Wyróżnienia przyznano łącznie w 14 kategoriach, które uwzględniały podejście danych sieci do kwestii polityki asortymentowej, strategii cenowej oraz doświadczenia zakupowego konsumenta. Wyróżniono też najlepszy sklep internetowy oraz startup handlowy.
Decyzję o tym, komu przypadną statuetki w poszczególnych kategoriach, podjęło grono 35 jurorów, reprezentujących największych producentów żywności na polskim rynku, dostawców usług dla branży retail oraz firm doradczych.
Lista laureatów:
Duży format: Lidl Polska
Średni format: Dino Polska
Mały format: Żabka Polska
Sieć regionalna: Topaz
Najbardziej innowacyjny koncept: Żabka Nano
Najlepsze doświadczenie zakupowe: Lidl Polska
Najefektywniejsza strategia cenowa: Biedronka
Najciekawsza strategia asortymentowa: Żabka Polska
Najlepsza oferta produktów świeżych: Lidl Polska
Najlepszy koncept franczyzowy: Żabka Polska
Najlepszy koncept sklepu na stacji paliw: O!Shop Orlen
Najlepszy e-sklep: Frisco.pl
Najlepszy start-up handlowy: Lite e-commerce – Grupa Żabka
Dystrybutor roku: Grupa Eurocash