24.06.2024 / 12:09
StoryEditor

Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych

Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowychMateriał Partnera
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Roller Track™Materiał Partnera
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Facer™Materiał Partnera
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Optimal™Materiał Partnera
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Rosnące zainteresowanie automatyzacją półek sklepowych
Sprzedaż rozwiązań HL do automatyzacji półek wzrosła o 24%, dzięki sprawdzonym rozwiązaniom, które pomagają sprzedawcom detalicznym zaoszczędzić czas personelu i zwiększyć sprzedaż w celu poprawy efektywności i lepszych doświadczeń zakupowych.

W dzisiejszym wymagającym środowisku handlu detalicznego, w którym kupujący mają do wyboru szeroką ofertę sklepów stacjonarnych i internetowych, sprzedawcy detaliczni stają przed wyzwaniem pozyskania lojalności kupujących. Konsumenci oczekują atrakcyjnych cenowo, szybkich i wygodnych zakupów, gdzie działanie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju jest priorytetem. Z tego względu sprzedawcy starają się tworzyć lepsze doświadczenia zakupowe, których zapewnienie często wymaga zatrudnienia większej liczby pracowników, wyższych inwestycji w technologię i zmianę koncepcji sklepów.

Zwracając uwagę na rosnącą sprzedaż artykułów spożywczych drogą internetową, pozwalającą na handel przy obniżonych marżach oraz wysokie koszty operacyjne standardowej działalności, można łatwo wyciągnąć wnioski o presji ciążącej na detalistach. A to nie jedyne problemy bo jak wskazują raporty firm konsultingowych, w najbliższych latach ogromnym problemem będzie niedobór siły roboczej. Badanie przeprowadzone przez PwC* prognozuje, że w Niemczech do 2035 r. 1,9 mln miejsc pracy dla specjalistów w handlu detalicznym pozostanie nieobsadzonych, co stanowi 41% wszystkich tego typu stanowisk.

W związku z obecną sytuacją w handlu detalicznym, sprzedawcy traktują priorytetowo efektywność sklepów. Odzwierciedleniem tego trendu są rosnące inwestycje w rozwiązania do automatyzacji półek, które mają kluczowe znaczenie przy redukcji czasu pracy pracowników podczas prac związanych z merchandisingiem. W ślad za tym trendem firma HL Display doświadczyła wzrostu sprzedaży rozwiązań do automatyzacji półek o 16% w ciągu ostatnich lat, a następnie do 24% w pierwszych dwóch miesiącach 2023 r.

"Pomagamy detalistom oszczędzać czas i ilość godzin pracy personelu, wykorzystując zalety automatyzacji półek. Nasze rozwiązania poprzez minimalizację powtarzających się zadań, pozwalają na efektywne wykorzystanie zasobów, co jest obecnie kluczowym priorytetem dla sprzedawców detalicznych", mówi Rafał Lewandowski, Country Manager w HL Display. "Ponadto, nasze rozwiązania do automatyzacji półek wykazały wzrost sprzedaży, dzięki temu, że przez większość godzin sprzedaży asortyment był dobrze wyeksponowany. Benefity w postaci oszczędności czasu oraz wzrostu sprzedaży przekładają się bezpośrednio na wyniki finansowe sprzedawców detalicznych".

Instalacje w sklepach pokazują, że produkty HL nie tylko oszczędzają czas potrzebny na merchandising półkowy, ale także pomagają zwiększyć sprzedaż nawet o 45%, w zależności od kategorii sklepowej i rozwiązania**. Najczęstsze wyzwania związane z wydajnością operacyjną są uwzględniane przez systemy HL, które znacznie upraszczają wykładanie, wyrównywanie i uzupełnianie towaru. Rozwiązania HL doskonale sprawdzają się w przypadku półek, chłodziarek i zamrażarek w większości kategorii sklepowych, oferując szereg systemów popychających, grawitacyjnych i podających, aby zwiększyć efektywność sprzedaży.

Oto kilka przykładów rozwiązań HL Display do automatyzacji półki:

Roller Track™ - system grawitacyjnego podawania produktów, który zapewnia pełną widoczność asortymentu, pozwalając kupującym na dokonanie łatwego i szybkiego wyboru produktu. W przypadku napojów instalacje w sklepach wykazały wzrost sprzedaży nawet o 17%.

Multivo™ - system merchandisingowy, który zapewnia porządek, jednocześnie oszczędzając czas poświęcany na codzienną obsługę ekspozycji. Rozwiązanie Multivo™, montowane głównie w kategorii zdrowia i urody, zwiększyło sprzedaż w tym dziale nawet o 14%.

image
Multivo™
FOTO: Materiał Partnera

Multivo™ Max – system trayów z zintegrowanym popychaczem, utrzymujący produkty na półkach w idealnym porządku. Odpowiedni do pracy zarówno w temperaturze otoczenia jak i w środowisku poniżej zera. Dwupoziomowy tray Multivo™ Max to nowy dodatek do serii – składa się z dwóch poziomów i jest idealny do mniejszych opakowań, takich jak sosy czy serki śmietankowe. W przypadku instalacji w chłodziarkach, pozwala zaoszczędzić około 45 minut czasu merchandisingu każdego dnia.

Next™ - system popychaczy automatyzujący proces front-facingu i pozwalający na zwiększenie liczby produktów bez użycia powierzchni półki. Doskonale sprawdza się w temperaturze pokojowej jak i w środowisku poniżej zera. Next™ zainstalowany w chłodziarkach wykazał wzrost sprzedaży nawet o 45%.

Optimal™ - zapewnia wyraźną i atrakcyjną segmentację półek we wszystkich typach regałów i chłodziarek. Czarne przegrody Optimal™ są wykonane w 100% z tworzywa pochodzącego z recyklingu, co pozwala zaoszczędzić 170 kg pierwotnego surowca na każde 1000 zainstalowanych przegród.

Facer™ - inteligentne i proste rozwiązanie zapewniające wysoką sprzedaż na półkach, szczególnie rekomendowane dla kategorii napojów i alkoholi. Nie tylko upraszcza zadania związane z wyrównywaniem, frontowaniem i uzupełnianiem produktów, ale także pomaga wyeliminować ryzyko stłuczenia butelek.

Począwszy od rozwiązań komunikacyjnych po zautomatyzowane systemy merchandisingowe, jesteśmy zaangażowani w zmniejszanie naszego negatywnego wpływu na środowisko. W 2018 roku wprowadziliśmy HL Sustainable Choice - rosnącą gamę zrównoważonych rozwiązań merchandisingowych wykonanych z materiałów odnawialnych lub częściowo pochodzących z recyklingu. W 2020 roku nasza oferta HL Sustainable Choice została rozszerzona i przekształcona w część naszej standardowej oferty. Dokładamy wszelkich starań, aby pomóc naszym klientom w tworzeniu bardziej zrównoważonych sklepów.

Wraz z szybką ewolucją handlu detalicznego i rosnącą konkurencją, niezbędne jest reagowanie na stale zmieniające się potrzeby i oczekiwania kupujących. Aby pomóc sprzedawcom detalicznym i producentom osiągać lepsze wyniki w sklepach stacjonarnych, dostarczamy szeroką gamę rozwiązań do automatyzacji półek, zaprojektowanych specjalnie z myślą o doświadczeniach zakupowych, efektywności sprzedaży i zrównoważonym rozwoju.

Źródła:

* "Fachkräftemangel im Handel und der Konsumgüterindustrie", PwC, grudzień 2022 r.

** Instalacje sklepowe w kilku krajach, takich jak Niemcy, Austria, Wielka Brytania i Szwajcaria, 2019-2023.

Odwiedź stronę HL Display​ lub profil na LinkedIn i zobacz więcej przykładów realizacji rozwiązań HL.

 

O HL Display

HL jest światowym liderem w dziedzinie merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych, wspiera klientów w tworzeniu lepszych doświadczeń zakupowych na całym świecie. Firma została założona w 1954 roku i jest dziś obecna w ponad 70 krajach, a jej rozwiązania można znaleźć w 330 000 sklepów. HL pomaga klientom zwiększać sprzedaż, inspirować kupujących, napędzać automatyzację i ograniczać ilość odpadów.

Główna siedziba HL Display Group znajduje się w Sztokholmie, a jej oddziały handlowe znajdują się w 23 krajach i obsługują 39 rynków, pozostałe rynki obsługiwane są przez partnerów dystrybucyjnych na całym świecie. HL posiada 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Szwecji, Polsce, Wielkiej Brytanii i Chinach, które obsługują różnorodne procesy przemysłowe, w tym produkcję tworzyw sztucznych i metali, nadruk i montaż.

Firma zatrudnia 1300 pracowników, a jej sprzedaż netto wynosi 2300 mln SEK. HL jest spółką należącą w całości do notowanej na giełdzie szwedzkiej grupy biznesowej Ratos.

03. lipiec 2024 05:04