Kluczem do umocnienia pozycji danego sklepu na rynku jest strategiczne podejście do poprawy efektywności. Sieciom pomóc może wykorzystanie nowoczesnych technologii takich jak automatyzacja pracochłonnych, rutynowych zadań czy zastosowanie ekologicznych rozwiązań. Oszczędności, jakie uda się dzięki temu zrealizować powinny zostać przeznaczone na inne cele jak np. wzrost konkurencyjności. Od sklepów typu convenience po supermarkety i hipermarkety - każda kategoria ma swoje własne, wyróżniające się cechy, które otwierają nowe możliwości zwiększenia sprzedaży i poprawy atrakcyjności marki.
Szybko i wygodnie dla kupujących
Segment żywności gotowej do spożycia jest przykładowo jednym z najszybciej rozwijających się segmentów w przemyśle spożywczym, który oferuje nieograniczony wybór wędlin, pasztetów, pizzy, sosów, przypraw, nabiału i deserów bezmlecznych. Szybki rozwój tego sektora wynika z intensywnego trybu życia, rosnących dochodów, wygody, a także poprawiających się warunków ekonomicznych w krajach rozwijających się. Segment ma potencjał generowania większych przychodów dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty o atrakcyjne i innowacyjne produkty.
Biorąc pod uwagę dużą częstotliwość zakupów i różne formaty opakowań produktów gotowych do spożycia oraz produktów typu food-to-go, firma HL Display wyszła naprzeciw oczekiwaniom sklepów i oferuje system Multivo™ Max, który gwarantuje efektywne wykorzystanie przestrzeni oraz oszczędza czas pracy personelu. Sklepy, w których zamontowano system oferują nowe przyjemniejsze doznania zakupowe.
Multivo Max™ to metalowy tray z popychaczami, który pozwala na automatyczne przesuwanie produktów na przód półki, co ma ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Badania oraz liczne informacje zwrotne od właścicieli sklepów pokazały, że dzięki zastosowaniu tego rozwiązania sprzedaż impulsowa wzrasta o około 15-20% ze względu na fakt, że produkty znajdują się tuż przy krawędzi półki. Co równie ważne, system pozwala zmniejszyć ilość odpadów, poprzez wykorzystanie zasady FIFO (ang. first in, first out - umieszczanie produktów z dłuższym terminem przydatności za tymi z krótsza data ważności). Dodatkowo rozwiązanie może być wykorzystane również w lodówkach, gdzie doskonale sprawdza się przy produktach takich jak paczkowane dania gotowe, plastrowane wędliny, sery czy sałaty w torebkach. Regulowane ścianki boczne pozwalają na dostosowanie systemu do szerokości różnych formatów opakowań. Przykładem sklepu, który nie wyobraża sobie półek bez systemu Multivo Max™ jest ICA Pelikan w Szwecji, gdzie właściciel David Olsson, z dumą stwierdza, że Multivo Max pozwala jego pracownikom zaoszczędzić więcej czasu, a do tego sprawia, że asortyment przez cały czas jest dobrze wyeksponowany. Jest również zadowolony z faktu, że łatwo jest zarządzać datami przydatności produktów podczas uzupełniania zapasów.
Multivo™ Max - When extra strength is needed from HL Display on Vimeo.
Przyciągnij kupujących
Innym rozwiązaniem, które zostało wdrożone w owym sklepie to system Roller Track™, który według Właściciela sklepu podniósł rangę asortymentu na dziale produktów z nabiałem. Na pytanie o jedno swoje ulubione rozwiązanie, odrzekł bez zastanowienia: „No cóż Roller Track™ - uwielbiam go, sprawia, że produkty są doskonale wyeksponowane - przez wszystkie pory dnia w ciągu całego tygodnia”. Od czasu wdrożenia nowych rozwiązań widzimy wyraźny wzrost, zarówno liczby klientów, jak i średniej wartości zakupów. Liczba klientów wzrosła o około 25% dziennie". Niewątpliwie są to zalety systemu, których nie da się podważyć. Grawitacyjne frontowanie produktów pomaga zachować widoczność asortymentu, a w razie braków produktowych pozwala na ich szybkie wykrycie. System jest łatwy w instalacji, obsłudze i utrzymaniu porządku. Sprawdza się na wielu kategoriach produktowych, nie tylko na nabiale, ale również na napojach, produktach gospodarstwa domowego czy kosmetykach.
Większa widoczność — wyższa sprzedaż nawet o 27%
Zrozumienie klientów, ich serc i umysłów to coś, na czym właściciel Edeka Zurheide w Düsseldorfie zna się najlepiej. Sklep o powierzchni 6.000 metrów kwadratowych został uznany za najlepszy supermarket w Niemczech. Może on pochwalić się bogactwem świeżej żywności, bistrami dla smakoszy, barami, restauracjami i wieloma innymi - w tym restauracją Setzkasten, która posiada gwiazdki Michelin! Właściciel Edeka Zurheide jest przekonany, że "każdy produkt to okazja, by zainspirować klienta". Wykorzystując to podejście przy współpracy z HL Display stworzył zachwycającą sekcję czekolad. Jego głównym celem było dążenie do poprawy ekspozycji tej kategorii produktów, ponieważ wcześniej asortyment na tym dziale wydawał się nieco rozproszony. Wprowadzenie systemu Next™ pozwoliło na stworzenie wyróżniającej się długością dziewięciometrowej „ściany” z atrakcyjnie ułożonymi czekoladami na każdej półce. Przestrzeń reklamowa została zmaksymalizowana, a ładnie zaprojektowane opakowania po prostu przyciągają uwagę. Bezpółkowy system Next™ składający się z tray’a z popychaczem z łatwością przesuwa czekolady do przodu - poprawia widoczność i skraca czas obsługi. Jest to szczególnie istotne, gdy produkty znajdują się w niekorzystnym położeniu na dolnych półkach, poza zasięgiem wzroku. Po zainstalowaniu systemu Next™, sklep zanotował aż 27% wzrost sprzedaży czekolad marki Romy, które znajdują się na dolnych półkach, gdzie wcześniej ich sprzedaż była znikoma.
Istotne jest dostrzeżenie, jak przy odpowiednich rozwiązaniach poszczególne produkty mogą zostać atrakcyjnie zaprezentowane. Wygląd i styl powierzchni sprzedażowej przyczyniają się do rozwoju firmy i budowy marki, a co za tym idzie do zwiększania rentowności. Inwestowanie w doświadczenia zakupowe klientów pozwala zatrzymać cenionych klientów i przyciągnąć nowych. Przeczytaj więcej o rozwiązaniach HL Display w zakresie merchandisingu półkowego i skorzystaj z pomocy doświadczonych fachowców https://www.hl-display.com/pl/
O firmie HL Display
HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach można znaleźć w 295 tys. placówek detalicznych na całym świecie.