14.06.2022 / 13:20
StoryEditor

Trzeci numer Wiadomości Handlowych już dostępny! Co w nim znajdziecie? [SPIS TREŚCI]

Rosnące koszty prowadzenia działalności w konfiguracji ze spadającą siłą nabywczą konsumentów z powodzeniem wystarczyłyby do tego, żeby pod znakiem zapytania postawić strategie działania, a także przyszłość wielu firm. Jednak lista wyzwań, z jakimi musi się obecnie mierzyć branża FMCG, jest o wiele dłuższa. Piszemy o nich - i nie tylko o nich - w najnowszym numerze magazynu Wiadomości Handlowe (nr 3/2022), który właśnie trafił do dystrybucji.

Jak podkreśla Łukasz Stępniak, sektor już nie raz udowodnił, że potrafi wychodzić z opresji obronną ręką. Jednak próba, na jaką zostaje wystawiony obecnie można śmiało nazwać crash testem. – Kryzys, który nadchodzi, będzie wymagał od firm z obszaru FMCG (i nie tylko) niezwykłej elastyczności w działaniu, wirtuozerii w zarządzaniu, umiejętności organizacyjnych, a także bardzo bliskiej współpracy dostawców i dystrybutorów. Wszystko po to, aby zapewnić dostępność produktu na sklepowej półce. Tylko tyle i aż tyle – pisze we „wStępniaku” do trzeciego numeru redaktor naczelny Wiadomości Handlowych.

Dyskusje o wyzwaniach czekających wszystkich uczestników rynku zdominowały kongres Retail Trends 2022, a w ramach niego – Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej. Najnowsze wydanie naszego magazynu nie mogło obejść się bez obszernej relację z tych wydarzeń.

Mając świadomość ogromu problemów bieżących, wiodącym tematem trzeciego numeru Wiadomości Handlowych uczyniliśmy coś, co w ich świetle wydaje się tracić na znaczeniu, czyli ekologię i „zielony handel”. Walka ze zmianami klimatu nie może jednak czekać na lepsze czasy i – co widać – z przeglądu proekologicznych działań sieci handlowych, przygotowanego przez Łukasza Rawę czekać nie będzie. W niektórych obszarach takich jak logistyka, „zielona transformacja” może nawet przyspieszyć. Udowadnia to w swoim artykule Michał Kokoszkiewicz.

Zapraszamy także do lektury okładkowego wywiadu z Anną Kurnatowską. Szefowa firmy Too Good To Go na Polskę oraz laureatka nagrody Osobowość Handlu 2022, w rozmowie z Pawłem Jachowskim przewiduje, że konieczność zaciskania pasa nauczy Polaków większego szacunku do żywności i zmniejszy skalę marnowania produktów.

W trzecim numerze Wiadomości Handlowych wyjaśniamy też, w czym tkwi tajemnica sukcesu dynamicznego rozwoju i fenomenalnych wyników sieci Dino. W artykule Magdy Głowackiej nie zabrakło także spojrzenia w przyszłość i prognoz dla tej firmy na kolejnych kilka lat.

Innym tematem, nad którym się pochylamy, jest problem sukcesji w handlu. Odpowiedzi na pytanie dlaczego tak wielu przedsiębiorców nie może przekazać swoich firm kolejnym pokoleniom szuka Konrad Kaszuba.

To wszystko tylko część z wielu zagadnień, jakie poruszamy w najnowszym numerze naszego magazynu. Zapraszamy Państwa do zamawiania jego papierowej edycji. Osoby, które preferują wersję cyfrową, mogą ją znaleźć tutaj.

Magazyn Wiadomości najlepiej jest nabywać w prenumeracie. Macie Państwo wówczas pewność, że nie przegapicie żadnego z nadchodzących numerów. Prenumeratę roczną można zamówić tutaj.

SPIS TREŚCI:

O TYM SIĘ MÓWI

3. Dostępność będzie kluczowa - wstępniak Łukasza Stępniaka, redaktora naczelnego portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

6. Dyskonty niespożywcze podbijają Polskę

7. Convenience czeka metamorfoza. Rozmowa z Victorem Paterno, CEO 7-Eleven Philippines

8. Krocząca rewolucja Biedronki

10. Polskie sieci ciągnie na Wschód

11. Francuskie firmy na celowniku

14. RETAIL TRENDS 2022 - fotorelacja z kongresu

20.  Forum Branży Kosmetycznej 2022 - fotorelacja z kongresu

22.Gala rozdania statuetek: RETAIL BUSINESS AWARDS, RETAIL HERO, MARKET ROKU i DROGERIA ROKU

STRATEGIE w HANDLU

26. Dino. Nasz lokalny bohater - Klienci kupują ten koncept supermarketu? Na czym polega jego fenomen?

WYWIAD NUMERU

34. Kryzys oduczy Polaków marnowania ŻYWNOŚCI. Rozmowa z Anną Kurnatowską, country manager w Too Good To Go

TEMAT NUMERU - ZIELONY HANDEL

40. Walka ze zmianami klimatu nie może czekać

42. Ekologiczne projekty detalistów - PRZEGLĄD

46. Najbliższe lata są decydujące. Rozmowa z Mirosławem Proppé, prezesem fundacji WWF Polska

51. Ekotechnologie

53. Logistyka zaprzyjaźnia się ze środowiskiem

56. Asortyment przyszłości

60. Roślinność w centrum uwagi

PRAWO I POLITYKA

62. Franczyza to nie pańszczyzna. Rozmowa z Marcinem Sławeckim, szefem Gabinetu Politycznego Ministra Sprawiedliwości

FINANSE

66. Wyższy poziom zarządzania - zarządzanie kategorią w czasach super-INFLACJI

70. Giełda czeka na Maspex i Żabkę. Rozmowa z Maciejem Bombolem, dyrektorem Działu Rynku Pierwotnego na GPW

SPOŁECZEŃSTWO

74. Sukcesja w handlu. Kto zastąpi pionierów?

78. Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono. Rozmowa z Krzysztofem Pawińskim, prezesem zarządu Grupy Maspex

EDUKACJA I RYNEK PRACY

82. „Zielonym” łatwiej zdobyć pracowników - zielona transformacja i ESG w handlu detalicznym

ANALIZY

86. Abonament na zakupy spożywcze

ŁAŃCUCH WARTOŚCI

90. Dostawy pod presją kosztów

KANAŁY I FORMATY

94. Kto będzie rządził w handlu spożywczym? - analiza rynku

RYNEK FMCG

102. Dania gotowe były i będą w cenie

104. Alkoholowe koszyki do korekty

108. Kosmetyki czeka wzrost

FELIETONY

116. Czy e-commerce jest eko? - dr Arkadiusz Kawa, dyrektor instytutu w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym

118. Dematerializacja - Konrad Kaszuba, redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl

 
 
16.12.2024 / 16:41
StoryEditor
Centra handlowe czeka oblężenie. Eksperci szacują, że ruch w nich wzrośnie o ponad 30 proc.
Największy ruch w centrach handlowych będzie cztery do sześcoiu dni przed Wigilią (fot. Shutterstock)

Co drugi konsument (51,2 proc.) zamierza przed najbliższymi światami udać się na zakupy do galerii i centrów handlowych – wynika z badania przeprowadzonego w pierwszych dniach grudnia przez UCE Research i Proxi.cloud. Kiedy w obiektach tego typu będzie najtłoczniej?

Rok temu, w okresie trzech tygodni przed Wigilią ruch w galeriach i centrach handlowych wzrósł średnio o 34 proc. w porównaniu do referencyjnego okresu, przyjętego od 30 paźdz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.12.2024 / 11:17
StoryEditor
Pepsi i Coca-Cola rozpychają się na półkach w Lidlu i Biedronce. Pozostali gracze napojowi nie mają szans

Producenci napojów ostro rywalizują o uwagę konsumenta i miejsce na świątecznych stołach. W tej kategorii wyróżniają się dwa odwiecznie konkurujące ze sobą brandy – Coca-Cola i Pepsi. Już od listopada w komunikacji obu dominuje świąteczny nastrój. Firma eLeader, wykorzystując swoje narzędzie Shelf Recognition AI, sprawdziła, jak rywalizacja tych marek wyglądała w ostatnich miesiącach na sklepowych półkach.

Jedną z najbardziej rozbudowanych kategorii produktów spożywczych są napoje gazowane, w której zwłaszcza dwie marki wyróżniają się na tle konkurencji.

Według danych s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 10:05