20.10.2021 / 10:33
StoryEditor

Przyciągnij uwagę kupujących dzięki bogatej ofercie świeżych produktów

HL Display Fresh (materiał partnera)
Atrakcyjna ekspozycja na dziale owocowo warzywnym przyciąga wzrok klientów, a odpowiednie ułożenie produktów pomaga konsumentom szybciej i łatwiej znaleźć interesujące ich towary. Badania pokazują, że wysokiej jakości oferta owoców i warzyw jest ważnym powodem, dla którego klienci robią zakupy w określonym sklepie, a jedna czwarta z kupujących deklaruje zmianę sklepu, jeśli nie byłaby zadowolona z jakości, świeżości i różnorodności prezentowanych produktów. Ponadto okazuje się, że świeże produkty napędzają wartość koszyka, a tradycyjne sklepy zyskują przewagę nad sklepami internetowymi, ponieważ klienci wolą zobaczyć, dotknąć i samodzielnie wybrać owoce i warzywa. Ta preferencja może wynikać z faktu, że wielu konsumentów nie ufa jakości produktów kupowanych w internecie.

Chociaż świeża i bogata oferta owoców i warzyw może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, wiąże się też z potencjalnym problemem w postaci strat. Produkt, którego nie uda się sprzedać, przekłada się negatywnie nie tylko na zyski, ale również wpływa na znaczne koszty związane z zarządzaniem odpadami. Koncentrując się na osiągnięciu zrównoważonego rozwoju zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i kupujących, wiemy, że marnowanie żywności stanowi poważny problem społeczny i środowiskowy. Na całym świecie co roku marnuje się około jednej trzeciej lub 1,3 miliarda ton całej żywności (w tym w gospodarstwach domowych, gastronomii i handlu detalicznym). Świeże produkty przeznaczone do sprzedaży detalicznej stanowią około 16% wszystkich odpadów – zmniejszenie tej wartości to wyzwanie zarówno dla rynku jak i dla środowiska. - Słyszymy obawy detalistów dotyczące coraz większego nacisku na konkurencyjne ceny, jakość i wybór, co prowadzi do ogólnego wzrostu kosztów. W związku z tym współpracujemy z detalistami w celu opracowania strategii, które tworzą zróżnicowanie, ale również zwiększają sprzedaż i zmniejszają ilość strat oraz odpadów — mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director HL Display Polska.

- Posiadamy rozwiązania dla wszystkich obszarów tej kategorii, od chłodziarek, modułów ściennych czy półek, poprzez rozwiązania zwiększające sprzedaż impulsową, do komunikacji wewnątrzsklepowej. Dzięki naszym zaawansowanym możliwościom w zakresie badań i rozwoju oraz globalnej współpracy w zakresie innowacji możemy zaoferować rozwiązania merchandisingowe, które prowadzą do zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia ilości odpadów spożywczych oraz będą odpowiednie dla sklepów, bez względu na ich powierzchnię — podkreśla Lewandowski.

Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest system Sigma™. To flagowe rozwiązanie HL Display dla sklepów detalicznych, które poszukują sposobu na atrakcyjną, bogatą ekspozycję świeżych produktów, napędzającą sprzedaż, zmniejszającą straty i odpady. Sigma™ to coraz bardziej popularne, innowacyjne rozwiązanie HL Display, obejmujące system półek i regałów do chłodziarek, wykonanych z anodyzowanego aluminium. Materiał ten jest całkowicie odporny na rdzę, odpryskiwanie i łuszczenie się, a ponadto umożliwia lepszą cyrkulację chłodnego powietrza, co bezpośrednio przekłada się na okres trwałości i jakości asortymentu. Rozwiązanie to pozwala na bogatą ekspozycję warzyw i owoców bez konieczności gromadzenia dużej ilości zapasów. System ogranicza także ilość opakowań z tworzyw sztucznych, co pozwala klientom na wyrobienie bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Kolejnym aspektem jest poprawa wyników sprzedaży, która wynosi co najmniej 10% (testowane sklepy przez HL Display we Francji, Finlandii i Wielkiej Brytanii, 2018). Ponadto sklepy, które zdecydowały się na tego typu rozwiązanie, są zachwycone pozytywnymi reakcjami konsumentów, które pojawiają się na widok ekspozycji: ”Ekspozycja wygląda jak efektowna scenografia” bądź ”Bogactwo kolorów mówi samo za siebie”. Sygnały wizualne są najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw. Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przeciętny koszyk owoców i warzyw jest o ponad 50% wyższy od przeciętnego koszyka zakupów. Niewątpliwe Sigma™ jest systemem, który przynosi zarówno zyski dla sklepu jak i korzyści dla naszej planety.

Film na temat systemu Sigma™:

Kolejnym rozwiązaniem w dziale produtów świeżych oferowanym przez HL Display są modułowe systemy ekspozycyjne na półki i stoły FreshCase™. Systemy przeznaczone do ekspozycji produktów w temperaturze otoczenia. Dostępne w różnych wymiarach z opcją odmiennych frontów, a całość wykonana jest w 50% z tworzywa sztucznego z recyklingu. FreshCase™ to idealne rozwiązanie spełniające potrzeby większości sklepów detalicznych pod względem elastyczności zastosowania, w szczególności, jeśli chodzi o produkty sprzedawane luzem.

Nowością na rynku są również Kosze na produkty sprzedawane luzem, opracowane z myślą o tym, aby nadać kategorii świeżych produktów wygląd i charakter produktów w pełni naturalnych, pochodzących z upraw prosto od rolnika. Kosze wyglądają atrakcyjnie, są łatwe w czyszczeniu i wszechstronne. Można je wykorzystać zarówno w ramach ekspozycji głównej, jak i w dodatkowym miejscu (rozwiązania typu secondary placement).

 

Do systemów zwiększających sprzedaż impulsową należą rozwiązania Sigma™ floor, które zostały opracowane z myślą o ekspozycji produktów w dodatkowym miejscu, jako rozwiązania merchandisingu krzyżowego. Dzięki unikalnemu, atrakcyjnemu dla kupujących projektowi stojaków – w kształcie drzewa bananowego, baldachimu czy ananasa – wyniki sprzedaży rosną, a straty maleją. System ten został opracowany w taki sposób, aby nie dochodziło do obijania się owoców – a tym samym – aby ograniczyć ilość odpadów. Standy są przyjazne dla kupujących, klienci mają wygodny dostęp i mogą wybrać produkty z całej ekspozycji. Stojaki można łatwo przesunąć w inne miejsce, aby napędzać zakupy impulsowe – badanie przeprowadzone w jednym ze sklepów testowych wykazało, że dzięki ekspozycji drzewa bananowego sprzedaż wzrosła aż o 100%.

Rafał Lewandowski po raz kolejny podkreśla, jak ważne jest dla detalistów spojrzenie w przyszłość na rolę handlu stacjonarnego i dodaje, że firma chciałaby przyczynić się do tego, aby sprzedaż detaliczna stała się dla klienta przyjemnym doświadczeniem, a nie tylko transakcją. Owoce i warzywa stanowią wyróżniającą się kategorię, gdzie konsumenci wolą kupić świeże produkty osobiście niż przez internet. Inwestowanie w zjawiskowe ekspozycje i tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych w tej kategorii to ogromna szansa dla detalistów i dostawców.

HL Display Pineapple Tree (materiał partnera)

O HL Display

HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i  usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach, można znaleźć w 295 tys. Placówek detalicznych na całym świecie. Te liczby mówią same za siebie.

 

19.01.2025 / 13:25
StoryEditor
TOP 10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Żabka, Intermarché, Lewiatan, Pepco, upadek The Body Shop, Chorten na szlaku kampanii Rafała Trzaskowskiego i najnowszy ranking ASM
Mijający tydzień przyniósł duże zmiany personalne w sieci Intermarché, a także początek oficjalnej kampanii prezydenckiej, w ramach której Rafał Trzaskowski odwiedził sklep grupy Chorten. Poznaliśmy w nim również wyniki Biedronki oraz Żabki, a także otwarciowe plany sieci Lewiatan i Pepco (fot. Shutterstock/materiały prasowe, X)

Mijający tydzień przyniósł duże zmiany personalne w sieci Intermarché, a także początek oficjalnej kampanii prezydenckiej, w ramach której Rafał Trzaskowski odwiedził sklep grupy Chorten. Poznaliśmy w nim również wyniki Biedronki oraz Żabki, a także otwarciowe plany sieci Lewiatan i Pepco. Dowiedzieliśmy się też, że drogerie The Body Shop kończą działalność w Polsce.

1. Żabka zwiększa sprzedaż. Biedronka może pozazdrościć wyników sieci convenience

Grupa Żabka pokazała wyniki za ostatni kwartał oraz całe 12 miesięcy 2024 r. Wzrost spr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.01.2025 / 12:56
StoryEditor
Colian Logistic buduje nową halę magazynową. Po zakończeniu prac będzie dysponować w Kostrzynie Wielkopolskim ponad 16 tys. mkw.
W Kostrzynie Wielkopolskim trwa intensywna rozbudowa przestrzeni magazynowej należącej do spółki Colian Logistic (fot. Grupa Colian)

Inwestycja zakłada budowę nowej hali magazynowej o powierzchni około 6,2 tys. mkw. Obiekt powstaje w jednym z 12 oddziałów Colian Logistic, zlokalizowanym w Kostrzynie Wielkopolskim.

Trwa intensywna rozbudowa przestrzeni magazynowej należącej do spółki Colian Logistic. Po zakończeniu prac powierzchnia magazynowa wzrośnie do ponad 16 tys. mkw., co ma znacz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 08:04