27.05.2024 / 13:27
StoryEditor

Biedronka inwestuje w zieloną energię. Fotowoltaika zasila już ponad tysiąc sklepów. Teraz czas na centra dystrybucyjne

Biedronka inwestuje w zieloną energię (fot. Biedronka)
Biedronka ogłosiła przekroczenie tysiąca sklepów zasilanych zieloną energią oraz podpisanie umowy z EDP Energia Polska, na mocy której instalacje fotowoltaiczne zostaną zainstalowane w kolejnych dziewięciu centrach dystrybucyjnych sieci.

Już ponad tysiąc sklepów Biedronka w Polsce jest zasilanych częściowo zieloną energią, co stanowi blisko jedną trzecią wszystkich placówek sieci. Celem Biedronki jest zwiększenie udziału zasilania zieloną energią wszystkich sklepów i centrów dystrybucyjnych sieci w Polsce.

To nie tylko ambitne założenie, lecz plan, który sieć od wielu lat konsekwentnie wdraża w życie – już dzisiaj większość nowo powstałych i zmodernizowanych sklepów wolno​stojących Biedronka wyposażana jest w instalacje fotowoltaiczne.

Instalacje fotowoltaiczne w centrach dystrybucyjnych Biedronki

Sieć zapowiedziała, że energia z instalacji fotowoltaicznych zasili także kolejne 9 z 17 centrów dystrybucyjnych sieci na podstawie 15-letniej umowy zawartej przez Biedronkę z EDP Energia Polska.

Dziś, zieloną energią z instalacji fotowoltaicznej o mocy 700 kWp zasilane jest jedno centrum dystrybucyjne sieci Biedronka, zlokalizowane w Stawigudzie. W najbliższych latach instalacje fotowoltaiczne zainstalowane będą w centrach dystrybucyjnych w Gdańsku, Sosnowcu, Rudzie Śląskiej, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu, Sieradzu, Skarbimierzu, Parzniewie i Wojniczu.

Każde z wymienionych centrów dystrybucyjnych obsługuje średnio 209 sklepów sieci Biedronka.

Biedronka stawia na zieloną transformację

– Cieszymy się, że możemy ogłosić kolejny krok związany z zieloną transformacją energetyczną sklepów Biedronka i centrów dystrybucyjnych. Przekroczenie liczby tysiąca placówek z instalacjami fotowoltaicznymi i objęcie zieloną energią ponad połowy naszych centrów dystrybucyjnych najlepiej pokazuje, że strategia zrównoważonego rozwoju sieci Biedronka to konsekwentne działania realizowane tu i teraz, a nie tylko deklaracje – mówi Natalia Rompska-Żuk, menedżer ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.

Dzięki wspomnianym instalacjom fotowoltaicznym, blisko 16 proc. zapotrzebowania centrów dystrybucyjnych na energię elektryczną będzie uzupełnione zeroemisyjnym i wyprodukowanym na miejscu prądem, który zostanie wykorzystany wyłącznie na potrzeby własne sieci Biedronka.

Każda z instalacji fotowoltaicznych zapewni od 600 do 1000 kWp mocy, dostarczając w sumie ponad 7 MWp. Nowe źródła w skali roku wyprodukują do 7,5 GWh zielonej energii, co odpowiada zapotrzebowaniu na prąd ponad 3000 gospodarstw domowych.

Nowe źródła zielonej energii w centrach dystrybucyjnych przyczynią się do zmniejszenia emisji CO2 o ponad 5 100 ton rocznie. Aby środowisko naturalne mogło pochłonąć taką ilość dwutlenku węgla w ciągu roku, potrzebne jest prawie 900 tysięcy dorosłych drzew.

Biedronka coraz bardziej neutralna dla klimatu

Poza działaniami w kierunku neutralności energetycznej, sieć Biedronka podejmuje szereg inicjatyw, w tym z zakresu przeciwdziałaniu zmianom klimatu czy ochrony bioróżnorodności. W kwietniu 2024 r. sieć Biedronka ogłosiła współpracę z PTOP "Salamandra" w ramach projektu "Ochrona bioróżnorodności – zapylacze".

Jego celem jest ocena stanu zagrożenia zapylaczy w Polsce, wsparcie ochrony dzikich zapylaczy w prywatnych i społecznych ostojach przyrody oraz promowanie w społeczeństwie ich ochrony w zgodzie z najlepszą wiedzą przyrodniczą. W ramach projektu wspierane będą m.in. różnorodne działania na rzecz dzikich zapylaczy na obszarach prywatnych i społecznych ostoi przyrody, a środki na ten cel będą przekazywane zarządzającym takimi obszarami w formie minigrantów.

Codzienne działania sieci Biedronka to też inicjatywy, z którymi klienci sieci stykają się każdego dnia podczas zakupów w sklepach. Ich przykładem mogą być testowane w wybranych placówkach elektroniczne etykiety cenowe albo kosze i wózki Oceanis, do produkcji których wykorzystywane są liny z wyłowionych z mórz pozostałości sieci rybackich.

07.11.2024 / 21:14
StoryEditor
Tempo ekspansji terytorialnej Dino wyhamowało. Jak wyglądaja plany rozwoju na kolejny rok?

Na dzień 30 września 2024 r. sieć Dino tworzyły 2 572 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 1 014 744 m. W okresie trzech lat do 30 września 2024 r. zwiększyła liczbę sklepów o 866, czyli o 51 proc. Detalista kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy.

Dino rośnie wolniej niż przed rokiem

W III kw. 2024 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino. Narastająco od początku 2024 r. otwartych zostało łącznie 167 sklepów. Te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2024 / 16:03
StoryEditor
Producenci makaronu widzą lekkie przesunięcie zakupów konsumentów w kierunku droższych kategorii. Co z wolumenami?
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie (fot. mat. prasowe)

Makarony Polskie zanotowały wyraźne spadki przychodów i zysku netto po trzech pierwszych kwartałach tego roku. Prezes firmy Zenon Daniłowski twierdzi, że to efekt tego, że ceny zakupu surowców spadły, więc potaniały też produkty na półkach.

Jak ocenia Pan III kw. 2024 pod względem sprzedażowym, wolumenów i przychodów?

Wynik po trzech kwartałach w kontekście rynku i sytuacji ekonomicznej w kraju oceniam pozyt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 15:02