makro przesiada się do zielonych aut i inwestuje w fotowoltaikę

Do 2040 roku Makro planuje korzystać wyłącznie z samochodów elektrycznych. Dwustanowiskowe stacje ładowania pojawiły się na parkingach wszystkich hal w Polsce w 2021 roku.

Dystrybutor był było pierwszą siecią handlową, która wprowadziła to rozwiązanie dostępne dla klientów.

Istotnym projektem jest także wdrożenie fotowoltaiki. To działanie zapewni prawie 100 proc. dziennego zapotrzebowania na energię, co przyczyni się do redukcji zużycia energii o 14 proc.

Makro podkreśla również, jak ważne przy wyborze dostawcy jest źródło pochodzenia energii. Firma zwraca uwagę na między innymi posiadanie przez niego polityki środowiskowej. Obecnie 100 proc. energii pochodzi z odnawialnych źródeł.

Firma ma systemy zarządzania efektywnością, dzięki którym jest możliwy monitoring temperatur na urządzeniach grzewczych czy zużycia energii.

Makro stawia na bezpieczeństwo

Firma podejmuje aktywności na rzecz obszernego filaru kultura jakości, który obejmuje nie tylko zagadnienia ładu korporacyjnego, ale między innymi również bezpieczeństwa żywności oraz bezpieczeństwa pracowników i osób przebywających na terenie Makro.

Sieć od 2021 roku prowadzi kampanię #razemlepiejbezpieczniej skierowaną do pracowników, poprzez którą edukuje na temat ergonomii pracy w biurze, bezpieczeństwa w transporcie wewnątrzzakładowym oraz bezpiecznych technik podczas wykonywania ręcznych prac transportowych w halach. Publikowane filmy w kanałach wewnętrznych zawierają wskazówki oraz praktyczne porady.

Makro wspiera młodych ludzi

Trzeci filar to społeczność skupiona wokół celu. Jego reprezentacją jest projekt Szef dla Młodych Talentów, skierowany do uczniów szkół gastronomicznych oraz program odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne. W ramach pierwszego projektu zorganizowano 2 akademie kulinarne dla uczniów i 1 dla nauczycieli oraz 5 konkursów, z których wyłoniono 12 laureatów.

Z kolei w przypadku programu Polskie Skarby Kulinarne zapoczątkowanego z okazji 100 – lecia odzyskania niepodległości sieć zachęca restauratorów i szefów kuchni do promowania bogactwa naszego kraju poprzez Tydzień Kuchni Polskiej czy plebiscyt Najlepsza Restauracja.

18.02.2025 / 12:56
StoryEditor
Blik nie wyklucza debiutu na giełdzie. W ciągu 10 lat łączna wartość transakcji za jego pośrednictwem zbliżyła się do biliona złotych!
Monika Król, wiceprezeska Polskiego Standardu Płatności, i Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika (fot. Blik)

9 lutego 2015 r. w Nowym Sączu została zrealizowana pierwsza operacja Blikiem. Od tego momentu operator bije rekord za rekordem i plany ma szerokie. - Chcemy być pierwsi na świecie - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika. Wiemy, w jakiej dziedzinie.

Blik właśnie skończył 10 lat i jest jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Polsce. W ciągu tej dekady użytkownicy wykonali 7 mld transakcji, a ich łączna wartość zbli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.02.2025 / 17:47
StoryEditor
Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Wojna cenowa na rynku jeszcze nigdy nie była tak silna
Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Wojna cenowa w e-commerce jeszcze nigdy nie była tak silna. Widać ją także w sprzedaży stacjonarnej. Rynek się zacieśnia, konkurencja pomiędzy kluczowymi graczami staje się coraz bardziej agresywna, a konsumentów coraz trudniej usatysfakcjonować – mówi Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland.

Jakich spodziewa się Pani wyników dla Super-Pharm za 2024 rok?

Osiągamy dwucyfrowy wzrost w obu kanałach, a w kanale online rośniemy ciągle powyżej dwudziestu procent, więc p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 19:39