24.09.2024 / 09:00
StoryEditor

Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?

Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?Marcus Holmstrom
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Materiał Partnera
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Materiał Partnera
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Marcus Holmstrom
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?
Czy wiesz dlaczego właściwe umieszczenie elektronicznych etykiet jest kluczowe dla biznesu?

Dzisiejsi detaliści muszą być niezwykle elastyczni i innowacyjni, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów. Elektroniczne etykiety cenowe (ESL - Electronic Shelf Labels) stają się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych etykiet cenowych wykonanych z papieru. Inwestując w przyszłość, warto zainwestować w trwałe rozwiązania. Takie możliwości oferuje firma HL Display, gdzie niezależnie od rodzaju marki ESL posiada mocowania do etykiet na krawędzi półki, które są w stanie sprostać codziennym wymaganiom handlu detalicznego.

Cenówki elektroniczne to nowy standard komunikacji cenowej. Proces zmian cen na etykiecie trwa maksymalnie kilka minut i odbywa się całkowicie zdalnie. Bez potrzeby drukowania cen, ręcznej wymiany przy półce sklepowej i generowania przy tym sporej ilości czasu pracy personelu. Badanie przeprowadzone przez Fortune Business Insights przewiduje, że rynek ESL osiągnie 2,85 miliarda dolarów do 2027 roku. Skąd ta rosnąca popularność elektronicznych etykiet cenowych?

„Z jednej strony ciągle zmieniające się ceny, związane np. z działaniami promocyjnymi, które wymagają stałych aktualizacji. Z drugiej strony, to także odpowiedź na konkurencyjność rynku, gdzie doświadczenia zakupowe klientów zostają przeniesione na zupełnie nowy poziom!” - mówi Rafał Lewandowski, Country Manager HL Display w Polsce.

Firma HL Display od wielu lat zajmuje się rozwiązaniami montażowymi do elektronicznych etykiet cenowych. Rafał Lewandowski dostrzega korzyści płynące z tej technologii zarówno dla sklepów, jak i klientów: „ Każdy z nas zapewne zna z autopsji sytuację, kiedy okazuje się, że cena na etykiecie różni się od tej naliczonej na paragonie. Dzięki ESL można mieć pewność, że cena produktu jest zawsze aktualna. W ten sposób sprzedawcy detaliczni tworzą przyjemną atmosferę dla klientów i przyjazne środowisko pracy dla personelu sklepu".

Dzięki swojemu doświadczeniu na arenie międzynarodowej, firma HL Display zdobyła cenne spostrzeżenia i chętnie służy radą oraz wsparciem w zakresie rozwiązań montażowych do ESL. Istnieją bowiem pułapki, których można uniknąć. Niewątpliwie przy przejściu na ESL wybór rozwiązania mocującego etykietę do półki ma kluczowe znaczenie. Uchwyty ESL muszą być wykonane z trwałego, odpornego materiału, ponieważ w środowisku handlu detalicznego brzegi półek są codziennie poddawane dużym obciążeniom mechanicznym. Ponadto w sklepach można znaleźć wiele różnych typów regałów, co oznacza, że są wymagane różne rozwiązania w zakresie listew i uchwytów ESL. "Te wyzwania nie muszą jednak stanowić problemu, jeśli Twój dostawca posiada szeroki wybór i wysoką jakość asortymentu oraz jest w stanie dopasować właściwe rozwiązanie. Taką możliwością może się pochwalić HL Display" – z dumą odpowiada Rafał Lewandowski.

Dużym plusem jest fakt, że uchwyty do ESL mają funkcję zawiasu, która umożliwia ich odchylenie, dzięki czemu możliwe jest ich prawidłowe ustawienie względem półki, co pozwala zmaksymalizować widoczność ceny dla konsumenta.

"Kolejną zaletą dla konsumentów, oprócz tego, że już nie będą mieli do czynienia z irytującymi sprzecznymi informacjami na temat ceny produktu, jest możliwość wzmocnienia akcji promocyjnych." - mówi Rafał Lewandowski. Uzupełnienie komunikacji cenowej dodatkowymi informacjami i oznaczeniami jest znaczącym elementem budowania zaangażowania konsumentów. Jest to okazja do wykazania się kreatywnością i reagowania na potrzeby docelowych odbiorców.

Elektroniczne etykiety w sklepie Jumbo

Szeroki wybór, doskonała obsługa i niskie ceny każdego dnia to trzy kluczowe obietnice holenderskiego detalisty ‘Jumbo Supermarkten’. Zapewnienie prawidłowych cen w sklepach, które są szybko i łatwo aktualizowane, ma zatem kluczowe znaczenie. Z tego powodu Jumbo zdecydowało się wprowadzić elektroniczne etykiety marki Hanshow w swoich 700 sklepach w Holandii i Belgii. Aby mieć pewność, że ESL są - i pozostaną - bezpiecznie przymocowane do półek, firma HL Display dostarczyła do sklepów Jumbo listwy Slimline i uchwyty pod ESL dostosowane do różnych typów półek. Ponadto do listew została dopasowana dodatkowa komunikacja, w postaci shelfstoperów lub wobblerów (czyli materiałów reklamowych na krawędzi półki). Efekty współpracy można zobaczyć na poniższym filmie.

Podążanie w kierunku zrównoważonego rozwoju

Z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, odejście od papieru i tuszu do drukarek jest kolejnym krokiem wsparcia modelu ekologicznego. Rafał Lewandowski z zadowoleniem ocenia wszelkie postępy w kierunku bardziej zrównoważonego środowiska w sektorze detalicznym. Dzięki połączeniu sił, istnieje szansa na jeszcze większą różnicę: "Po przejściu z etykiet papierowych na ESL, sprzedawcy detaliczni mogą mieć do czynienia ze znaczną ilością odpadów z tworzyw sztucznych. Jest to jednak świetna okazja, aby wziąć udział w naszej cyrkularnej ofercie HL i przyczynić się do zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych".  W sytuacji, gdy detalista decyduje się na listwy czy uchwyty do ESL firmy HL Display, HL jest w stanie odebrać zużyty asortyment ze sklepów i przetworzyć go na nowe produkty.

Coraz więcej sprzedawców detalicznych i producentów zobowiązuje się podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. HL Display ciężko pracuje, aby wspierać ten proces i znaleźć sposoby, aby pomóc swoim klientom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oferta cyrkularna może zapobiec spalaniu plastiku - powstrzymując zarówno marnowanie cennego materiału, jak i uwalnianie CO2 do atmosfery.

Szeroka gama rozwiązań montażowych do ESL

HL Display dostarczyło ponad 10 000 różnych rozwiązań mocujących od pierwszych dni istnienia branży ESL, a szeroka gama produktów zapewnia idealne rozwiązanie dla każdego typu półek w sklepach. "Niezależnie od tego, jaką markę ESL wybierze Klient, HL ma rozwiązanie montażowe, które jest trwałe i utrzymuje etykiety bezpiecznie i stabilnie na półce. Bez względu na to, jakie (lub ile różnych) typów półek jest dostępnych na rynku, zawsze pomagamy znaleźć odpowiednie rozwiązanie montażowe" - mówi Rafał Lewandowski. Gotowy do współpracy?

Odwiedź stronę internetową lub profil na LinkedIn i zobacz więcej przykładów realizacji rozwiązań HL.

Strona internetowa: https://www.hl-display.com/pl/

Profil LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/hl-display-ab/posts/?feedView=all

 

O HL Display

HL jest światowym liderem w dziedzinie merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych, wspiera klientów w tworzeniu lepszych doświadczeń zakupowych na całym świecie. Firma została założona w 1954 roku i jest dziś obecna w ponad 70 krajach, a jej rozwiązania można znaleźć w 330 000 sklepów. HL pomaga klientom zwiększać sprzedaż, inspirować kupujących, napędzać automatyzację i ograniczać ilość odpadów.

Główna siedziba HL Display Group znajduje się w Sztokholmie, a jej oddziały handlowe znajdują się w 23 krajach i obsługują 39 rynków, pozostałe rynki obsługiwane są przez partnerów dystrybucyjnych na całym świecie. HL posiada 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Szwecji, Polsce, Wielkiej Brytanii i Chinach, które obsługują różnorodne procesy przemysłowe, w tym produkcję tworzyw sztucznych i metali, nadruki i montaż.

Firma zatrudnia 1300 pracowników, a jej sprzedaż netto wynosi 2300 mln SEK. HL jest spółką należącą w całości do notowanej na giełdzie szwedzkiej grupy biznesowej Ratos

15. grudzień 2024 17:17