24.11.2022 / 09:00
StoryEditor

Światło, które sprzedaje. O oświetleniu w retailu słów kilka

Materiał Partnera (Oświetlenie)
Przedświąteczny czas to magiczne dni, które sprzyjają wędrówce do krainy marzeń. Coraz częściej konsumenci spełniają je w domowym zaciszu, zapełniając wirtualne koszyki podczas internetowych zakupów. Pandemia COVID-19 przyspieszyła zmiany w strukturze handlu detalicznego. Badania z początku 2020 roku wskazywały, że rynek e-commerce wzrośnie do 2024 r. osiągając 24 % całkowitej sprzedaży, jednak jeszcze w lipcu 2020 r. jego udziały wynosiły już 33%. Dla sklepów stacjonarnych kolejnym wyzwaniem obok kanału online są rosnące ceny energii, które wpływają na spadek rentowności prowadzonych sklepów. Czy jest zatem sposób, aby przenieść klientów do zaczarowanej baśni, w której ich spełnione marzenia będą na wyciągniecie ręki, a jednocześnie zadbać o, nadwyrężony już, biznesowy portfel? Okazuje się, że tak – to światło w wersji LED.

Customer experience – zakupy rozświetlone emocjami

   

Podróż kupującego rozpoczyna się od wystawy. Witryna to pierwszy moment, w którym klient zauważa sklep i podejmuje decyzję – wejść czy ominąć? Dlatego tak ważne jest, aby wybrać właściwe oświetlenie i zaakcentować je kolorem, który przyciągnie wzrok konsumentów. „Użycie światła akcentującego, które podkreśli najbardziej atrakcyjne produkty, to sposób na przyciągniecie wzroku, za którym idzie uwaga przechodnia i większe prawdopodobieństwo odwiedzin sklepu” - wyjaśnia Filip Gabryelczyk, Retail Manager w TRILUX Polska

   

Kiedy klient przekroczy progi naszego sklepu, czas na gwóźdź programu, czyli halę sprzedaży. System oświetlenia melduje się do stworzenia niezapomnianej atmosfery i wspomnień, które zapiszą się na stałe u odwiedzających! „Światło to nasz sprzymierzeniec, którym sklep internetowy nie może się poszczycić. Nastrój, to doskonały nośnik emocji, a te jak pokazują badania, mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Ogromnie ważne jest, aby stworzyć atmosferę, która współgra z rodzajem oferowanych usług i produktów. Szczególną rolę odgrywa tutaj barwa światła. Chłodne, białe światło sprawia, że sklepy wydają się przestronne, a cieplejsze tony tworzą przytulne  przestrzenie i kreują wrażenie małej zażyłości pomiędzy odwiedzającymi. Międzynarodowe Targi Kolorów w Seulu poinformowały, że około 93 procent klientów uważa, że czynniki wizualne, takie jak kolor, są najważniejszym czynnikiem podczas zakupów. Około 85 procent respondentów stwierdziło, że kolor odpowiada za ponad połowę czynników przy zakupie produktu. TRILUX uwzględnia te dane w procesie projektowania oświetlenia i jego indywidualizacji dla każdej przestrzeni” – podkreśla rolę światła i jego barwy Filip Gabryelczyk.

Światło może sprawić, że Twoi klienci poczują się swobodnie otuleni przyjaznym klimatem. Możesz również zwrócić ich uwagę na konkretne produkty kierując na nie większy strumień światła. Towar wyglądać będzie też zupełnie inaczej, kiedy zostanie oświetlony pod różnymi kątami Odpowiednie dobrane oprawy mogą sprawić, że kolory staną się bardziej nasycone, produkty będą lśnić, a wzory ożywać. „Światło, które charakteryzuje się niskim współczynnikiem odwzorowania kolorów, czy wysokim współczynnikiem olśnienia to synonim braku jakości. Parametry takie mogą spowodować, że oświetlenie stanie się bodźcem, który w negatywny sposób oddziałuje na odbiorcę, wywołując napięcie i rozpraszając uwagę, natomiast sklep i asortyment w takim oświetleniu nie wyglądają atrakcyjnie. Nazwałbym to formą handlowego autosabotażu” – dodaje z uśmiechem Filip Gabryelczyk.

SMART TIPS – sprytne rozwiązania, wymierne efekty

Na co zwrócić uwagę w poszczególnych obszarach retail? Poniżej garść konkretów, które sprawią, że produkty w Twoim sklepie zapadną w pamięć klientów.

Sklep Spożywczy

Niezależnie od tego, czy chcemy zaprezentować warzywa i owoce, aby sprawiały wrażenie dopiero co zerwanych w ogrodzie, rozpieszczanych słońcem, czy przedstawić autentyczne kolory produktów mięsnych, czy z pomocą złotobrązowych odcieni barw wzbudzić apetyt na pajdę chrupiącego chleba: diodowe projektory punktowe, np. KALO LED lub JUNO LED od TRILUX z opcją specjalnego spektrum barw przyczynią się do wspaniałej prezencji produktów.

Salon Odzieżowy

W sklepach odzieżowych rozwiązania oświetlenia diodowego takich jak LENTY LED czy B.VEO TRACK LED wyróżniają odzież precyzją oddawania barw, pozwalając na optymalne rozpoznawanie kolorów i materiałów. Różne barwy światła, kąty rozsyłu i pakiety strumienia umożliwiają indywidualne oświetlenie towaru, podkreślając charakter marki czy kolekcji. Oświetlenie w przymierzalni to kluczowy składnik, decydujący o zakupie lub porzuconym koszyku jeśli światło zniekształci sylwetkę. Odkryj odzież, która wzbudza emocje!

Drogeria

Drogerie, bądź działy z kosmetykami wymagają precyzji w prezentacji kolorów, produktów.  Chłodniejszy odcień bieli uzyskany przy pomocy opraw TRILUX TUGRA lub E-LINE B.VEO stworzy jasny obraz światła, który sprawi, że otoczenie stanie się w odbiorze czytelne i świeże, pozbawione jednak nadmiernego wrażenia sterylności. Barwa światła naturalnego od TRILUX wnosi bowiem na powierzchnię sprzedażową biel wprawiającą w dobre samopoczucie.

LiveLink Retail – system, który wspiera sprzedaż i minimalizuje wydatki

Jak połączyć tworzenie mapy wrażeń zakupowych bez nadwyrężania budżetu, który obecnie jest mocno eksploatowany przez kryzys energetyczny? Oprawy LED to doskonały przykład, że jesteśmy w stanie upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

  1. Pierwszy krok to wymiana energochłonnych opraw na rozwiązania LED, która zapewni nam aż do 50% oszczędności
  2. Drugi krok to wdrożenie inteligentnego systemu zarządzania oświetleniem LiveLink Retail, który automatyzuje działanie opraw optymalizując zużycie energii elektrycznej, która przekłada się nawet na 30% dodatkowych oszczędności.

LiveLink Retail to narzędzie, które pozwala dostosować parametry oświetlenia do natężenia ruchu, ilości światła słonecznego, a także oferuje możliwość planowania konserwacji predykcyjnych – wszystko sterowane zdalnie z poziomu intuicyjnej aplikacji. Z jego pomocą jesteśmy w stanie stworzyć scenariusze oświetleniowe dostosowane do własnej branży i potrzeb. Indywidualna barwa światła, jego natężenie i rozsył sprawiają, że Customer Experience wchodzi na nowy poziom, a sklep staje się przestrzenią, w której chcemy przebywać i do której chcemy wracać. Wszystko to dzięki oświetleniu, które nie tylko wydobywa to, co najlepsze z półek sklepowych, ale tworzy również pożądany nastrój i atmosferę.

 

Gdzie e-commerce nie może, tam stacjonarny da radę!

Modernizacja systemu oświetleniowego to dodatkowy punkt przewagi w sklepie stacjonarnym nad online. Dla marek działających w modelu multichannel jest to doskonałe zakotwiczenie pozytywnego doświadczenia z marką i większa szansa, na to, że podczas internetowych poszukiwań klient ponownie wybierze nasze produkty bądź usługi, mając miłe skojarzenie, pamiętając pobyt w jednej z naszych placówek stacjonarnych. Światło jest w stanie zapewnić zachwycające, apetyczne doświadczenia, których nie da się zduplikować podczas robienia zakupów za pomocą klawiatury. „System oświetleniowy od TRILUX jest wsparciem handlowym i elementem, który sprawia, że dany sklep jest wyborem, obszarem spędzania czasu, miejscem, do którego wracamy, a nie ostatecznością. Przestrzeń sklepu może wykorzystać cały zestaw emocjonalnych skojarzeń i pozytywnych odczuć, które są całkowicie poza zasięgiem gigantów handlu elektronicznego – a oświetlenie LED od TRILUX odgrywa w tym procesie ogromną rolę” – podsumowuje Filip Gabryelczyk - Retail Manager w TRILUX Polska.

Każdy rodzaj sprzedaży detalicznej stoi przed unikalnymi wyzwaniami. Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym jak rozwiązania TRILUX mogą wspierać sprzedaż i generować oszczędności w Twojej działalności, zajrzyj na stronę TRILUX tutaj lub zadaj pytanie bezpośrednio Filipowi Gabryelczykowi, Retail Manager w TRILUX

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.| tel: +48 608 66 33 33

 

 

22. listopad 2024 10:12