04.04.2022 / 10:31
StoryEditor

100% Zielonej Energii zakupionej przez OSM Łowicz

OSM Łowicz i 100% Zielonej Energii (materiał partnera)
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu świadomie chroni środowisko naturalne dzięki skorzystaniu z oferty 100% Zielonej Energii Energa Obrót S.A.  zakupionej na rok 2022 w ilości 31340 MWh. Energia w całości została wytworzona przez elektrownie wodne, wiatrowe lub słoneczne i jest wolna od CO2.

Fakt korzystania przez OSM Łowicz w 100% z energii elektrycznej wytworzonej  przez elektrownie wodne, wiatrowe i słoneczne przekłada się na ograniczenie emisji do środowiska szkodliwych substancji powstających w instalacjach do spalania paliw w procesie produkcji energii elektrycznej.  Na podstawie wskaźników emisji CO₂, SO₂, NOx, CO i pyłu całkowitego dla odbiorców końcowych energii elektrycznej,  podanych przez Krajowy Ośrodek Bilansowania  i Zarządzania Emisjami,  zakupiony przez OSM Łowicz wolumen energii elektrycznej zmniejszy emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 21 875 ton oraz:

  • tlenku siarki o        15,9 tony
  • tlenku azotu o        16,4 tony
  • tlenku węgla o          6,3 tony
  • pyłu całkowitego o 0,8 tony

Dodatkowo OSM Łowicz wykazuje dbałość o środowisko poprzez oczyszczanie ścieków. Oczyszczaniem ścieków powstałych podczas przerobu mleka w zakładzie produkcyjnym zajmuje się spółka OSM Łowicz - Ekołowiczanka.  W procesie oczyszczania, ze ścieków produkowany jest biogaz, który następnie wykorzystywany jest do produkcji energii elektrycznej. Na całość energii elektrycznej wyprodukowanej w ten sposób Ekołowiczanka Sp. z o.o.  otrzymała wydawane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki tzw. zielone certyfikaty będące potwierdzeniem wyprodukowania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
 

27.03.2025 / 14:33
StoryEditor
Carrefour ogłosił, że... przejmuje Biedronkę. Co to będzie?

Carrefour Polska otworzył w Warszawie sklep, w którym klientami i pracownikami są wyłącznie dzieci. Wcześniej placówka działała pod szyldem Biedronki. Nowa placówka powstała w Smart Kids Planet – Centrum Mądrej Zabawy, oferując maluchom możliwość nauki przez zabawę. W nowoczesnym sklepie znajdują się stanowiska kasowe, lada tradycyjna, mini sad oraz tłocznia soków.

Dzięki temu dzieci mogą poznawać tajniki codziennych zakupów, uczyć się, jak wybierać zdrowe produkty i dbać o środowisko. – To zabawa, która rozwija, bawi i uczy – wspierając p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.03.2025 / 11:17
StoryEditor
Etykiety produktowe pod lupą. Jakich informacji Polacy szukają na opakowaniach produktów w sklepach?

Konsumenci, którzy decydują się na zakupy żywności ekologicznej, są bardziej skłonni sprawdzać szczegóły dotyczące składu – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia 2”.

W porównaniu do osób, które nie kupują ekologicznych produktów spożywczych, częściej zwracają oni uwagę na obecność E-dodatków (58 proc. względem 41 proc.), rodzaj składników (5...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. marzec 2025 14:02