13.10.2020 / 10:35
StoryEditor

Patrycja Sienkiewicz-Nowak, E.Leclerc na RFC2020: Klienci w czasach zagrożenia stawiają na bezpieczeństwo

Patrycja Sienkiewicz-Nowak podczas Retail&FMCG Congress 2020 (wiadomoscihandlowe.pl)
- Niepewność jutra, obawy o utratę pracy oraz negatywne nastawienie konsumentów na pewno wpłyną na ich zachowania w przyszłości - mówiła podczas Retail&FMCG Congress 2020 Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor handlowa sieci E.Leclerc.

Zdaniem prelegentki, konsument bardziej niż dotychczas będzie zwracał uwagę na cenę produktów, co może stanowić szansę dla wyrobów private label. Zmniejszy się także skłonność k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 14:17
StoryEditor
Ufke - kolejna sieć hard dyskontów spożywczych w Polsce! Szuka pracowników mówiących po rosyjsku... [NASZ NEWS]
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)fot. Wiadomoscihandlowe.pl
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Pierwszy sklep sieci hard dyskontów Ufke w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Mnożą się sieci hard dyskontów w Polsce. Najnowsza z nich to Ufke. Pierwszy sklep pod tym szyldem ruszył w Białej Podlaskiej. Co więcej, podobnie jak w przypadku sklepów sieci Myprice, Tak-Tu i Moja Cena, tu także - jak ustaliła redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl - pojawia się wątek rosyjski, a przy okazji również białoruski. Firma przedstawia się jako polsko-niemiecka sieć, a tymczasem... od szeregu pracowników wymaga znajomości języka rosyjskiego, a domenę internetową zarejestrowała za pośrednictwem podmiotu z Białorusi.

Ufke to typowy hard dyskont. Przypomina bardziej magazyn niż nowoczesny sklep spożywczy. Towar sprzedawany jest tutaj prosto z palet, asortyment jest ograniczony, oferta skupia ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.03.2025 / 21:12
StoryEditor
Biedronka zdradza plany na 2025 rok! Na czym się skupi, w co będzie inwestować, ile sklepów otworzy?
(fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Grupa Jeronimo Martins, portugalski właściciel sieci Biedronka, przedstawiła priorytety dla lidera rynku handlu spożywczego w Polsce na 2025 r. Biedronka urosnąć ma o 130-150 sklepów w ujęciu netto, otworzy także nowe, już 18. centrum dystrybucyjne. W co jeszcze będzie inwestować?

W Polsce otwarciom nowych sklepów towarzyszyć będzie renowacja starszych placówek handlowych. Biedronka zamierza wyremontować w tym roku od 250 do 275 sklepów działających na naszym rynku.

Jednocześnie najważniejszy szyld w portfolio Jeronimo Martins rosnąć ma na Słowacji, gdzie Biedronka zadebiutowała na początku marca. Właściciel sieci poinformował, że celem jest uruchomienie co najmniej 50 sklepów na Słowacji do końca 2026 r. Ile z tych placówek ruszyć ma w 2025 r.? Tego nie zdradzono.

Priorytetem wyniki sprzedażowe

"Biedronka, honorując swoje 30-letnie zaangażowanie w utrzymanie codziennie niskich cen na polskim rynku, będzie nadal liderem konkurencyjności cenowej oraz będzie opracowywać najlepsze promocje dla polskich rodzin. Priorytetem będą wyniki sprzedażowe, co stanowi duże wyzwanie, biorąc pod uwagę doskonałe rezultaty, jakie nasza główna marka osiągała w ostatnich latach" - podało Jeronimo Martins.

"Biedronka będzie również kontynuować działania na rzecz efektywności kosztowej i zwiększania produktywności, aby chronić rentowność i dostosować się do warunków ekonomicznych. Na początku 2025 roku sytuacja rynkowa nadal cechuje się połączeniem niskiej inflacji cen żywności, rosnących wynagrodzeń i stagnacji, jeśli chodzi o konsumpcję artykułów spożywczych" - dodano.

Właściciel dyskontowej sieci podkreśla, że rok 2025 rozpoczął się w warunkach zwiększonej niepewności, spowodowanej globalnymi zawirowaniami geopolitycznymi oraz niestabilnością polityczną w głównych gospodarkach europejskich. "W środowisku, które pozostanie niestabilne, przewidujemy, że konsumenci nadal będą ostrożni i powściągliwi, a konkurencja rynkowa będzie wyjątkowo zacięta, przynajmniej w pierwszej połowie roku" - uważa Grupa Jeronimo Martins.

Firma deklaruje, że należące do niej sieci handlowe (oprócz Biedronki są to również: Hebe, Pingo Doce, Recheio i Ara) "nadal będą zapewniać konkurencyjność cenową, aby utrzymać lojalność klientów wybierających nasze sklepy i ufających naszej ofercie wartości, a także umacniać nasze pozycje rynkowe".

"Podwyżka płacy minimalnej o 9,2 proc. w Polsce zwiększy dochód rozporządzalny gospodarstw domowych. Jednak na ten moment konkurencja w handlu detalicznym artykułami spożywczymi pozostaje intensywna, a ogólna konsumpcja żywności jest relatywnie w stagnacji" - uważa właściciel Biedronki.

Wyniki Biedronki za 2024 r.

W środę wieczorem poznaliśmy również wyniki Biedronki za pełny 2024 r. Sprzedaż dyskontera wyrażona w złotych wzrosła o 4,1 proc., natomiast sprzedaż porównywalna (like-for-like) spadła o 0,3 proc. Przychody Biedronki sięgnęły 23,571 mld euro, co oznacza wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z 2023 r. (rok wcześniej 21,5 mld euro).

Co ważne, w czwartym kwartale ub.r. Biedronka pokazała dodanie wynik like-for-like - sprzedaż porównywalna wzrosła o 1,1 proc. Przypomnijmy, że po wzroście w pierwszym kwartale o 4,6 proc., w kolejnych dwóch kwartałach tzw. lajki spadały. W drugim kwartale ub.r. sprzedaż LfL Biedronki zmalała aż o 4,6 proc., a w trzecim kwartale spadła o 1,9 proc.

"Biedronka przez cały rok zapewniała polskim rodzinom najlepsze okazje cenowe, utrzymując pozycję lidera cenowego oraz silną dynamikę handlową" - podało Jeronimo Martins w omówieniu wyników rocznych. "Dzięki wyjątkowej pracy naszego największego szyldu (Biedronki - red.), w którego koszyku przez przez dwanaście miesięcy utrzymywała się deflacja, udało się zwiększyć wolumen sprzedaży oraz udział w rynku, mimo trudnej sytuacji rynkowej i wysokiej bazy porównawczej z 2023 r." - dodała firma.

Wynik EBITDA Biedronki w 2024 r. pogorszył się o 1,3 proc. w euro, z kolei w złotych spadł o 6,3 proc. Wyniósł 1,814 mld euro wobec 1,838 mld euro rok wcześniej.

Marża zysku EBITDA stopniała z 8,5 proc. w 2023 r. do 7,87 proc. w roku 2024. Jako przyczynę właściciel sieci wskazał m.in. deflację koszyka, inwestycję w ceny oraz decyzję o "znacznym podniesieniu" wynagrodzeń zespołów operacyjnych.

CAPEX Biedronki w 2024 r. wyniósł 418 mln euro. To zauważalnie mniej niż rok wcześniej, gdy sięgnął 559 mln euro.

Ile sklepów ma Biedronka?

W 2024 r. sieć Biedronka otworzyła 186 nowe sklepy, a w ujęciu netto urosła o 161 placówek. Towarzyszyło temu 280 remodellingów. Na koniec minionego roku pod szyldem Biedronki działało 3730 sklepów.

Wydatki całej Grupy Jeronimo Martins na inwestycje mają sięgnąć 1,1 mld euro w 2025 r.

30. marzec 2025 06:49