25.05.2023 / 21:20
StoryEditor

MARKET ROKU 2023 - WYNIKI KONKURSU. Oto najlepsze sieci handlowe w Polsce. Kto został zwycięzcą?

Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (Fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Gala wręczenia nagród na Retail Trends 2023 (fot. Wiadomości Handlowe)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Market Roku 2023 (fot. własne)
Kongres Retail Trends 2023 to również okazja do nagrodzenia najlepszych sieci handlowych w Polsce. Konkurs Market Roku to już tradycja konferencji organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze. Kto w tym roku okazał się najlepszy w poszczególnych kategoriach?

Zwycięzców konkursu Market Roku '23 wyłoniło grono jurorów, którzy oddali swoje głosy wypełniając internetowy formularz. To czołowi przedstawiciele polskiego rynku FMCG: prezesi i dyrektorzy największych producentów żywności, dostawcy usług oraz eksperci rynkowi – wszyscy ci, którzy z handlem współpracują na co dzień. Ich listę można zobaczyć tutaj: https://retailtrends.pl/jury-market-roku/

Nagrodzone firmy otrzymają materiały, które pozwolą im promować swoje sklepy wśród konsumentów, będa to m.in. duże grafiki / plakaty samoprzylepne, które zwycięzcy będą mogli nakleić na witrynach swoich sklepów tuż przy wejściu do placówki.

Głosowano w 15 kategoriach. Każdy juror mógł w konkretnej kategorii oddać głos na jedną z kilku sieci zaproponowanych przez redakcję lub wskazać własną. W niektórych rywalizacja była bardzo zacięta, a w jednej kategorii padł remis. O to wyniki:

DUŻY FORMAT – Kaufland

MAŁY FORMAT – Żabka

SIEĆ REGIONALNA – Topaz

NAJBARDZIEJ INNOWACYJNY KONCEPT – Żabka Nano

NAJLEPSZE DOŚWIADCZENIE ZAKUPOWE – Lidl

NAJEFEKTYWNIEJSZA STRATEGIA CENOWA – Biedronka

NAJCIEKAWSZA STRATEGIA ASORTYMENTOWA – Carrefour

NAJLEPSZA OFERTA MAREK WŁASNYCH – Lidl

NAJLEPSZA OFERTA PRODUKTÓW ŚWIEŻYCH – Lidl

NAJLEPSZY KONCEPT FRANCZYZOWY – Żabka

NAJLEPSZY KONCEPT SKLEPU NA STACJI PALIW – PKN Orlen, BP Polska

NAJLEPSZY E-SKLEP – Frisco.pl

NAJLEPSZY START-UP HANDLOWY – Lisek.app

DYSTRYBUTOR ROKU 2023 - HURTOWNIE CASH&CARRY – Grupa Eurocash

DYSTRYBUTOR ROKU 2023 - HURTOWNIE SERWISOWE – Grupa Kapitałowa Specjał

 

07.02.2025 / 18:07
StoryEditor
Wskaźnik BaseLinker Index pokazuje w styczniu niemal dwucyfrowy wzrost polskiego e-commerce

Analiza danych indeksu, oparta na zagregowanych wynikach 3 tys. czołowych e-commerce’ów w Polsce, pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w styczniu 2025 r. była wyższa od tej przed rokiem o 9,9 proc. Na ten wynik składa się 5,4 proc. wzrost liczby zamówień (r./r.) oraz wzrost średniej wartości zamówienia do 194,3 zł (+4,3 proc. r./r.).

Analitycy platformy BaseLinker – największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W styczniu 2...

10.02.2025 / 11:53
StoryEditor
Amazon dogadał się w sprawie napiwków. Zapłaci kilka milionów dolarów
Amazon, samochód dostawczy (Shutterstock)

Amazon zawarł ugodę z Dystryktem Kolumbii i zapłaci prawie 4 mln dolarów za to, że rzekomo miał wprowadzać w błąd klientów w sprawie napiwków dla kurierów. Firma twierdzi, że to nie prawda, ale i tak zapłaci.

O sprawie pisze The Washington Post. Chodzi o pozew, który wpłynął w 2022 roku i dotyczył Amazon Flex, usługi szybkich dostaw uruchomionej w 2015 roku.  

Według Federal...

22. luty 2025 09:07