23.08.2021 / 08:05
StoryEditor

7 pytań, które sieć handlowa musi sobie zadać przed wyborem dostawcy sprzętu

Terminale Posiflex - nowe modele z serii PS oferują nowy, potężniejszy procesor. (materiał partnera)
W czasie nadal panującej epidemii najszybciej odbudowującą się branżą gospodarki jest handel detaliczny. Dotyczy to przede wszystkim sieci sprzedażowych, które dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii znacznie trafniej są w stanie odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania konsumentów. Jak wybrać dla swojej sieci sprzęt, żeby zapewnić stabilność pracy i mieć stale otwartą drogę rozwoju?

Sieci napędzają detal 

Szacuje się, że dwadzieścia największych sieci handlowych w Polsce wypracowało w 2019 roku obrót na poziomie 189 mld zł. Daje to aż 43 proc. udziału w całym rynku handlu detalicznego, który wypracował wówczas obrót o wartości ponad 440 mld zł. Każdego roku sieci sprzedażowe rosną w siłę konkurując zarówno z hipermarketami, jak i małymi sklepami detalicznymi, które są nieodzownym elementem rynku. Dzięki większemu wolumenowi sprzedażowemu, drapieżnej polityce cenowej i sprawnemu marketingowi udaje się im objąć coraz większy udział w całym rynku detalicznym. Sieci handlowe to jednak nie tylko kilkanaście firm z największym rocznym obrotem. Coraz częściej ten model prowadzenia działalności wykorzystują indywidualni przedsiębiorcy tworząc oferty franczyzowe lub samodzielnie otwierając kolejne punkty. Wyjście poza lokalny rynek to jednak nadal duże przedsięwzięcie, które wiąże się nie tylko z zaawansowaną logistyką, ale również kompleksową strategią. Coraz częściej do organizacji i administracji sieci handlowych wykorzystywane są rozwiązania informatyczne, które umożliwiają automatyzację wielu procesów administracyjnych i sprzedażowych. Software wykorzystywany przez sieci detaliczne umożliwia dobrą komunikację między obiektami, sprawną obsługę klientów i bieżącą kontrolę nad każdym obiektem. Kluczowym elementem scentralizowanego systemu jest hardware, czyli urządzenia elektroniczne, które stanowią wyposażenie każdego sklepu znajdującego się w sieci. Wybór urządzeń powinien spełniać wiele norm kwalifikujących je jako profesjonalne i stabilne zaplecze sprzętowe. 

Terminale Posiflex - Przy wyborze sprzętu nie możemy zapomnieć o softwarze. (materiał partnera)

Jak spośród tylu rozwiązań wybrać to idealne dla sieci handlowej?

Wiele urządzeń obsługujących sprzedażowe systemy informatyczne nie zawsze sprawdza się w sieciach handlowych. Specyfika branży wymaga przede wszystkim powtarzalności, spójności i stabilności. Tylko producenci zapewniający te trzy elementy działania są w stanie zagwarantować profesjonalizm obsługi. I kiedy już wiemy jakie elementy są istotne, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pomogą wybrać firmę idealną. Jakie to pytania?

1.     Czy sprzęt jest kompatybilny z softwarem?

Przy wyborze sprzętu nie możemy zapomnieć o softwarze. Staje się to szczególnie istotne przy sieciach, które posiadają swoje placówki w różnych krajach, a zastosowany sprzęt musi być uniwersalny. Najlepiej zdecydować się na wybór międzynarodowego partnera, którego urządzenia pracują na wielu rynkach, są ustandaryzowane oraz łatwe w połączeniu z lokalnymi rozwiązaniami software. Powinno to dotyczyć nie tylko terminali POS, ale również wszystkich urządzeń peryferyjnych.

2.     Jak szeroką gamę produktów oferuje firma? Czy wszystkie są od jednego dostawcy?

Szeroka gama produktów zapewnia tworzenie multifunkcyjnych stanowisk oraz kompleksowego ekosystemu informatycznego obsługującego sieć sprzedażową. Zakup jak największej liczby urządzeń do wyposażenia stanowiska od jednego dostawcy gwarantuje spójność urządzeń, ale również sprytne rozwiązania. Stanowisko sprzedażowe to miejsce styku pomiędzy sprzedawcą a klientem. Zwróć uwagę, jakie usprawnienia może zaproponować dostawca urządzeń, żeby to miejsce było prawdziwą wizytówką.

3.     Co z jakością urządzeń?

Wybierając urządzenia do sieci detalicznej, warto zwrócić uwagę na jakość urządzeń. Te zamówienia muszą nieść za sobą gwarancję dobrej jakości i niskiej awaryjności sprzętu. Wybór powinien paść na sprawdzonego i doświadczonego dostawcę. Jaka jest historia firmy? Ile osób korzysta z tego sprzętu? Czy są zadowoleni? Jaka jest awaryjność w pierwszym roku użytkowania? Czy urządzenia posiadają wydłużoną gwarancję? Czy urządzenia są pasywnie chłodzone? Te pytania pozwolą upewnić się, czy dokonujemy dobrego wyboru, czy powinniśmy szukać dalej.

4.     Jak długie jest życie produktów?

W przeciwieństwie do urządzeń konsumenckich profesjonalne urządzenia obsługujące sprzedaż nie muszą odznaczać się przykuwającym uwagę designem. Stonowana i spójna stylistyka urządzeń umożliwia wkomponowanie ich w każde środowisko sprzedażowe. Producent powinien gwarantować długą dostępność urządzeń. Dzięki temu sprzęt przez lata będziemy mogli wykorzystywać w kolejnych punktach rozwijających sieć. Rebranding najstarszej placówki? Nie ma problemu – dostawca, który oferuje długie życie swoim produktom, zapewni dostęp do spójnego i sprawdzonego sprzętu.

5.     Czy sprzęt jest rozwijany?

Długie życie produktu nie oznacza, że przez wiele lat w urządzeniach nie zachodzą żadne zmiany. Oczywiście rynek się zmienia, technologie idą do przodu, a aplikacje sprzedażowe potrzebują coraz większej mocy obliczeniowej do sprawnego działania. Zmiany w urządzeniach powinny zachodzić w ich wnętrzu, być niewidoczne na pierwszy rzut oka. Posiflex, międzynarodowy producent urządzeń POS i urządzeń peryferyjnych, co jakiś czas wprowadza do sprzedaży nowe terminale, które choć spójne designem z poprzednimi modelami danej serii, nie są już tymi samymi urządzeniami. Idealnym przykładem są nowe modele z serii PS (m.in. PS-3616Q) - posiadają nowy procesor Intel Celeron Apollo Lake J3455, który daje więcej możliwości od Intel Celeron J1900 w niemalże takiej samej cenie.

6.     Czy firma reaguje na potrzeby, które kreuje rynek?

Warto zwrócić uwagę jak firma odnajduje się w nowych wyzwaniach, które niesie ze sobą zmieniający się ciągle rynek. Stanowiska sprzedażowe ciągle się zmieniają i pojawiają się nowe rozwiązania, na które powinniśmy zwracać uwagę by zyskać przewagę konkurencyjną. Czy dostawca sprzętu w tym pomoże? Czy wprowadza coś nowego, a jego oferta produktowa odpowiada oczekiwaniom? W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się samoobsługa. Jak znaleźć urządzenia, które zadowolą rosnące oczekiwania klientów? Warto zdecydować się na firmę, która ma już wcześniejsze doświadczenie w obsłudze stanowisk sprzedażowych, wie jak dobrze to doświadczenie wykorzystać i rozwija swoją ofertę. Doświadczenie marki Posiflex pomaga wprowadzać nowe sprzęty, które dopasują się do trendów panujących na rynku. Ostatnio, korzystając ze swojej wiedzy, wprowadziła do oferty kioski sprzedażowe, kasy samoobsługowe czy Digital Signage, by jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów.

7.     Co z serwisem i dostępnością produktów?

Każde serwisowanie produktu wyłącza go z możliwości obsługi klientów. Wiemy, że awarii nie jesteśmy w stanie uniknąć, ale ważne, żeby serwis urządzeń był zlokalizowany w Polsce. To zminimalizuje czas naprawy urządzeń do koniecznego minimum czy pozwoli zaoferować sprzęt zastępczy. Co więcej, warto zwrócić uwagę na dostępność produktów. Postaw na dostawcę, który sprosta wszystkim wymaganiom.

Rozwijanie sieci sprzedażowej wymaga strategicznego rozwiązania, które w sposób powtarzalny pozwoli powołać do życia nowe punkty sprzedaży. W okresie schyłku panującej epidemii z pewnością warto inwestować w rozwój przedsiębiorstw, które wzmacniają cały sektor detaliczny. Wykorzystując do tego celu rozwiązania informatyczne, warto postawić na sprawdzonego i kompetentnego dostawcę, który będzie w stanie zagwarantować wsparcie na każdym etapie wdrożenia. Firma LSI Software ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z klientami sieciowymi, zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Doświadczenie w branży retail w połączeniu z doświadczeniem marki Posiflex w wyposażeniu stanowisk sprzedażowych na całym świecie zapewnia indywidualne spojrzenie na potrzeby każdej firmy. LSI oferuje nie tylko specjalistyczny i dopracowany sprzęt, ale także ekspertów, którzy doradzą i podpowiedzą idealne rozwiązanie.

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

17.03.2025 / 12:18
StoryEditor
Lidl w Polsce buduje wizerunek dyskontu z mocną lokalną ofertą

Dla miłośników tradycji i smaków związanych z różnymi regionami, Lidl Polska przygotował specjalną ofertę. Z okazji Tygodnia Regionalnego, od poniedziałku, 17 marca, w sklepach sieci dostępne są produkty marki Regionalne Szlaki i Regionalne Polskie Szlaki.

Jak smakuje Polska? Odpowiedź na to z pozoru proste pytanie wcale nie jest taka oczywista. Dzięki Tygodniowi Regionalnemu w sklepach sieci Lidl Polska można skosztować typowych dań dla różnych regionów. Od poniedziałku, 17 marca, do środy, 19 marca, Lidl Polska zachęca do skorzystania z atrakcyjnej promocji w aplikacji Lidl Plus – wszystkie produkty marek Regionalne Szlaki i Regionalne Polskie Szlaki klienci dostaną 20 proc.

Regionalne produkty w Lidlu

Fani serów z pewnością docenią kulinarną podróż przez różne regiony Polski. W ofercie sieci znajdziemy m.in. twarogi i sery, takie jak: twaróg z Lubelszczyzny, klinek Regionalne Szlaki (5,19 zł/250 g/1 opak.), roladę ustrzycką w plastrach Regionalne Szlaki (7,32 zł/250 g/1 opak.), wędzone przysmaki z Podhala Regionalne Szlaki (7,03 zł/160 g/1 opak.) czy twaróg wędzony z Wielkopolski Regionalne Szlaki (5,03 zł/275 g/1 opak.). 

image
Rozpoczął się Tydzień Regionalny w sklepach sieci Lidl Polska. przez kilka dni dostępne będą lokalne specjały (fot. mat.pras.)
FOTO: fot. Mat.pras.

Dostępne są także charakterystyczne dla kuchni północy świeże ryby, np. sum, filet ze skórą (5,49 zł/100 g), śledź bałtycki, tusza (2,49 zł/100 g) czy leszcz, filet ze skórą (3,49 zł/100 g), a także pstrąg z Pomorza, wędzony na gorąco Regionalne Szlaki (3,59 zł/100 g) oraz ryba w sosie Regionalne Polskie Szlaki (6,39 zł/170 g/1 opak.).

Regionalne smaki to również powrót do dzieciństwa i zapachu dobrze nam znajomych potraw. W babcinej kuchni nigdy nie brakowało swojskiej kiełbasy. Do środy, 19 marca, w sklepach Lidl Polska klienci dostaną ponadto kiełbasę myśliwską Regionalne Szlaki (9,22 zł/250 g/1 opak.) oraz frankfurterki z jagnięciną Regionalne Szlaki (7,99 zł/300 g/1 opak.).

To jednak nie koniec kulinarnej podróży w przeszłość. Przez cały tydzień na lidlowych półkach czekają przysmaki, które przywołają wspomnienia domowej spiżarni. Wśród nich ogórki Urbanek (7,49 zł/680 g/1 opak.), kapusta zasmażana ze śliwką lub z koperkiem czy ogórki kartuskie Runoland (6,99 zł/540 ml, 670 ml/1 opak.), a także konfitury lub powidła ze Spiżarni Anny Walczyńskiej (5,99 zł/200 g/1 opak.). Warto także sięgnąć po produkty, których oryginalne pochodzenie potwierdza symbol Chronionego Oznaczenia Geograficznego, takie jak polskie jabłka grójeckie, luzem dostępne 33 proc. taniej, w cenie 3,99 zł/1 kg czy śliwki bez pestki suszone tradycyjnie Suska Sechlońska w supercenie 9,99 zł/250 g/1 opak.

Nagrodzone produkty w Lidlu

Od poniedziałku, 17 marca, w sklepach Lidl Polska znajdziemy również produkty wyróżnione nagrodą Targów Smaki Regionów 2024. To “hołd” dla lokalnych producentów dbających o dziedzictwo kulinarne swoich regionów i polską tradycję. Przyznawana jest unikatowym produktom, które wyróżniają się jakością i autentycznością w oparciu o tradycyjne receptury. 

image
W Lidlu pojawiły się w czasowej ofercie polskie produkty lokalne (fot. mat.pras.)
FOTO: fot. Mat.pras.

W ofercie sieci pojawią się m.in. olej rzepakowy tłoczony na zimno (6,99 zł/250 ml/1 opak.), wrzesiński serek śmietankowy (7,99 zł/250 g/1 opak.), twaróg naturalny Mazury Smak Natury (1,99 zł/100 g), ser smażony Frąckowiak (6,99 zł/200 ml/1 opak.), szynka z Zagrody (4,99 zł/100 g) czy pstrąg złocisty wędzony na gorąco z Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej (6,49 zł/100 g).

Ile sklepów ma Lidl Polska?

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 950.

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

24.03.2025 / 10:58
StoryEditor
KiK powalczy o młodego klienta. Chce też podnieść rozpoznawalność marki. Wiemy jakimi sposobami
KiK w ubiegłorocznym koncepcie Dynamics 2.0 (fot. mat. prasowe)

Sieć KiK chce być dla młodego klienta pierwszym wyborem. Podejmuje więc działania na kilku polach, aby przywiązać do siebie osoby w wieku 18-30 lat.

Od połowy marca sieć KiK jest obecna na TikToku, czyli w serwisie pozwalającym na publikowanie krótkich filmików. Sama platforma określa się jako źródło wiedzy, rozrywki, inspiracji. Jej odbiorcami są zwykle młode osoby w wieku do 25 lat.  

Ten potencjał chce wykorzystać teraz KiK, aby rozszerzyć grono swoich odbiorców. Obecnie sieć ta jest pierwszym wyborem dla klientów w wielu 60+. Jej plan na najbliższe miesiące jest taki, aby dotrzeć i przekonać do siebie osoby w wieku 18-30 lat. Docelowo sieć chce powalczyć o to, aby być dla młodego pokolenia pierwszym wyborem. 

KiK a kampanie influencerskie

Oprócz samego debiutu na TikToku KiK przeprowadzi kampanię influencerską. Będzie też pracować nad rozwojem programu lojalnościowego myKiK, choć na tym polu ma już spore sukcesy. Po niemal dwóch latach od uruchomienia (od końca czerwca 2023 roku) ma już ponad 2,5 miliona uczestników. 

– W krajach, w których myKiK pojawił się wcześniej, program szybko zdobył ogromną popularność. Wiedzieliśmy, że w Polsce również spotka się z dużym zainteresowaniem, ale skala tego sukcesu przerosła nasze oczekiwania. Tempo, w jakim osiągnęliśmy 2,5 miliona użytkowników, robi ogromne wrażenie i potwierdza, jak bardzo klienci doceniają nasze podejście do ich potrzeb – tłumaczy portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jan Skowron, dyrektor zarządzający siecią KiK.

I dodaje: - Robimy zresztą bardzo wiele, by być w czołówce, jeśli chodzi o sektor value retailers i prokonsumenckie działania. Przypomnę tylko, że w 2023 roku uruchomiliśmy sklep internetowy KiK, rozpoczynając tym samym rozdział e-commerce w Polsce. Popularność tego formatu zakupów stale rośnie wśród naszych klientów, poszukujących jak najlepszej relacji jakości do ceny oraz szybkich i wygodnych rozwiązań zakupowych - mówi.

KiK - rozpoznawalność marki

W planach na najbliższy czas jest też zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów. Teraz - jak podaje KiK - wynosi ona 77 proc. Dla porównania, sieć Pepco zna 91 proc. Polaków (źródło: KiK). Aby “wskoczyć” na wyższy poziom znajomości, sieć KiK planuje zdynamizowanie ekspansji, czemu ma służyć wejście w nowy, mniejszy format sklepów. 

Obecnie sklepy KiK mają powierzchnię 550-650 mkw. Zaprojektowany nowy format (nazwany roboczo U400) jest dedykowany lokalom o powierzchni 360-440 mkw. 

- Wyczerpuje się dostępność dużych lokali, dlatego też zdecydowaliśmy się na opracowanie kompaktowego modelu sklepów KiK, z którym chcemy wejść m.in. do wysokofrekwencyjnych centrów handlowych, ale też zagościć  w komercyjnych lokalach na osiedlach mieszkaniowych - ujawnia dyrektor zarządzający KiK Polska.

Mniejsza powierzchnia oznacza redukcję liczby SKU w sieci. W U400 nie będzie więc produktów z kilku kategorii, m.in. ogród, grill czy walizki, czyli artykułów gabarytowych. Zrezygnowano również z sektorów odzieżowych duży rozmiar damski i męski, oraz dziecięcy.   

Pierwszy sklep w tym koncepcie zostanie otwarty w tym roku w Lublinie.  

Co oferuje sieć KiK? 

Operatorem sieci KiK jest spółka KiK Textil, działająca na rynku od 1994 roku. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie sieci można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

 

 

 

 

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

01. kwiecień 2025 06:22