18.12.2017 / 07:54
StoryEditor

Jeden z największych właścicieli centrów handlowych zwiększa zyski

Notowana na giełdzie w Johannesburgu spółka Echo Polska Properties ogłosiła wyniki po trzech kwartałach kończących się 30 września 2017 r. Po raz kolejny wzrósł zysk przypadający na akcjonariuszy - 59,2 mln euro, czyli 8,41 eurocentów w przeliczeniu na jedną akcję.

Na koniec okresu w portfelu spółki znajdowało się 14 nieruchomości handlowych, dziewięć biurowych oraz dwa projekty w budowie o wartości 1,9 miliarda euro. W tym czasie spółka k...

11.04.2025 / 17:37
StoryEditor
Marki własne do likwidacji? KZSM wskazuje na Lidla, Aldi, Netto i Biedronkę
KZSM domaga się rozwiązania coraz większej sprzedaży marek własnych sieci handlowych (fot. Canva + KZSM)

Mark własne sieci handlowych niszczą polskiego mleczarstwo – uważa szef KZSM. Dlatego chce zmiany prawa tak, aby ograniczyć, a nawet zlikwidować private labels. Jak miałby brzmieć nowy przepis? Na ile marki własne wpływają na handel?

W artykule przeczytasz o: 

  • Czy marki własne sieci handlowych pogarszają sytuację polskiego mleczarstwa?
  • Prezes KZSM uważa, że sieci handlowe posuwają się do kopiowania marek renomowanych
  • W polskim prawie ograniczenia udziału marek własnych istnieje, ale nie działa 
  • Jaki jest udział marek własnych w segmencie FMCG?
  • Pisarek: należy skutecznie podjąć temat likwidacji marek własnych
  • Jak minister Siekierski odniósł się do apelu spółdzielni mleczarskich?

Czy marki własne sieci handlowych pogarszają sytuację polskiego mleczarstwa?

 – Polskie mleczarstwo znalazło się obecnie w trudnej sytuacji rynkowej. Niewątpliwe jednym z czynników wpływających na tę sytuację jest nierozwiązany od wielu lat problem związany z markami własnymi sieci handlowych – to początek pisma jakie Arkadiusz Pisarek, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich wysłał do Ryszarda Bobera, przewodniczącego senackiej komisji rolnictwa. Pismo trafiło także do Lucjana Zwolaka, wiceprezesa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który po części odpowiada z rynek rolny.

W dalszej części listu szef KZSM prosi o pilne unormowania kwestii marek własnych w handlu produktami polskich producentów rolno-spożywczych w sieciach handlowych.

– Należy podjąć temat likwidacji marek własnych lub skutecznego ich ograniczenia do 20% – postuluje Arkadiusz Pisarek.

Prezes KZSM uważa, że sieci handlowe posuwają się do kopiowania marek renomowanych

Dlaczego marki własne sieci handlowych mają być zagrożeniem dla marek tworzonych przez producentów? Arkadiusz Pisarek tak to argumentuje:

– Koncentracja handlu, sugerowanie konsumentom różnicy pomiędzy produktami wyłącznie na poziomie ceny, a nawet podrabianie lub kopiowanie produktów markowych wpływa negatywnie na wyniki osiągane przez przetwórców, przez co nie mogą oni za dostarczony surowiec zaproponować ceny adekwatnej do poniesionych kosztów – tłumaczy szef Związku.

23.04.2025 / 19:50
StoryEditor
Netto oddało Chełm bez walki. Wiemy, co powstanie w lokalizacji, którą Salling Group postanowiło sprzedać
Powstająca na miejscu, w którym kiedyś działało Tesco Galeria Lwowska ma zostać otwarta wiosną 2026 r. (fot.  Mallison Polska)

Wiosną 2026 r. w Chełmie ma zostać otwarta Galeria Lwowska. Będzie ona działała w miejscu, które już żyło handlem, ale jego potencjał, przynajmniej w ocenie właściciela sieci Netto, był za mały.

Lokalizacja w centrum miasta, w otoczeniu wielkich osiedli mieszkaniowych, w sąsiedztwie placówek takich sieci jak Media Expert, RTV Euro AGD, Biedronka, Carrefour, Lidl, Pe...

25. kwiecień 2025 23:33