27.06.2018 / 15:14
StoryEditor

Co czwarty menedżer nie ufa wynikom analityki danych [RAPORT]

(fot. Pixabay CC0)
Zdaniem 92 proc. menedżerów, nieprawidłowe wykorzystanie analityki danych może wyrządzić znaczną szkodę reputacji firmy. Jednocześnie zaledwie jedna trzecia z nich przyznała, że w wysokim stopniu ma zaufanie do wyników analiz wykorzystywanych w ich organizacjach. Firmy muszą wziąć odpowiedzialność za wiarygodność danych i wyników analiz przeprowadzanych na ich podstawie oraz wypracować najlepsze praktyki zarządzania danymi.

Według 92 proc. respondentów nieprawidłowe wykorzystanie analityki danych może spowodować znaczący uszczerbek dla reputacji firm. Z kolei 61 proc. CEO, którzy wzięli udział w ba...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 19:51
StoryEditor
Temu kontra Allegro. Kto wygra bitwę o polski rynek e-commerce? Zwycięży ten, który więcej sprzeda
Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce?

Chińskie platformy e-commerce coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w marcu 2025 r. Temu – po raz pierwszy w okresie obejmującym trzy lata dostępnych raportów – wyprzedziło Allegro pod względem liczby użytkowników i zasięgu w kategorii zakupów online. Choć różnica jest niewielka, tempo wzrostu Temu zasługuje na szczególną uwagę.

Maciej Baranowski, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazuje w swojej analizie, że wzrost ruchu na stronie Temu to nie tylko kwestia rosnącej popularności, ale także s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.04.2025 / 15:56
StoryEditor
KE może nałożyć embargo na polski drób. „Wzrosną ceny mięsa i jajek”
W tym tygodniu Komisja Europejska może wprowadzić zakaz eksportu polskiego drobiu (fot. Canva)

W tym tygodniu Komisja Europejska może wprowadzić zakaz eksportu polskiego drobiu. W ten sposób chce walczy z grypą ptaków w Polsce. – To ewidentny atak na polską branżę drobiarską – komentują przedstawiciele branży. Uważają, że takie scenariusz dotknie zarówno rolnictwo, jak i konsumentów, a cena mięsa i jajek będzie rosnąć.

O czym przeczytasz w artykule:

  • KE może w tym tygodniu nałożyć embargo na polski drób i jaja
  • Co najbardziej dotknie polskich producentów mięsa drobiowego i jajek?
  • Polska liderem produkcji drobiu w UE. Przynajmniej na razie
  • Czy ceny mięsa i jajek w sklepie gwałtownie wzrosną?
  • „Ewidentny atak KE na polską branżę drobiarską”
  • Rząd chce przekonać Brukselę, aby ta nie wprowadzała embarga

KE może w tym tygodniu nałożyć embargo na polski drób i jaja

Jak podaje polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie daleko idących restrykcji na obszarach kraju, gdzie znajdują się zakłady produkujące drób i gdzie w ostatnim czasie potwierdzono grypę ptaków w stadach komercyjnych.

Miałyby one objąć teren m.in. woj. wielkopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego. Te regiony specjalizujące się w produkcji drobiarskiej – stanowią aż połowę polskiego potencjału produkcyjnego w tej branży. Do tej pory ograniczenia dotyczyły tylko strefy zapowietrzonej – w promieniu 3 km – oraz strefa zagrożonej – w promieniu 7 km od miejsca ogniska.

– Przez działania KE może dojść do poważnych braków w dostępności mięsa drobiowego i jaj oraz wzrostu ich cen – uważają przedstawiciele branży drobiarskiej.

Co najbardziej dotknie polskich producentów mięsa drobiowego i jajek?

Dwa zakazy byłyby najbardziej dotkliwe. Pierwszy z nich to zakaz eksportu polskiego mięsa drobiowego i jaj. Jak ustaliła Magdaleny Grajnert, dziennikarka RMF FM, zakaz obejmowałby również zakłady wylęgu i firmy produkujące jaja. A ze strefy objętej restrykcjami będzie można sprzedawać mięso i jajka jedynie rynek wewnętrzny i to dopiero po uzyskaniu zgody weterynarii.

Drugi z dotkliwych zakazów sprowadzałby się do powstrzymania od wprowadzania nowych ptaków, w tym piskląt czy kur niosek, do kurników w okresie minimum miesiąca od potwierdzenia grypy ptaków w strefie.

­– Po raz pierwszy w historii polskiego i europejskiego drobiarstwa KE chce

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2025 07:33