30.11.2021 / 18:22
StoryEditor

Polski Ład w branży handlowej. Weź udział w naszym webinarium, odpowiemy na Twoje pytania!

Na zdj. klientka w sklepie (fot. Shutterstock)
To już pewne: tzw. Polski Ład, przynajmniej w swojej podatkowej części, zacznie obowiązywać 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorcy, w tym sieci handlowe i mali detaliści, mają niewiele czasu na dostosowanie się do zmian. Aby pomóc im w prawidłowym zinterpretowaniu uchwalonych przez parlament przepisów, redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl organizuje wspólnie z Crido webinarium poświęcone tematowi Polskiego Ładu. Podczas wydarzenia postaramy się odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie pytania, jakie nadeślą nasi Czytelnicy.

Niemal nie ma dnia, w którym nie pojawiłyby się medialne doniesienia o kolejnych nieścisłościach i błędach merytorycznych zawartych w Polskim Ładzie. Wiemy już, że dopiero co podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa lada moment będzie nowelizowana. Wcześniej eksperci stanowczo ostrzegali, że zbyt szybkie procedowanie kompleksowej ustawy (wówczas jeszcze projektu ustawy) w Sejmie zaowocuje problemami i dziurawymi przepisami. Jednak większość parlamentarna tymi ostrzeżeniami się nie przejęła.

Środowiska biznesowe, które określają uchwalone zmiany mianem "historycznej podwyżki podatków", apelują do premiera i ministra finansów o "soft launch" Polskiego Ładu. Miałby on polegać na tym, że przez pewien czas przedsiębiorcy nie byliby karani za nieprawidłowe dostosowanie się do nowych przepisów, już teraz budzących problemy interpretacyjne. Jak dotąd jednak apel ten nie spotkał się z pozytywnym odzewem.

Co w takim wypadku ma zrobić przedsiębiorca, który od miesięcy bombardowany jest komunikatami o podatkowej rewolucji zawartej w Polskim Ładzie i wie, że zmiany uderzą go z różnych stron po kieszeni? Taki przedsiębiorca z pewnością zdążył już się pogubić w gąszczu zapowiedzi i deklaracji polityków oraz wielokrotnych zwrotów akcji w procedowaniu Polskiego Ładu w parlamencie. A nawet, jeśli uważnie śledził proces legislacyjny, to i tak bez zatrudnienia armii prawników nie zrozumie szczegółów wprowadzanych rozwiązań. Z pomocą przychodzi redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl, organizując wspólnie z Crido webinarium, podczas którego przedsiębiorcy z branży handlowej uzyskają odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z Polskim Ładem.

Webinarium "Polski Ład w handlu. Czy branża ma się czego obawiać?" odbędzie się 9 grudnia 2021 r. o godz. 10.00. Podczas tego spotkania online wspólnie z ekspertkami Crido omówimy nowości w Polskim Ładzie kluczowe z punktu widzenia branży handlu FMCG, przedstawimy finansowe efekty wprowadzanych zmian dla przedsiębiorstw oraz powiemy, co tak naprawdę oznacza Polski Ład dla sieci handlowych, hurtowni i małych detalistów.

Omówimy Polski Ład w szczególności z perspektywy franczyzobiorców oraz przyjrzymy się wpływowi zmian w prawie na inwestycje, a także na kwestie związane z zatrudnieniem (implikacje dla pracodawców i pracowników oraz sposoby zwiększenia ich wynagrodzenia netto). Podpowiemy, czy w obliczu nowej sytuacji opłacalna może się okazać zmiana formy prawnej prowadzenia działalności. Krótko omówimy także temat "podatku od korporacji”.

Masz pytanie dotyczące Polskiego Ładu? Podeślij je nam już dziś, a udzielimy na nie odpowiedzi podczas webinarium! Pytania można nadsyłać już teraz, pod nazwiskiem lub anonimowi, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na nasze webinarium!

 

 
20.02.2025 / 11:13
StoryEditor
Mapa diet pudełkowych: są spore zmiany. Rośnie ich rola w mniejszych miastach

Najwięcej w woj. podkarpackim, a najmniej w mazowieckim - Polacy najczęściej zamawiają pudełka z dietą standardową. W ostatnich latach widoczny jest wzrost udziału diet specjalistycznych, takich jak niski indeks glikemiczny, bezglutenowe, sportowe czy keto, co widać nawet w mniejszych miejscowościach.

Goodspeed, lider logistyki w temperaturze kontrolowanej dla cateringów dietetycznych, dostarczył w 2024 roku łącznie około 25 mln zamawianych posiłków. Z raportu grupy „Mapa die...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.02.2025 / 11:07
StoryEditor
Unilever poszukuje sposobów na plastik. Testował… dostawy w kanistrach pod drzwi
Refilomat Unilevera (fot. Unilever)

Unilever prowadzi pilotażowe projekty na całym świecie, poszukując sposobów na ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku i walkę z problemem plastikowych saszetek. Firma chce, aby do 2035 roku wszystkie opakowania elastycznych nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia. Niektóre dotychczas sprawdzone rozwiązania były nietypowe.

Od 2018 roku firma zrealizowała ponad 50 pilotażowych projektów dotyczących ponownego napełniania i ponownego użycia opakowań na całym świecie. Jak podkreśla sama firma, zebrane...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 23:50