20.10.2021 / 10:33
StoryEditor

Przyciągnij uwagę kupujących dzięki bogatej ofercie świeżych produktów

HL Display Fresh (materiał partnera)
Atrakcyjna ekspozycja na dziale owocowo warzywnym przyciąga wzrok klientów, a odpowiednie ułożenie produktów pomaga konsumentom szybciej i łatwiej znaleźć interesujące ich towary. Badania pokazują, że wysokiej jakości oferta owoców i warzyw jest ważnym powodem, dla którego klienci robią zakupy w określonym sklepie, a jedna czwarta z kupujących deklaruje zmianę sklepu, jeśli nie byłaby zadowolona z jakości, świeżości i różnorodności prezentowanych produktów. Ponadto okazuje się, że świeże produkty napędzają wartość koszyka, a tradycyjne sklepy zyskują przewagę nad sklepami internetowymi, ponieważ klienci wolą zobaczyć, dotknąć i samodzielnie wybrać owoce i warzywa. Ta preferencja może wynikać z faktu, że wielu konsumentów nie ufa jakości produktów kupowanych w internecie.

Chociaż świeża i bogata oferta owoców i warzyw może pomóc w zwiększeniu sprzedaży, wiąże się też z potencjalnym problemem w postaci strat. Produkt, którego nie uda się sprzedać, przekłada się negatywnie nie tylko na zyski, ale również wpływa na znaczne koszty związane z zarządzaniem odpadami. Koncentrując się na osiągnięciu zrównoważonego rozwoju zarówno dla sprzedawców detalicznych, jak i kupujących, wiemy, że marnowanie żywności stanowi poważny problem społeczny i środowiskowy. Na całym świecie co roku marnuje się około jednej trzeciej lub 1,3 miliarda ton całej żywności (w tym w gospodarstwach domowych, gastronomii i handlu detalicznym). Świeże produkty przeznaczone do sprzedaży detalicznej stanowią około 16% wszystkich odpadów – zmniejszenie tej wartości to wyzwanie zarówno dla rynku jak i dla środowiska. - Słyszymy obawy detalistów dotyczące coraz większego nacisku na konkurencyjne ceny, jakość i wybór, co prowadzi do ogólnego wzrostu kosztów. W związku z tym współpracujemy z detalistami w celu opracowania strategii, które tworzą zróżnicowanie, ale również zwiększają sprzedaż i zmniejszają ilość strat oraz odpadów — mówi Rafał Lewandowski, Commercial Director HL Display Polska.

- Posiadamy rozwiązania dla wszystkich obszarów tej kategorii, od chłodziarek, modułów ściennych czy półek, poprzez rozwiązania zwiększające sprzedaż impulsową, do komunikacji wewnątrzsklepowej. Dzięki naszym zaawansowanym możliwościom w zakresie badań i rozwoju oraz globalnej współpracy w zakresie innowacji możemy zaoferować rozwiązania merchandisingowe, które prowadzą do zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia ilości odpadów spożywczych oraz będą odpowiednie dla sklepów, bez względu na ich powierzchnię — podkreśla Lewandowski.

Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest system Sigma™. To flagowe rozwiązanie HL Display dla sklepów detalicznych, które poszukują sposobu na atrakcyjną, bogatą ekspozycję świeżych produktów, napędzającą sprzedaż, zmniejszającą straty i odpady. Sigma™ to coraz bardziej popularne, innowacyjne rozwiązanie HL Display, obejmujące system półek i regałów do chłodziarek, wykonanych z anodyzowanego aluminium. Materiał ten jest całkowicie odporny na rdzę, odpryskiwanie i łuszczenie się, a ponadto umożliwia lepszą cyrkulację chłodnego powietrza, co bezpośrednio przekłada się na okres trwałości i jakości asortymentu. Rozwiązanie to pozwala na bogatą ekspozycję warzyw i owoców bez konieczności gromadzenia dużej ilości zapasów. System ogranicza także ilość opakowań z tworzyw sztucznych, co pozwala klientom na wyrobienie bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych. Kolejnym aspektem jest poprawa wyników sprzedaży, która wynosi co najmniej 10% (testowane sklepy przez HL Display we Francji, Finlandii i Wielkiej Brytanii, 2018). Ponadto sklepy, które zdecydowały się na tego typu rozwiązanie, są zachwycone pozytywnymi reakcjami konsumentów, które pojawiają się na widok ekspozycji: ”Ekspozycja wygląda jak efektowna scenografia” bądź ”Bogactwo kolorów mówi samo za siebie”. Sygnały wizualne są najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży świeżych owoców i warzyw. Według badań rynku przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przeciętny koszyk owoców i warzyw jest o ponad 50% wyższy od przeciętnego koszyka zakupów. Niewątpliwe Sigma™ jest systemem, który przynosi zarówno zyski dla sklepu jak i korzyści dla naszej planety.

Film na temat systemu Sigma™:

Kolejnym rozwiązaniem w dziale produtów świeżych oferowanym przez HL Display są modułowe systemy ekspozycyjne na półki i stoły FreshCase™. Systemy przeznaczone do ekspozycji produktów w temperaturze otoczenia. Dostępne w różnych wymiarach z opcją odmiennych frontów, a całość wykonana jest w 50% z tworzywa sztucznego z recyklingu. FreshCase™ to idealne rozwiązanie spełniające potrzeby większości sklepów detalicznych pod względem elastyczności zastosowania, w szczególności, jeśli chodzi o produkty sprzedawane luzem.

Nowością na rynku są również Kosze na produkty sprzedawane luzem, opracowane z myślą o tym, aby nadać kategorii świeżych produktów wygląd i charakter produktów w pełni naturalnych, pochodzących z upraw prosto od rolnika. Kosze wyglądają atrakcyjnie, są łatwe w czyszczeniu i wszechstronne. Można je wykorzystać zarówno w ramach ekspozycji głównej, jak i w dodatkowym miejscu (rozwiązania typu secondary placement).

 

Do systemów zwiększających sprzedaż impulsową należą rozwiązania Sigma™ floor, które zostały opracowane z myślą o ekspozycji produktów w dodatkowym miejscu, jako rozwiązania merchandisingu krzyżowego. Dzięki unikalnemu, atrakcyjnemu dla kupujących projektowi stojaków – w kształcie drzewa bananowego, baldachimu czy ananasa – wyniki sprzedaży rosną, a straty maleją. System ten został opracowany w taki sposób, aby nie dochodziło do obijania się owoców – a tym samym – aby ograniczyć ilość odpadów. Standy są przyjazne dla kupujących, klienci mają wygodny dostęp i mogą wybrać produkty z całej ekspozycji. Stojaki można łatwo przesunąć w inne miejsce, aby napędzać zakupy impulsowe – badanie przeprowadzone w jednym ze sklepów testowych wykazało, że dzięki ekspozycji drzewa bananowego sprzedaż wzrosła aż o 100%.

Rafał Lewandowski po raz kolejny podkreśla, jak ważne jest dla detalistów spojrzenie w przyszłość na rolę handlu stacjonarnego i dodaje, że firma chciałaby przyczynić się do tego, aby sprzedaż detaliczna stała się dla klienta przyjemnym doświadczeniem, a nie tylko transakcją. Owoce i warzywa stanowią wyróżniającą się kategorię, gdzie konsumenci wolą kupić świeże produkty osobiście niż przez internet. Inwestowanie w zjawiskowe ekspozycje i tworzenie lepszych doświadczeń zakupowych w tej kategorii to ogromna szansa dla detalistów i dostawców.

HL Display Pineapple Tree (materiał partnera)

O HL Display

HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i  usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach, można znaleźć w 295 tys. Placówek detalicznych na całym świecie. Te liczby mówią same za siebie.

 

09.12.2024 / 08:16
StoryEditor
Maspex i Dawtona mogą być jak Danone! Rafał Trzaskowski pokazuje swoje cele dla sektora spożywczego i zarzuca Glapińskiemu wysokie ceny masła
Rafał Trzaskowski (z lewej) i Adam Glapiński (fot. Shutterstock; NBP za YouTube)

Podczas inauguracji kampanii prezydenckiej w Gliwicach Rafał Trzaskowski uderzył w prezesa Narodowego Banku Polskiego Adama Glapińskiego. Zarzucił mu doprowadzenie do tego, że kostka masła w sklepach kosztuje 10 zł. Polityk Koalicji Obywatelskiej mówił też o polskich firmach spożywczych, przekonując, że są one w stanie rosnąć tak jak światowi giganci.

- Koniec upolitycznienia i koniec niekompetencji w NBP. Mam raport prezesa Glapińskiego o "historii sukcesu", po prostu ręce opadają. 50 proc. inflacji przez ostatnie lata, a te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2024 / 14:54
StoryEditor
TOP 10 wiadomości tygodnia: wolna Wigilia, start systemu kaucyjnego, Eurocash, Makro, Żabka, SPAR, Biedronka, Frisco i "Gąska”
Wolna Wigilia, data wejścia w życie systemu kaucyjnegi, nowy szef Makro Polska i zmiany kadrowe w Grupie Eurocash - to tylko cześć rzeczy, którymi żył handel i branża FMCG w pierwszych dniach grudnia (fot. Shutterstock/materiały peasowe)

W minionym tygodniu w Sejmie i Senacie głosowano w sprawie wolnej Wigilii oraz daty startu systemu kaucyjnego. Przyniósł on także istotne zmiany na czele Delikatesów Centrum, Frisco oraz polskiego oddziału Makro. Grupa Żabka cieszyła się w z otwarcia 50. sklepu w Rumunii, a Biedronka martwiła zawiadomieniem złożonym na nią do UOKiK-u. A to jeszcze nie wszystko czym, żyła branża FMCG w pierwszych dniach grudnia.

1. Wszystko jasne. Posłowie przegłosowali zmiany w systemie kaucyjnym. Teraz ustawa trafi do prezydenta

Posłowie na posiedzeniu plenarnym przegłosowali nowelizację ustawy o s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 11:10