25.05.2023 / 21:20
StoryEditor

MARKET ROKU 2023 - WYNIKI KONKURSU. Oto najlepsze sieci handlowe w Polsce. Kto został zwycięzcą?

Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (Fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Kongres Retail Trends 2023 to również okazja do nagrodzenia najlepszych sieci handlowych w Polsce. Konkurs Market Roku to już tradycja konferencji organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze. Kto w tym roku okazał się najlepszy w poszczególnych kategoriach?

Zwycięzców konkursu Market Roku '23 wyłoniło grono jurorów, którzy oddali swoje głosy wypełniając internetowy formularz. To czołowi przedstawiciele polskiego rynku FMCG: prezesi i dyrektorzy największych producentów żywności, dostawcy usług oraz eksperci rynkowi – wszyscy ci, którzy z handlem współpracują na co dzień. Ich listę można zobaczyć tutaj: https://retailtrends.pl/jury-market-roku/

Nagrodzone firmy otrzymają materiały, które pozwolą im promować swoje sklepy wśród konsumentów, będa to m.in. duże grafiki / plakaty samoprzylepne, które zwycięzcy będą mogli nakleić na witrynach swoich sklepów tuż przy wejściu do placówki.

Głosowano w 15 kategoriach. Każdy juror mógł w konkretnej kategorii oddać głos na jedną z kilku sieci zaproponowanych przez redakcję lub wskazać własną. W niektórych rywalizacja była bardzo zacięta, a w jednej kategorii padł remis. O to wyniki:

DUŻY FORMAT – Kaufland

MAŁY FORMAT – Żabka

SIEĆ REGIONALNA – Topaz

NAJBARDZIEJ INNOWACYJNY KONCEPT – Żabka Nano

NAJLEPSZE DOŚWIADCZENIE ZAKUPOWE – Lidl

NAJEFEKTYWNIEJSZA STRATEGIA CENOWA – Biedronka

NAJCIEKAWSZA STRATEGIA ASORTYMENTOWA – Carrefour

NAJLEPSZA OFERTA MAREK WŁASNYCH – Lidl

NAJLEPSZA OFERTA PRODUKTÓW ŚWIEŻYCH – Lidl

NAJLEPSZY KONCEPT FRANCZYZOWY – Żabka

NAJLEPSZY KONCEPT SKLEPU NA STACJI PALIW – PKN Orlen, BP Polska

NAJLEPSZY E-SKLEP – Frisco.pl

NAJLEPSZY START-UP HANDLOWY – Lisek.app

DYSTRYBUTOR ROKU 2023 - HURTOWNIE CASH&CARRY – Grupa Eurocash

DYSTRYBUTOR ROKU 2023 - HURTOWNIE SERWISOWE – Grupa Kapitałowa Specjał

 

08.04.2025 / 08:45
StoryEditor
Jeden z oddziałów Grupy Specjał zmienił lokalizację. Ma 5-krotnie większą powierzchnię
Specjał oddział Czeladź już wcześniej przeprowadził się do nowego magazynu. Teraz przyszedł czas na Śrem (fot. mat.pras.)

Od 31 marca Specjał o/Śrem jest zlokalizowany pod nowym adresem. W efekcie zmiany lokalizacji oddział będzie miał do dyspozycji prawie 15 000 mkw., co stanowi prawie 5-krotny wzrost powierzchni.

Specjał o/Śrem jest teraz zlokalizowany pod adresem: ul. Drukarska 42, 62-035 Koninko. Ma teraz prawie 15 000 mkw., co umożliwi powiększenie liczby indeksów z 6 tys. obecnie do ...

14.04.2025 / 10:31
StoryEditor
Wielkanocne zakupy pod lupą. Polacy stawiają na jakość, ale promocji nie odpuszczają
Na co stawia polski konsument przed wielkanocą? (fot. Tomasz Kolmasiak)

Choć świąteczne stoły Polaków wciąż pełne będą tradycyjnych potraw, to sposób ich kompletowania ulega zauważalnym zmianom. Badanie Grupy BLIX ujawnia zaskakujące przesunięcia w priorytetach zakupowych konsumentów. Co w tym roku liczy się bardziej – cena, promocja, a może jakość?

Zdecydowana większość Polaków – aż 84 proc. – planuje zakupy artykułów spożywczych na Wielkanoc w promocjach. To wzrost o 2,8 punktu procentowego rok do roku. Jedynie 3,1 proc. ...

19. kwiecień 2025 09:45