18.11.2022 / 09:38
StoryEditor

Jak zarządzać asortymentem w sieci handlowej? Sprawdź bezpłatny przewodnik

Zarządzanie asortymentem w sieci handlowej - przewodnik Shelfy (materiał partnera)
Chcesz dowiedzieć się jak zoptymalizować asortyment sklepu? Jak budować strategię kategorii i jak wyznaczać dla nich cele? Pobierz bezpłatny raport przygotowany przez Wiadomości Handlowe oraz firmę Shelfy!

Budowanie strategii asortymentowej to proces powtarzalny. Na jego częściową modyfikację czy całkowitą redefinicję mają wpływ zmiany zachowania klientów potwierdzone przez dane sprzedażowe (rynkowe). Aby móc opracować skuteczną strategię asortymentową trzeba pozyskać szereg danych z rynku - dane sprzedażowe, marżowe, dane o produkcie czy dane magazynowe.

Trzeba również rozumieć oczekiwania klientów. Poznać jego potrzeby i zachowania w sklepie. Dowiedzieć się jak przygotowuje się do zakupów i jak faktycznie je realizuje.

Cała ta wiedza jest potrzebna, aby móc z powodzeniem:

  1. Zdefiniować kategorie
  2. Określić role kategorii
  3. Ocenić poszczególne kategorie
  4. Wyznaczyć cele dla poszczególnych kategorii
  5. Określić strategię kategorii
  6. A także określić taktykę kategorii

Przewodnik przygotowany przez firmę Shelfy we współpracy z Wiadomościami Handlowymi pozwoli nadać sens wszystkim powyższym punktom i poznać podstawy tworzenia strategii asortymentowej. Poznasz podstawowe taktyki półkowe (takie jak tworzenie floorplanu czy prowadzenie audytów ekspozycji). Poznasz też narzędzia, które pozwolą ci zoptymalizować pracę nad asortymentem w Twoim sklepie.

Kliknij tutaj i pobierz bezpłatny raport 

 

22. grudzień 2024 11:17