14.06.2022 / 13:20
StoryEditor

Trzeci numer Wiadomości Handlowych już dostępny! Co w nim znajdziecie? [SPIS TREŚCI]

Rosnące koszty prowadzenia działalności w konfiguracji ze spadającą siłą nabywczą konsumentów z powodzeniem wystarczyłyby do tego, żeby pod znakiem zapytania postawić strategie działania, a także przyszłość wielu firm. Jednak lista wyzwań, z jakimi musi się obecnie mierzyć branża FMCG, jest o wiele dłuższa. Piszemy o nich - i nie tylko o nich - w najnowszym numerze magazynu Wiadomości Handlowe (nr 3/2022), który właśnie trafił do dystrybucji.

Jak podkreśla Łukasz Stępniak, sektor już nie raz udowodnił, że potrafi wychodzić z opresji obronną ręką. Jednak próba, na jaką zostaje wystawiony obecnie można śmiało nazwać crash testem. – Kryzys, który nadchodzi, będzie wymagał od firm z obszaru FMCG (i nie tylko) niezwykłej elastyczności w działaniu, wirtuozerii w zarządzaniu, umiejętności organizacyjnych, a także bardzo bliskiej współpracy dostawców i dystrybutorów. Wszystko po to, aby zapewnić dostępność produktu na sklepowej półce. Tylko tyle i aż tyle – pisze we „wStępniaku” do trzeciego numeru redaktor naczelny Wiadomości Handlowych.

Dyskusje o wyzwaniach czekających wszystkich uczestników rynku zdominowały kongres Retail Trends 2022, a w ramach niego – Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej. Najnowsze wydanie naszego magazynu nie mogło obejść się bez obszernej relację z tych wydarzeń.

Mając świadomość ogromu problemów bieżących, wiodącym tematem trzeciego numeru Wiadomości Handlowych uczyniliśmy coś, co w ich świetle wydaje się tracić na znaczeniu, czyli ekologię i „zielony handel”. Walka ze zmianami klimatu nie może jednak czekać na lepsze czasy i – co widać – z przeglądu proekologicznych działań sieci handlowych, przygotowanego przez Łukasza Rawę czekać nie będzie. W niektórych obszarach takich jak logistyka, „zielona transformacja” może nawet przyspieszyć. Udowadnia to w swoim artykule Michał Kokoszkiewicz.

Zapraszamy także do lektury okładkowego wywiadu z Anną Kurnatowską. Szefowa firmy Too Good To Go na Polskę oraz laureatka nagrody Osobowość Handlu 2022, w rozmowie z Pawłem Jachowskim przewiduje, że konieczność zaciskania pasa nauczy Polaków większego szacunku do żywności i zmniejszy skalę marnowania produktów.

W trzecim numerze Wiadomości Handlowych wyjaśniamy też, w czym tkwi tajemnica sukcesu dynamicznego rozwoju i fenomenalnych wyników sieci Dino. W artykule Magdy Głowackiej nie zabrakło także spojrzenia w przyszłość i prognoz dla tej firmy na kolejnych kilka lat.

Innym tematem, nad którym się pochylamy, jest problem sukcesji w handlu. Odpowiedzi na pytanie dlaczego tak wielu przedsiębiorców nie może przekazać swoich firm kolejnym pokoleniom szuka Konrad Kaszuba.

To wszystko tylko część z wielu zagadnień, jakie poruszamy w najnowszym numerze naszego magazynu. Zapraszamy Państwa do zamawiania jego papierowej edycji. Osoby, które preferują wersję cyfrową, mogą ją znaleźć tutaj.

Magazyn Wiadomości najlepiej jest nabywać w prenumeracie. Macie Państwo wówczas pewność, że nie przegapicie żadnego z nadchodzących numerów. Prenumeratę roczną można zamówić tutaj.

SPIS TREŚCI:

O TYM SIĘ MÓWI

3. Dostępność będzie kluczowa - wstępniak Łukasza Stępniaka, redaktora naczelnego portalu i magazynu Wiadomości Handlowe

6. Dyskonty niespożywcze podbijają Polskę

7. Convenience czeka metamorfoza. Rozmowa z Victorem Paterno, CEO 7-Eleven Philippines

8. Krocząca rewolucja Biedronki

10. Polskie sieci ciągnie na Wschód

11. Francuskie firmy na celowniku

14. RETAIL TRENDS 2022 - fotorelacja z kongresu

20.  Forum Branży Kosmetycznej 2022 - fotorelacja z kongresu

22.Gala rozdania statuetek: RETAIL BUSINESS AWARDS, RETAIL HERO, MARKET ROKU i DROGERIA ROKU

STRATEGIE w HANDLU

26. Dino. Nasz lokalny bohater - Klienci kupują ten koncept supermarketu? Na czym polega jego fenomen?

WYWIAD NUMERU

34. Kryzys oduczy Polaków marnowania ŻYWNOŚCI. Rozmowa z Anną Kurnatowską, country manager w Too Good To Go

TEMAT NUMERU - ZIELONY HANDEL

40. Walka ze zmianami klimatu nie może czekać

42. Ekologiczne projekty detalistów - PRZEGLĄD

46. Najbliższe lata są decydujące. Rozmowa z Mirosławem Proppé, prezesem fundacji WWF Polska

51. Ekotechnologie

53. Logistyka zaprzyjaźnia się ze środowiskiem

56. Asortyment przyszłości

60. Roślinność w centrum uwagi

PRAWO I POLITYKA

62. Franczyza to nie pańszczyzna. Rozmowa z Marcinem Sławeckim, szefem Gabinetu Politycznego Ministra Sprawiedliwości

FINANSE

66. Wyższy poziom zarządzania - zarządzanie kategorią w czasach super-INFLACJI

70. Giełda czeka na Maspex i Żabkę. Rozmowa z Maciejem Bombolem, dyrektorem Działu Rynku Pierwotnego na GPW

SPOŁECZEŃSTWO

74. Sukcesja w handlu. Kto zastąpi pionierów?

78. Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono. Rozmowa z Krzysztofem Pawińskim, prezesem zarządu Grupy Maspex

EDUKACJA I RYNEK PRACY

82. „Zielonym” łatwiej zdobyć pracowników - zielona transformacja i ESG w handlu detalicznym

ANALIZY

86. Abonament na zakupy spożywcze

ŁAŃCUCH WARTOŚCI

90. Dostawy pod presją kosztów

KANAŁY I FORMATY

94. Kto będzie rządził w handlu spożywczym? - analiza rynku

RYNEK FMCG

102. Dania gotowe były i będą w cenie

104. Alkoholowe koszyki do korekty

108. Kosmetyki czeka wzrost

FELIETONY

116. Czy e-commerce jest eko? - dr Arkadiusz Kawa, dyrektor instytutu w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Poznańskim Instytucie Technologicznym

118. Dematerializacja - Konrad Kaszuba, redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl

 
 
09.01.2025 / 11:14
StoryEditor
Akcjonariusze Orlenu mogą zacierać ręce. Koncern ogłasza strategię do 2035 roku z nową polityką dywidendową
Grupa Orlen ogłasza strategię do 2035 r. (fot. wiadmoscihandlowe.pl)

Grupa Orlen ogłosiła 10-letnią strategię pn. "Energia jutra zaczyna się dziś". Skuteczne wdrożenie inicjatyw strategicznych ma pozwolić na transformację Grupy Orlen w kierunku zintegrowanej, zdywersyfikowanej i odpornej na cykle gospodarcze organizacji. Koncern deklaruje ambicję zapewnienia stabilnego tempa wzrostu zysku operacyjnego i regularnej wypłaty rosnącej dywidendy.

Strategia Grupy Orlen "Energia jutra zaczyna się dziś” zbudowana jest na dwóch fundamentach:

Dekarbonizacja aktywów i transformacja energetyczna rozumiana jako prowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.01.2025 / 16:58
StoryEditor
Centrum dystrybucyjne sieci Lidl sprawą wagi państwowej? "Obrońcy Gietrzwałdu" zbierają się w Sejmie [NASZ NEWS]
9 stycznia w Sejmie odbędzie się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Obrony Gietrzwałdu, które omówi sprawę budowy centrum dystrybucyjnego sieci Lidl w Gietrzwałdzie (fot. Shutterstock)

9 stycznia ponownie rozgorzeją emocje związane z jedną z inwestycji sieci Lidl. Mowa o centrum dystrybucyjnym w Gietrzwałdzie, w którym znajduje się sanktuarium maryjne. Jego budowa ma bowiem przeciwników na Wiejskiej.

9 stycznia o godz.11 w Sejmie zbiera się Parlamentarny Zespół ds. Obrony Gietrzwałdu. Został on utworzony miesiąc wcześniej – 9 grudnia 2024 r. W skład zespołu wchodzi ośmiu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. styczeń 2025 05:19