GK Specjał szuka doradcy, który wesprze rozwój i wskaże nowe, kierunki rozwoju biznesu o dużym potencjale. - Gdy patrzymy na rynek, widzimy ogromne możliwości dalszego rozwoju naszej grupy i chcemy je jak najlepiej wykorzystać w nadchodzących latach. Firma doradcza, którą zatrudnimy, będzie wspierała nas w kilku obszarach. Po pierwsze, ma przeprowadzić swego rodzaju inwentaryzację naszego biznesu, wskazując nam to, co robimy dobrze, co źle, a co moglibyśmy zrobić znacznie lepiej, aby poprawić funkcjonowanie naszego biznesu. Po drugie, chcielibyśmy, aby doradca na podstawie analizy rynku, tego co robi konkurencja, a także tego, w jakim kierunku ewoluuje handel, wskazał nam nowe nisze i obszary rynkowe, w które moglibyśmy wejść, aby skutecznie się rozwijać i uzupełnić nasze portfolio biznesowe – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał.
Ogólnopolski dystrybutor chciałby zakończyć proces wyboru firmy doradczej w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. - W ciągu kolejnych kilku miesięcy będziemy chcieli opracować wspólnie z partnerem naszą strategię rozwoju na kolejnych 10 lat, biorąc pod uwagę sytuację konkurencyjną, stan rynku, czy kluczowe trendy konsumenckie – wyjaśnia Krzysztof Tokarz.
I dodaje: - Nasze wyniki pokazują, że to, co robimy, to robimy dobrze, ale chcąc znacznie mocniej inwestować, musimy znacznie wnikliwiej przeanalizować możliwości, które daje nam rynek. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki. Firma doradcza ma nam w tym pomóc. Oczywiście, jeśli nie uda się wybrać doradcy, to nie będzie katastrofy i będziemy nadal samodzielnie szukać możliwości rozwoju.
Szef Specjału podkreśla, że w ciągu kilku miesięcy – po wyborze partnera - firma chciałaby wspólnie z doradcą wytypować podmioty, w które mogłaby zainwestować.
- Jesteśmy zainteresowani skokowym rozwojem i potrzebujemy doradcy, który wskaże nam konkretne podmioty, z którymi moglibyśmy dokonać mariażu, tak aby dokonać realnego przyspieszenia w naszym biznesie. Nie chcemy budować biznesów od podstaw, chcemy przejmować już działające na rynku firmy.
Już teraz Krzysztof Tokarz widzi kilka obszarów, które są dla grupy interesujące, a które mogłyby pomóc w podniesieniu konkurencyjności sieci sklepów rozwijanych przez Specjał. W kręgu zainteresowania są nie tylko sieci detaliczne, franczyzowe ale także wyspecjalizowani dystrybutorzy, firmy usługowe, czy technologiczne.
Czytaj więcej na kolejnej stronie