06.06.2023 / 10:04
StoryEditor

Dostępność towaru to podstawa. Prosty manewr może zwiększyć ilość asortymentu na półce nawet o 14 procent [WIDEO]

Kacper Krzyszczak, Mago
Każdy spotkał się kiedyś w sklepie z sytuacją, w której na półce zabrakło potrzebnego produktu, bo personel nie zdążył go dostawić. To wywołuje frustrację i zniechęca do ponownej wizyty w sklepie. Okazuje się, że sytuację można poprawić jednym prostym ruchem, na który wpadła firma MAGO.

Firma zaprojektowała regał, który może zmieścić więcej produktów. Wszystko dzięki zastosowaniu odpowiedniego tyłu regału – środkowego, zwanego również tyłem mono. Dzięki temu powierzchnia półki zwiększa się o 8 proc., a przy odpowiednim doborze asortymentu może się na niej zmieścić aż o 14 proc. więcej towarów.

Wartością dla detalisty w tym przypadku jest to, że towar dłużej jest obecny na półce, co powoduje, że konsumenci unikają wrażenia „dziur” na regałach, co jest poważnym uchybieniem w kwestii ekspozycji. Tworzy to również poczucie pewności, że zawsze gdy klient pójdzie do sklepu, znajdzie tam produkt, którego poszukuje.

To wszystko przekłada się na zaufanie i lepszy odbiór sklepu, co powoduje, że klient chętniej do niego wraca, generując detaliście większe zyski.

Zyskuje na tym również obsługa klienta w sklepie, ponieważ pracownicy są w mniejszym stopniu obciążeni koniecznością towarowania regałów i mogą poświęcić czas na doradzenie klientowi lub obsłużenie go na kasie.

Więcej o nowym rozwiązaniu można dowiedzieć się na poniższym filmie z targów EuroShop 2023, gdzie MAGO prezentowało ten regał wszystkim odwiedzającym stoisko firmy z Nadarzyna.

14. listopad 2024 06:18