Kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu jest przygotowanie optymalnej, indywidualnej strategii
Nie ma jednej, uniwersalnej metody na to, by znaleźć się w Google wyżej od konkurencji. Strony internetowe reprezentują różny poziom techniczny, mają inaczej zbudowaną zawartość czy historię pozyskiwania linków. Jeżeli na domenę został nałożony ręczny lub algorytmiczny filtr (kara za łamanie wytycznych Google), w pierwszej kolejności należy skoncentrować się na próbach jego zdjęcia. W jaki sposób można oczyścić nadszarpniętą reputację firmowej witryny?
- wyrzekając się spamerskich linków przez tzw. Disavow Tool
- usuwając treści ukryte przed użytkownikami
- naprawiając najpoważniejsze usterki programistyczne
- skanując całą zawartość i usuwając wirusy ze strony
- likwidując elementy wprowadzające użytkowników w błąd
Bardzo często listę problemów do rozwiązania można znaleźć w prawidłowo skonfigurowanym Google Search Console. Jak mówią specjaliści SEO AFTERWEB, jedyne sprawdzone i skuteczne metody pozycjonowania to takie, które są w pełni zgodne z wytycznymi twórców wyszukiwarki. Rzecz jasna wachlarz technik jest znacznie szerszy. A przekonanie, że działania z kategorii White Hat SEO w zupełności wystarczą, to po prostu naiwność.
Metody pozycjonowania, które były skuteczne kiedyś, dziś wcale nie muszą działać równie dobrze
Zoptymalizowana strona, zawartość przydatna dla użytkowników oraz pozyskiwanie linków to absolutne podstawy. W każdym z tych 3 głównych obszarów zachodzą diametralne zmiany – Google udoskonala swoje algorytmy, dostosowując je do potrzeb oraz preferencji użytkowników. Ewolucję metod stosowanych przez pozycjonerów doskonale widać po poniższych przykładach:
- Polityka „Mobile First”. Od kiedy ponad 50% ruchu w internecie generują użytkownicy urządzeń mobilnych, priorytetem dla Google jest bezproblemowe i szybkie działanie strony na smartfonach i tabletach.
- Wyszukiwarka coraz lepiej radzi sobie ze zrozumieniem tekstu oraz ocenianiem jego przejrzystości. Sztuczne upychanie słów kluczowych – tzw. keyword stuffing – dawno przestało być skutecznym sposobem tworzenia treści wartościowych dla Google. Liczy się zawartość przydatna dla użytkownika.
- Zostawianie jak największej liczby linków, na byle jakich stronach, to prosta droga do nałożenia filtra lub bana. Google oczekuje, że odnośniki będą pojawiać się naturalnie, jako polecenia internautów dla innych osób. Pozyskując linki trzeba przedłożyć ich jakość oraz reputację stron przekierowujących ponad ich ilość.
To najważniejsze, aktualnie skuteczne metody pozycjonowania. Czy tak samo będzie za miesiąc albo za rok. Tego ze 100-procentową pewnością nie wie nikt, prawdopodobnie również twórcy wyszukiwarki.