23.08.2021 / 08:05
StoryEditor

7 pytań, które sieć handlowa musi sobie zadać przed wyborem dostawcy sprzętu

Terminale Posiflex - nowe modele z serii PS oferują nowy, potężniejszy procesor. (materiał partnera)
W czasie nadal panującej epidemii najszybciej odbudowującą się branżą gospodarki jest handel detaliczny. Dotyczy to przede wszystkim sieci sprzedażowych, które dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii znacznie trafniej są w stanie odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania konsumentów. Jak wybrać dla swojej sieci sprzęt, żeby zapewnić stabilność pracy i mieć stale otwartą drogę rozwoju?

Sieci napędzają detal 

Szacuje się, że dwadzieścia największych sieci handlowych w Polsce wypracowało w 2019 roku obrót na poziomie 189 mld zł. Daje to aż 43 proc. udziału w całym rynku handlu detalicznego, który wypracował wówczas obrót o wartości ponad 440 mld zł. Każdego roku sieci sprzedażowe rosną w siłę konkurując zarówno z hipermarketami, jak i małymi sklepami detalicznymi, które są nieodzownym elementem rynku. Dzięki większemu wolumenowi sprzedażowemu, drapieżnej polityce cenowej i sprawnemu marketingowi udaje się im objąć coraz większy udział w całym rynku detalicznym. Sieci handlowe to jednak nie tylko kilkanaście firm z największym rocznym obrotem. Coraz częściej ten model prowadzenia działalności wykorzystują indywidualni przedsiębiorcy tworząc oferty franczyzowe lub samodzielnie otwierając kolejne punkty. Wyjście poza lokalny rynek to jednak nadal duże przedsięwzięcie, które wiąże się nie tylko z zaawansowaną logistyką, ale również kompleksową strategią. Coraz częściej do organizacji i administracji sieci handlowych wykorzystywane są rozwiązania informatyczne, które umożliwiają automatyzację wielu procesów administracyjnych i sprzedażowych. Software wykorzystywany przez sieci detaliczne umożliwia dobrą komunikację między obiektami, sprawną obsługę klientów i bieżącą kontrolę nad każdym obiektem. Kluczowym elementem scentralizowanego systemu jest hardware, czyli urządzenia elektroniczne, które stanowią wyposażenie każdego sklepu znajdującego się w sieci. Wybór urządzeń powinien spełniać wiele norm kwalifikujących je jako profesjonalne i stabilne zaplecze sprzętowe. 

Terminale Posiflex - Przy wyborze sprzętu nie możemy zapomnieć o softwarze. (materiał partnera)

Jak spośród tylu rozwiązań wybrać to idealne dla sieci handlowej?

Wiele urządzeń obsługujących sprzedażowe systemy informatyczne nie zawsze sprawdza się w sieciach handlowych. Specyfika branży wymaga przede wszystkim powtarzalności, spójności i stabilności. Tylko producenci zapewniający te trzy elementy działania są w stanie zagwarantować profesjonalizm obsługi. I kiedy już wiemy jakie elementy są istotne, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pomogą wybrać firmę idealną. Jakie to pytania?

1.     Czy sprzęt jest kompatybilny z softwarem?

Przy wyborze sprzętu nie możemy zapomnieć o softwarze. Staje się to szczególnie istotne przy sieciach, które posiadają swoje placówki w różnych krajach, a zastosowany sprzęt musi być uniwersalny. Najlepiej zdecydować się na wybór międzynarodowego partnera, którego urządzenia pracują na wielu rynkach, są ustandaryzowane oraz łatwe w połączeniu z lokalnymi rozwiązaniami software. Powinno to dotyczyć nie tylko terminali POS, ale również wszystkich urządzeń peryferyjnych.

2.     Jak szeroką gamę produktów oferuje firma? Czy wszystkie są od jednego dostawcy?

Szeroka gama produktów zapewnia tworzenie multifunkcyjnych stanowisk oraz kompleksowego ekosystemu informatycznego obsługującego sieć sprzedażową. Zakup jak największej liczby urządzeń do wyposażenia stanowiska od jednego dostawcy gwarantuje spójność urządzeń, ale również sprytne rozwiązania. Stanowisko sprzedażowe to miejsce styku pomiędzy sprzedawcą a klientem. Zwróć uwagę, jakie usprawnienia może zaproponować dostawca urządzeń, żeby to miejsce było prawdziwą wizytówką.

3.     Co z jakością urządzeń?

Wybierając urządzenia do sieci detalicznej, warto zwrócić uwagę na jakość urządzeń. Te zamówienia muszą nieść za sobą gwarancję dobrej jakości i niskiej awaryjności sprzętu. Wybór powinien paść na sprawdzonego i doświadczonego dostawcę. Jaka jest historia firmy? Ile osób korzysta z tego sprzętu? Czy są zadowoleni? Jaka jest awaryjność w pierwszym roku użytkowania? Czy urządzenia posiadają wydłużoną gwarancję? Czy urządzenia są pasywnie chłodzone? Te pytania pozwolą upewnić się, czy dokonujemy dobrego wyboru, czy powinniśmy szukać dalej.

4.     Jak długie jest życie produktów?

W przeciwieństwie do urządzeń konsumenckich profesjonalne urządzenia obsługujące sprzedaż nie muszą odznaczać się przykuwającym uwagę designem. Stonowana i spójna stylistyka urządzeń umożliwia wkomponowanie ich w każde środowisko sprzedażowe. Producent powinien gwarantować długą dostępność urządzeń. Dzięki temu sprzęt przez lata będziemy mogli wykorzystywać w kolejnych punktach rozwijających sieć. Rebranding najstarszej placówki? Nie ma problemu – dostawca, który oferuje długie życie swoim produktom, zapewni dostęp do spójnego i sprawdzonego sprzętu.

5.     Czy sprzęt jest rozwijany?

Długie życie produktu nie oznacza, że przez wiele lat w urządzeniach nie zachodzą żadne zmiany. Oczywiście rynek się zmienia, technologie idą do przodu, a aplikacje sprzedażowe potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej do sprawnego działania. Zmiany w urządzeniach powinny zachodzić w ich wnętrzu, być niewidoczne na pierwszy rzut oka. Posiflex, międzynarodowy producent urządzeń POS i urządzeń peryferyjnych, co jakiś czas wprowadza do sprzedaży nowe terminale, które choć spójne designem z poprzednimi modelami danej serii, nie są już tymi samymi urządzeniami. Idealnym przykładem są nowe modele z serii PS (m.in. PS-3616Q) - posiadają nowy procesor Intel Celeron Apollo Lake J3455, który daje więcej możliwości od Intel Celeron J1900 w niemalże takiej samej cenie.

6.     Czy firma reaguje na potrzeby, które kreuje rynek?

Warto zwrócić uwagę jak firma odnajduje się w nowych wyzwaniach, które niesie ze sobą zmieniający się ciągle rynek. Stanowiska sprzedażowe ciągle się zmieniają i pojawiają się nowe rozwiązania, na które powinniśmy zwracać uwagę by zyskać przewagę konkurencyjną. Czy dostawca sprzętu w tym pomoże? Czy wprowadza coś nowego, a jego oferta produktowa odpowiada oczekiwaniom? W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się samoobsługa. Jak znaleźć urządzenia, które zadowolą rosnące oczekiwania klientów? Warto zdecydować się na firmę, która ma już wcześniejsze doświadczenie w obsłudze stanowisk sprzedażowych, wie jak dobrze to doświadczenie wykorzystać i rozwija swoją ofertę. Doświadczenie marki Posiflex pomaga wprowadzać nowe sprzęty, które dopasują się do trendów panujących na rynku. Ostatnio, korzystając ze swojej wiedzy, wprowadziła do oferty kioski sprzedażowe, kasy samoobsługowe czy Digital Signage, by jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów.

7.     Co z serwisem i dostępnością produktów?

Każde serwisowanie produktu wyłącza go z możliwości obsługi klientów. Wiemy, że awarii nie jesteśmy w stanie uniknąć, ale ważne, żeby serwis urządzeń był zlokalizowany w Polsce. To zminimalizuje czas naprawy urządzeń do koniecznego minimum czy pozwoli zaoferować sprzęt zastępczy. Co więcej, warto zwrócić uwagę na dostępność produktów. Postaw na dostawcę, który sprosta wszystkim wymaganiom.

Rozwijanie sieci sprzedażowej wymaga strategicznego rozwiązania, które w sposób powtarzalny pozwoli powołać do życia nowe punkty sprzedaży. W okresie schyłku panującej epidemii z pewnością warto inwestować w rozwój przedsiębiorstw, które wzmacniają cały sektor detaliczny. Wykorzystując do tego celu rozwiązania informatyczne, warto postawić na sprawdzonego i kompetentnego dostawcę, który będzie w stanie zagwarantować wsparcie na każdym etapie wdrożenia. Firma LSI Software ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z klientami sieciowymi, zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Doświadczenie w branży retail w połączeniu z doświadczeniem marki Posiflex w wyposażeniu stanowisk sprzedażowych na całym świecie zapewnia indywidualne spojrzenie na potrzeby każdej firmy. LSI oferuje nie tylko specjalistyczny i dopracowany sprzęt, ale także ekspertów, którzy doradzą i podpowiedzą idealne rozwiązanie.

 

13.12.2024 / 15:22
StoryEditor
Lojalny jak polski konsument – jak sklepy przywiązują do siebie kupujących [ANALITYCY]

Prawie połowa (45 proc.) konsumentów zainstalowała w ostatnim czasie aplikację sklepu bądź marki, a co czwarty zapisał się do newslettera w zamian za zniżkę. Klienci najchętniej szukają w ten sposób promocji i niższych cen. 51 proc. zainstalowało aplikację, aby mieć specjalne zniżki dla użytkowników, 63 proc. oczekuje darmowej dostawy w zamian za uczestnictwo w programie lojalnościowym, a 62 proc. jest w stanie udostępnić swoje dane osobowe w zamian za spersonalizowane promocje od marek.

Transformacja handlu sprawia, że konsumenci mogą korzystać z różnorodnych kanałów dostępu do produktów w dowolnym czasie. I coraz częściej tak faktycznie robią. Prawie połowa (4...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.12.2024 / 16:23
StoryEditor
Orlen żąda zwrotu dużych pieniędzy od byłego wiceprezesa. Chodzi o ponad 600 tys. zł
Orlen nie wyklucza pozwów wobec kolejnych byłych członków zarządu (fot. mat.pras.)

Orlen zażądał od Michała Roga, byłego wiceprezesa ds. handlu i logistyki w zarządzie kierowanym przez Daniela Obajtka, zwrotu 617 103 zł. Pozew w tej sprawie już trafił do sądu.

Money.pl dotarł do treści pozwu, który został skierowany do sądu przeciwko Michałowi Rogowi, wiceprezesowi Orlenu w latach 2018-2024. W zarządzie kierowanym przez Daniela...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. grudzień 2024 02:49