23.04.2024 / 12:26
StoryEditor

Żabka wprowadzi do sklepów kioski samoobsługowe znane z fast-foodów. Wkrótce start pilotażu [NASZ NEWS]

Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Żabka tak mocno skręca w kierunku gastronomii, że aż ma w planach wprowadzenie do sklepów kiosków samoobsługowych, jakie znaleźć można chociażby w punktach typu fast-food. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, maszyny pojawią się testowo w pierwszych Żabkach już w najbliższych tygodniach.

Pilotaż prowadzony będzie w sklepach, w których oferta gastronomiczna Żabki cieszy się największą popularnością. Testowana nowość ma przyspieszyć i ułatwić proces zamawiania produktów oraz płacenia za nie, a także skracać "zwykłą" kolejkę do kasy.

W Żabce jak w fast-foodzie

Żabka pokazała kioski podczas zamkniętego wydarzenia dla franczyzobiorców - Żabka Biznes Expo. Urządzeń nie ma jeszcze w sklepach, ale zmieni się to już niebawem. Chętni franczyzobiorcy będą mogli wstawić kioski i sprawdzić, czy ułatwiają one funkcjonowanie placówek i czy urządzenia zostaną ciepło przyjęte przez klientów. Sieć nie zdradza, jak duża będzie skala testów.

Plany wstawienia (a przynajmniej przetestowania) kiosków samoobsługowych wydają się być naturalną konsekwencją mocnych inwestycji Żabki w rozbudowę oferty gastronomicznej o kolejne typy produktów serwowanych na ciepło oraz napojów. Proces ten przyspieszył wyraźnie w 2023 r., a w 2024 r. jest kontynuowany.

Wydaje się, że kioski samoobsługowe mogą sprawdzić się w takich miejscach, jak chociażby poznańska Avenida, w której Żabka przed kilkunastoma dniami uruchomiła pierwszy sklep nie tylko z bogatą ofertą gastronomiczną, ale również z rozbudowaną strefą konsumpcyjną. Dużo miejsca dla klientów chcących spożyć coś ciepłego na miejscu znaleźć można również chociażby w Żabce Drive oraz w Żabkach przy stacjach paliw. Kioski w ramach testów pojawią się również w niektórych "regularnych" Żabkach.

W trakcie konferencji Żabka Biznes Expo sieć zaprezentowała aktualną strategię, zgodnie z którą oferta gastronomiczna - już teraz dość pokaźna - ma być dalej rozbudowywana. "Od dziś wszyscy pracujemy w gastronomii" - powiedział do franczyzobiorców uczestniczących w wydarzeniu Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabce, wyraźnie sygnalizując, w jakim kierunku sieć zamierza się rozwijać w najbliższym czasie.

Oferta gastronomiczna Żabki, jeszcze kilka lat temu kojarzona głównie z hot dogiem i kawą, to dziś m.in. frytki, burgery, kebaby, wrapy, zapiekanki, nuggetsy, shake‘i i lody. Asortyment ciepłych dań w sieci coraz mocniej przypomina ofertę znaną z McDonald‘s czy KFC. Żabka nie ukrywa zresztą, że uznaje obecnie sieci fast foodowe za istotnych konkurentów.

Żabka przygotowuje dużą kampanię

- Mówię to z pełnym przekonaniem i pełną odpowiedzialnością: chcemy być największą siecią street food w Polsce. Klient tego potrzebuje, a my jesteśmy po prostu najbliżej. Opierając się na najnowszych badaniach, widzimy, że 58 proc. Polaków stale odwiedza lokale gastronomiczne, bo po prostu ma potrzebę zjedzenia czegoś na ciepło i na wynos - uzasadniał Kijewski podczas Żabka Biznes Expo.

- Dzisiaj, gdy myślimy o butach sportowych, mówimy "adidasy". A my chcemy stać się w percepcji klienta numerem jeden, jeśli chodzi o ciepłe przekąski na wynos, dlatego chcemy doprowadzić do sytuacji, w której jeśli ktoś pomyśli "street food", odpowiedzią będzie właśnie Żabka - dodał przedstawiciel sieci sklepów convenience.

Jak podkreślił Przemysław Kijewski, Żabka z nową ofertą chce trafić do masowego klienta. - Chcemy aby frytki, nuggetsy, hamburgery, chrupboxy były dostepne dla każdego Polaka, w każdym miejscu w Polsce. To już nie ma być domena wielkich miast, tak jak ma to miejsce w przypadku naszej konkurencji. Chcemy zdemokratyzować ofertę street foodu w Polsce - powiedział dyrektor ds. operacyjnych Żabki.

W ocenie Kijewskiego, Żabka wciąż jest dopiero "na początku drogi związanej z gastronomią". Zapowiedział duże inwestycje w rozbudowę tego obszaru w 2024 r. Na koniec maja już ponad 5 tys. Żabek będzie wyposażonych w rozszerzony koncept Żabki Cafe, którego kluczowym elementem jest piec hybrydowy. Na koniec bieżącego roku Żabek z tym rozwiązaniem ma być ponad 7 tys.

Żabka zapowiedziała, że napędzi sprzedaż produktów gastronomicznych w sklepach poprzez intensywną kampanię marketingową "Weź to na gorąco". Działania, które prowadzone będą m.in. w aplikacji, w internecie i w outdoorze, rozpoczną się 22 maja.

10.11.2024 / 11:59
StoryEditor
Nie żyje Tomasz Kolmasiak, dziennikarz portali wiadomoscihandlowe.pl i franczyzawhandlu.pl
Tomasz Kolmasiak związany był z mediami od młodości, a w ostatnim czasie pracował w naszym wydawnictwie (fot. mat. własne)

Z ogromnym smutkiem informujemy, że w piątek w wieku 40 lat zmarł nasz redakcyjny kolega Tomasz Kolmasiak.

Z naszym wydawnictwem Tomek związany był od jesieni 2023 r. do lata 2024 r. Współtworzył nowy portal franczyzawhandlu.pl w roli redaktora prowadzącego i szybko dał się poznać ja...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2024 / 14:10
StoryEditor
Carrefour nie będzie sprzedawał mięsa z Mercosur. Handlowy gigant sprzeciwia się napływowi produktów z Ameryki Południowej
Alexandre Bompard (fot. Fot. Wikimedia Commons/timsimm, Na Lic. Cc By-sa 3.0)

Unia Europejska pracuje nad umową o wolnym handlu z krajami Mercosur. Środowiska rolnicze protestują, bo jak twierdzą, spowoduje to napływ niespełniających odpowiednich wymagań produktów. W podobne tony uderza też Carrefour.

Unia Europejska jest już blisko finalizacji umowy o wolnym handlu z Mercosur. To międzynarodowa organizacja gospodarcza, w skład której wchodzą Argentyna, Boliwia, Brazylia, Par...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2024 04:35