10.08.2021 / 14:44
StoryEditor

Inteligentne rozwiązania dla zielonej przyszłości

Area Cooling Solutions - zielone technologie (Area Cooling Solutions - zielone technologie)
Area Cooling Solutions od początku działalności kładzie duży nacisk na względy ekologiczne. Odnosi się to zarówno do używanych czynników chłodniczych, ale przede wszystkim do oszczędności energii i stosowania urządzeń na bazie technologii inwerterowej.

Daje to możliwości płynnej regulacji wydajności, a co za tym idzie dostosowania mocy urządzenia do zapotrzebowania na chłód. Produkty Area Cooling Solutions wychodzą naprzeciw użytkownikom oczekującym więcej niż tylko mechanicznej regulacji wydajności, poszukującym alternatywy opartej na zwiększonym zakresie modulacji i podniesieniu efektywności energetycznej instalacji. Rozpatrując kwestię efektywności energetycznej należy przed wszystkim brać pod uwagę dyrektywę ECODESIGN oraz zawarte w niej minimalne wymogi dotyczące efektywności agregatów chłodniczych. Uzyskanie najwyższego z możliwych wskaźników SEPR (współczynnik sezonowej sprawności energetycznej) było jednym z ważniejszych kryteriów jakim się kierowano przy projektowaniu serii iCOOLTM.

Rewolucja w chłodnictwie

Istotne jest uświadomienie sobie, że tradycyjne technologie chłodnicze muszą być zastąpione nowymi, mającymi mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Chłodnictwo znane i praktykowane od lat przechodzi największą rewolucję technologiczną. Wprowadzony na rynek w 2010 roku iCOOLTM szybko stał się wzorcem dla inwerterowych agregatów skraplających w Europie. Jego niezawodność, niski poziom hałasu i łatwe uruchomienie dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika to historia sukcesu rodziny iCOOLTM.

iCOOLTM to modułowe rozwiązanie w zakresie agregatów skraplających z przemiennikiem częstotliwości, które pozwala zaoszczędzić czas podczas instalacji i uruchomienia, ponieważ jednostka jest fabrycznie dostosowana do potrzeb klienta. Dzięki dużemu zakresowi modulacji oraz kompatybilności z wieloma czynnikami chłodniczymi, agregaty te mogą być stosowane do każdej aplikacji chłodniczej, zapewniając moc od 500 W na pojedynczym parowniku. Nowy sposób sterowania oparty na dedykowanym oprogramowaniu, zapewnia jednostce wysoki standard i niezawodność. Prosty interfejs użytkownika, oszczędność energii, szybkie uruchomienie oraz łatwa obsługa sprawiają, że agregaty iCOOLTM Area Cooling Solutions stanowią idealne rozwiązanie do zastosowań w sklepach spożywczych, chłodniach restauracji czy na stacjach paliw.

Zgodnie z wymogami, jakie stawia ustawa F-Gazowa i dążeniom do obniżania wpływu czynników chłodniczych na środowisko – współczynnik GWP, stacjonarne urządzenia chłodnicze mogą wykorzystywać wyłącznie czynniki HFC o GWP ≤ 2500. W 2018 roku rozszerzono typoszereg iCOOLTM o urządzenia pracujące na ekologicznym czynniku R744 (CO2) – GWP=1.

Opracowując gamę iCOOLTM CO2, celem było zachowanie funkcjonalności sprawdzonych produktów z tej rodziny oraz wzbogacenie ich o unikalne rozwiązania, które wyróżniają iCOOLTM CO2 spośród innych urządzeń dostępnych na rynku. Dodajmy do tego wysoką efektywność SEPR. Zastosowanie technologii BLDC pozwala osiągnąć nawet 30% oszczędności energii elektrycznej. Produkty iCOOLTM z certyfikatem TÜV Rheinland gwarantowane są regularnymi audytami zewnętrznymi procesu produkcyjnego.

Niski poziom hałasu

W sklepie spożywczym każdy metr kwadratowy jest na wagę złota. Większości detalistów dobrze znana jest sytuacja, kiedy pomieszczenie techniczne zabiera bezcenną powierzchnię magazynową. Rozwiązaniem tego problemu jest agregat zewnętrzny. Do ograniczeń związanych z brakiem powierzchni w sklepie dochodzi również dążenie do tego, aby urządzenia miały jak najmniejszy wpływ na otoczenie. iCOOLTM został zaprojektowany jako najcichsza na rynku jednostka do instalacji zewnętrznych, z 6-stronną izolacją obudowy, dużymi wentylatorami EC z niską prędkością obrotową i cichą pracą sprężarki inwerterowej.

Praca w wysokiej temperaturze otoczenia

Wybierając sprężarkę dwustopniową z silnikiem w technologii BLDC Panasonic, Area Cooling Solutions kierowało się nie tylko silnym partnerstwem z firmą Panasonic, ale przede wszystkim tym, że technologia ta jest obecnie najbardziej zaawansowana na rynku. Wszystkie produkty iCOOLTM CO2 są testowane laboratoryjnie w temperaturze otoczenia 43°C. Wiele jednostek pomyślnie przeszło testy terenowe w takich warunkach podczas upalnego lata 2019 roku. Kolejnym proponowanym rozwiązaniem wychodzącym naprzeciw zmianom mającym na celu obniżenie wpływu urządzeń chłodniczych na środowisko, jest agregat iCOOL eSLIM-9 MHP A2L pracujący w oparciu o czynnik z grupy A2L o współczynniku GWP <150. Stanowi on pośrednie rozwiązanie między ekologicznym czynnikiem CO2 oraz standardowymi czynnikami z grupy HFC (R448A, R449A).

Dzięki iCOOLTM A2L zwiększono korzyści płynące z zastosowania urządzeń iCOOLTM, aby zdefiniować na nowo standardy: Większe oszczędności energii i szersza modulacja wydajności (od 15% do 100%), dzięki zastosowaniu nowej sprężarki z silnikiem BLDC.

Funkcje zdalnego monitoringu

Area Cooling Solutions zapewnia swoim klientom możliwość odczytu, rejestracji i zdalnej modyfikacji wszystkich parametrów cyfrowych agregatu, a także sterowników parowników instalacji. Dzięki technologii IoT oraz doświadczeniu pracowników, firma jest w stanie zdalnie udzielić niezbędnego wsparcia podczas uruchomienia, konserwacji i serwisu, a także wcześniej wykryć problemy i zadziałać prewencyjnie w celu uniknięcia potencjalnej awarii. System wyposażono również w możliwość gromadzenia danych i generowania raportów na potrzeby HACCP, co daje dodatkowe korzyści w wypadku wykorzystania go do monitorowania sterowników parowników. I jeszcze jedno: żadne urządzenie nie spełni oczekiwań, jeżeli montaż nie zostanie powierzony wykwalifikowanym kadrom. Dlatego w roku 2019 powołano do życia Areacademy. To interaktywne centrum wiedzy i wsparcia technicznego dostarcza szczegółowych informacji na temat: budowy, obsługi i rozruchu iCOOLTM. Organizowane w ramach Areacademy szkolenia online oraz stacjonarne, są również okazją do wymiany doświadczeń z ekspertami z fabryki i działu badań i rozwoju. n

 

21.01.2025 / 08:26
StoryEditor
Kto wydawał na świąteczną reklamę najwięcej? Jest zdecydowany lider
Sklep sieci Media Expert (fot. Shutterstock)

Dane firmy Nielsen za grudzień 2024 pokazują, że najwięcej w reklamę w stacjach telewizyjnych zainwestował Media Expert. W czołówce był też Lidl.

Sieć elektromarketów za reklamę w stacjach tv w Polsce zapłaciła wg danych 168,1 mln zł, wobec 146 mln zł przed rokiem. Na drugim miejscu uplasował się Aflofarm z wydatkami na p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.01.2025 / 11:18
StoryEditor
Sokołów nie zakręca kurka z pieniędzmi na inwestycje. Ile firma zamierza przeznaczyć na nie w tym roku?
Przemysław Gostkiewicz, prezes firmy Sokołów (fot. mat. prasowe)

W zakończonym roku budżetowym Grupa Sokołów przeznaczyła na realizację inwestycji ponad 168 milionów zł. Miały one na celu przede wszystkim Inwestycje te, wzrost konkurencyjności i zwiększanie mocy produkcyjnych firmy. Przemysław Gostkiewicz, prezes Sokołowa zapewnia, że w tym roku inwestycje nie będą skromniejsze.

Firma Sokołów postrzega 2024 r. jako trudny i wymagający dla branży mięsnej. Przedsiębiorstwa, które w niej działają borykały się przede wszystkim z inflacją, rosnącymi  kosztam...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 09:15