Planogramowanie to część procesu merchandisingu, która obejmuje tworzenie schematów rozmieszczenia towarów na półkach (planogramów), ustawianie ekspozycji i wykonywanie jej w sklepie. Organizacja tego procesu uwzględnia asortyment produktów, ich ilość, rozmiar, cenę i miejsca do ekspozycji.
Współcześni sprzedawcy detaliczni używają specjalistycznego oprogramowania do pracy z planogramami.
Wiele oprogramowań oferuje jedynie narzędzia do tworzenia planogramów, ale PlanoHero umożliwia dostosowanie całego procesu planogramowania, od tworzenia planu sklepu do monitorowania wykonania planogramu.
Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu do automatyzacji procesu planogramowania PlanoHero, sprzedawcy detaliczni mogą zoptymalizować przestrzeń, zwiększyć widoczność produktów i poprawić jakość obsługi klienta.
Przyjrzyjmy się bliżej, w jaki sposób PlanoHero pomaga zautomatyzować procesy biznesowe dla sprzedawców detalicznych.
Pięć kroków do sukcesu z PlanoHero
Krok 1. Tworzenie planów sklepów i wyposażenia
Automatyzacja planogramowania z PlanoHero rozpoczyna się od stworzenia planu sklepu. Proces ten jest znacznie uproszczony dzięki intuicyjnemu kreatorowi oprogramowania, który umożliwia narysowanie własnego planu sklepu lub przesłanie gotowego.
Kolejny etap to modelowanie regałów za pomocą kreatora wyposażenia. PlanoHero zapewnia możliwość korzystania z szablonów lub tworzenia i edytowania dowolnego wyposażenia sklepu: od regałów do lodówek. Korzystanie z gotowych szablonów, masowe wgrywanie własnych regałów i tworzenie grup wyposażenia detalicznego sprawia, że proces ten jest szybki i wygodny. Elastyczne ustawienia wyposażenia pozwalają na dostosowanie go do warunków konkretnego sklepu, co zapewnia najdokładniejsze połączenie planu z rzeczywistością.
Krok 2. Tworzenie planogramu i konfigurowanie ekspozycji
Drugim krokiem jest utworzenie planogramu dla potrzeb sklepu, wyposażenia i towarów.
Algorytmy oprogramowania są w stanie obliczyć wymaganą liczbę fejsów i zapasów półkowych na podstawie sprzedaży i automatycznie umieścić towary na półkach. Funkcjonalność oprogramowania pozwala również grupować produkty według kategorii lub marki, sortować je według ceny lub rozmiaru, a także uwzględniać „złotą półkę”.
PlanoHero oferuje automatyczne reguły rozmieszczenia, które pomagają sklepom ustawić efektywne rozmieszczenie produktów zgodnie z ich potrzebami i znacznie zaoszczędzić czas na tworzeniu planogramów.
Reguły ekspozycji to jeden z kluczowych modułów oprogramowania PlanoHero. Funkcjonalność ta pozwala na tworzenie własnych, spersonalizowanych i zaawansowanych reguł automatycznego wyświetlania towarów na planogramie i stosowanie ich w całej sieci lub w pojedynczym sklepie.
Wyobraź sobie możliwość tworzenia własnych reguł rozmieszczania towarów w sklepie i dostosowywania ekspozycji poprzez jednoczesne grupowanie i sortowanie produktów według różnych parametrów.
Funkcjonalność ta pozwala na przykład grupować produkty na półkach według marki, sortować je według rozmiaru lub ustawiać proporcję zapełnienia półki dla konkretnego produktu. W ramach grupy marki można grupować produkty według kraju i dodatkowo sortować je według ceny. Wreszcie, po utworzeniu własnych reguł wyświetlania, można je zastosować do dowolnego wyposażenia, w dowolnym sklepie sieci.
Ta super elastyczność w rozmieszczaniu towarów na półkach pozwala na stworzenie idealnego planogramu z uwzględnieniem szerokiej różnorodności cech.
Automatyzuj proces tworzenia planogramów za pomocą reguł ekspozycji. Uprość proces tworzenia planogramów i zaoszczędź czas merchandiserów na ręczne tworzenie planogramów.
Krok 3. Wysyłanie planogramów do realizacji do sklepu
Po utworzeniu planogramu należy wysłać go do sklepów w celu realizacji. Oprogramowanie PlanoHero sprawia, że proces ten jest prosty i wydajny.
Merchandiser wysyła gotowe planogramy do punktów sprzedaży detalicznej za pośrednictwem narzędzia, a menedżerowie sklepów otrzymują powiadomienia o nowych planogramach za pośrednictwem aplikacji PlanoHero app. Dzięki temu mogą szybko przejrzeć planogramy i rozpocząć ekspozycję towarów na półkach zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.
Krok 4. Kontrola i weryfikacja
Na tym etapie funkcjonalność oprogramowania umożliwia monitorowanie statusu planogramów wysłanych do realizacji, sprawdzanie fotoraportów, potwierdzanie realizacji lub ponowne wysyłanie planogramów do sklepów w przypadku błędów. Zapewnia to wysoką jakość wykonania planogramów i gwarantuje, że produkty są umieszczane na półkach zgodnie z uzgodnionymi planogramami.
Krok 5. Analiza skuteczności ekspozycji
Ostatnim krokiem jest analiza efektywności ekspozycji towarów. Oprogramowanie dostarcza raporty analityczne dotyczące sklepów, planogramów i towarów, umożliwia przeprowadzenie analizy asortymentu ABC, analizę zapasów półkowych, analizę przepływu klientów oraz określenie efektywności powierzchni handlowej w celu optymalizacji i poprawy ekspozycji.
Sprzedawcy detaliczni mogą podejmować decyzje oparte na danych, eksperymentować i doskonalić swoje procesy.
Dlaczego sprzedawcy detaliczni potrzebują planogramowania?
Odpowiednio skonfigurowany proces planogramowania może znacząco poprawić efektywność ekspozycji produktów. Korzystanie z oprogramowania do automatyzacji planogramowania pozwala kontrolować wszystkie procesy tworzenia i wykonywania planogramów. Pomaga to skrócić czas i zwiększyć sprzedaż.
Integrując PlanoHero ze swoimi procesami biznesowymi, sprzedawca detaliczny uzyskuje jeden ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy mogą współpracować i otrzymywać niezbędne dane szybko i na czas.
Dla kogo przeznaczone jest PlanoHero?
PlanoHero jest rozwiązaniem przeznaczonym dla każdego sprzedawcy detalicznego, który chce zwiększyć wydajność swoich sklepów poprzez optymalizację sposobu ekspozycji towarów. Narzędzie jest idealne dla supermarketów, hipermarketów, sklepów specjalistycznych i sieci sklepów o dowolnym poziomie złożoności ekspozycji.
Łatwo zarządzaj swoimi planogramami dzięki PlanoHero i osiągnij nowy poziom sukcesu w handlu detalicznym.