23.04.2024 / 12:26
StoryEditor

Żabka wprowadzi do sklepów kioski samoobsługowe znane z fast-foodów. Wkrótce start pilotażu [NASZ NEWS]

Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/pj
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Kioski samoobsługowe, jakie zamierza przetestować Żabka (fot. wiadomoscihandlowe.pl/PJ)
Żabka tak mocno skręca w kierunku gastronomii, że aż ma w planach wprowadzenie do sklepów kiosków samoobsługowych, jakie znaleźć można chociażby w punktach typu fast-food. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, maszyny pojawią się testowo w pierwszych Żabkach już w najbliższych tygodniach.

Pilotaż prowadzony będzie w sklepach, w których oferta gastronomiczna Żabki cieszy się największą popularnością. Testowana nowość ma przyspieszyć i ułatwić proces zamawiania produktów oraz płacenia za nie, a także skracać "zwykłą" kolejkę do kasy.

W Żabce jak w fast-foodzie

Żabka pokazała kioski podczas zamkniętego wydarzenia dla franczyzobiorców - Żabka Biznes Expo. Urządzeń nie ma jeszcze w sklepach, ale zmieni się to już niebawem. Chętni franczyzobiorcy będą mogli wstawić kioski i sprawdzić, czy ułatwiają one funkcjonowanie placówek i czy urządzenia zostaną ciepło przyjęte przez klientów. Sieć nie zdradza, jak duża będzie skala testów.

Plany wstawienia (a przynajmniej przetestowania) kiosków samoobsługowych wydają się być naturalną konsekwencją mocnych inwestycji Żabki w rozbudowę oferty gastronomicznej o kolejne typy produktów serwowanych na ciepło oraz napojów. Proces ten przyspieszył wyraźnie w 2023 r., a w 2024 r. jest kontynuowany.

Wydaje się, że kioski samoobsługowe mogą sprawdzić się w takich miejscach, jak chociażby poznańska Avenida, w której Żabka przed kilkunastoma dniami uruchomiła pierwszy sklep nie tylko z bogatą ofertą gastronomiczną, ale również z rozbudowaną strefą konsumpcyjną. Dużo miejsca dla klientów chcących spożyć coś ciepłego na miejscu znaleźć można również chociażby w Żabce Drive oraz w Żabkach przy stacjach paliw. Kioski w ramach testów pojawią się również w niektórych "regularnych" Żabkach.

W trakcie konferencji Żabka Biznes Expo sieć zaprezentowała aktualną strategię, zgodnie z którą oferta gastronomiczna - już teraz dość pokaźna - ma być dalej rozbudowywana. "Od dziś wszyscy pracujemy w gastronomii" - powiedział do franczyzobiorców uczestniczących w wydarzeniu Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabce, wyraźnie sygnalizując, w jakim kierunku sieć zamierza się rozwijać w najbliższym czasie.

Oferta gastronomiczna Żabki, jeszcze kilka lat temu kojarzona głównie z hot dogiem i kawą, to dziś m.in. frytki, burgery, kebaby, wrapy, zapiekanki, nuggetsy, shake‘i i lody. Asortyment ciepłych dań w sieci coraz mocniej przypomina ofertę znaną z McDonald‘s czy KFC. Żabka nie ukrywa zresztą, że uznaje obecnie sieci fast foodowe za istotnych konkurentów.

Żabka przygotowuje dużą kampanię

- Mówię to z pełnym przekonaniem i pełną odpowiedzialnością: chcemy być największą siecią street food w Polsce. Klient tego potrzebuje, a my jesteśmy po prostu najbliżej. Opierając się na najnowszych badaniach, widzimy, że 58 proc. Polaków stale odwiedza lokale gastronomiczne, bo po prostu ma potrzebę zjedzenia czegoś na ciepło i na wynos - uzasadniał Kijewski podczas Żabka Biznes Expo.

- Dzisiaj, gdy myślimy o butach sportowych, mówimy "adidasy". A my chcemy stać się w percepcji klienta numerem jeden, jeśli chodzi o ciepłe przekąski na wynos, dlatego chcemy doprowadzić do sytuacji, w której jeśli ktoś pomyśli "street food", odpowiedzią będzie właśnie Żabka - dodał przedstawiciel sieci sklepów convenience.

Jak podkreślił Przemysław Kijewski, Żabka z nową ofertą chce trafić do masowego klienta. - Chcemy aby frytki, nuggetsy, hamburgery, chrupboxy były dostepne dla każdego Polaka, w każdym miejscu w Polsce. To już nie ma być domena wielkich miast, tak jak ma to miejsce w przypadku naszej konkurencji. Chcemy zdemokratyzować ofertę street foodu w Polsce - powiedział dyrektor ds. operacyjnych Żabki.

W ocenie Kijewskiego, Żabka wciąż jest dopiero "na początku drogi związanej z gastronomią". Zapowiedział duże inwestycje w rozbudowę tego obszaru w 2024 r. Na koniec maja już ponad 5 tys. Żabek będzie wyposażonych w rozszerzony koncept Żabki Cafe, którego kluczowym elementem jest piec hybrydowy. Na koniec bieżącego roku Żabek z tym rozwiązaniem ma być ponad 7 tys.

Żabka zapowiedziała, że napędzi sprzedaż produktów gastronomicznych w sklepach poprzez intensywną kampanię marketingową "Weź to na gorąco". Działania, które prowadzone będą m.in. w aplikacji, w internecie i w outdoorze, rozpoczną się 22 maja.

13.12.2024 / 14:25
StoryEditor
W co Lidl zainwestuje w Polsce dwa miliardy złotych? Prezes zarządu Lidl Polska opowiada o przyszłości sieci
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska, podczas kongresu Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Jak twierdzi prezes zarządu Lidl Polska, Włodzimierz Wlaźlak, sieć zakończyła rok 2024 z wieloma sukcesami, ale plany na przyszłość są jeszcze bardziej ambitne. Zakładają one m.in. inwestycje na poziomie dwóch mld zł. Na co dyskonter przeznaczy pieniądze?

Włodzimierz Wlaźlak podsumował mijający rok jako okres dynamicznego rozwoju i wprowadzania innowacji, które umocniły pozycję sieci na rynku. – Rok 2024 był dla Lidl Polska okres...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.11.2024 / 18:03
StoryEditor
Właściciel Biedronki mógłby "zjeść Grupę Carrefour na śniadanie" i wygenerować tym liczne synergie. Analitycy wykonali ciekawe ćwiczenie
Czy może dojść do sensacyjnej fuzji Biedronki z Carrefourem? (collage)

Zdaniem analityków Grupa Jeronoimo Martins mogłaby skutecznie przejąć Grupę Carrefour, a sama transakcja mogłaby wygenerować pokaźne zyski i liczne synergie. Eksperci wskazują, że połączenie obu biznesów niesie pewne zagrożenia, ale korzyści z ewentualnej fuzji są jeszcze większe.

Na początku ubiegłego tygodnia pojawiły się informacje, że Carrefour bada nowe opcje, aby zwiększyć swoją wycenę, w tym sprzedaży całości aktywów funduszowi private equity lub f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 14:40