30.11.2021 / 18:22
StoryEditor

Polski Ład w branży handlowej. Weź udział w naszym webinarium, odpowiemy na Twoje pytania!

Na zdj. klientka w sklepie (fot. Shutterstock)
To już pewne: tzw. Polski Ład, przynajmniej w swojej podatkowej części, zacznie obowiązywać 1 stycznia 2022 r. Przedsiębiorcy, w tym sieci handlowe i mali detaliści, mają niewiele czasu na dostosowanie się do zmian. Aby pomóc im w prawidłowym zinterpretowaniu uchwalonych przez parlament przepisów, redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl organizuje wspólnie z Crido webinarium poświęcone tematowi Polskiego Ładu. Podczas wydarzenia postaramy się odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie pytania, jakie nadeślą nasi Czytelnicy.

Niemal nie ma dnia, w którym nie pojawiłyby się medialne doniesienia o kolejnych nieścisłościach i błędach merytorycznych zawartych w Polskim Ładzie. Wiemy już, że dopiero co podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa lada moment będzie nowelizowana. Wcześniej eksperci stanowczo ostrzegali, że zbyt szybkie procedowanie kompleksowej ustawy (wówczas jeszcze projektu ustawy) w Sejmie zaowocuje problemami i dziurawymi przepisami. Jednak większość parlamentarna tymi ostrzeżeniami się nie przejęła.

Środowiska biznesowe, które określają uchwalone zmiany mianem "historycznej podwyżki podatków", apelują do premiera i ministra finansów o "soft launch" Polskiego Ładu. Miałby on polegać na tym, że przez pewien czas przedsiębiorcy nie byliby karani za nieprawidłowe dostosowanie się do nowych przepisów, już teraz budzących problemy interpretacyjne. Jak dotąd jednak apel ten nie spotkał się z pozytywnym odzewem.

Co w takim wypadku ma zrobić przedsiębiorca, który od miesięcy bombardowany jest komunikatami o podatkowej rewolucji zawartej w Polskim Ładzie i wie, że zmiany uderzą go z różnych stron po kieszeni? Taki przedsiębiorca z pewnością zdążył już się pogubić w gąszczu zapowiedzi i deklaracji polityków oraz wielokrotnych zwrotów akcji w procedowaniu Polskiego Ładu w parlamencie. A nawet, jeśli uważnie śledził proces legislacyjny, to i tak bez zatrudnienia armii prawników nie zrozumie szczegółów wprowadzanych rozwiązań. Z pomocą przychodzi redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl, organizując wspólnie z Crido webinarium, podczas którego przedsiębiorcy z branży handlowej uzyskają odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z Polskim Ładem.

Webinarium "Polski Ład w handlu. Czy branża ma się czego obawiać?" odbędzie się 9 grudnia 2021 r. o godz. 10.00. Podczas tego spotkania online wspólnie z ekspertkami Crido omówimy nowości w Polskim Ładzie kluczowe z punktu widzenia branży handlu FMCG, przedstawimy finansowe efekty wprowadzanych zmian dla przedsiębiorstw oraz powiemy, co tak naprawdę oznacza Polski Ład dla sieci handlowych, hurtowni i małych detalistów.

Omówimy Polski Ład w szczególności z perspektywy franczyzobiorców oraz przyjrzymy się wpływowi zmian w prawie na inwestycje, a także na kwestie związane z zatrudnieniem (implikacje dla pracodawców i pracowników oraz sposoby zwiększenia ich wynagrodzenia netto). Podpowiemy, czy w obliczu nowej sytuacji opłacalna może się okazać zmiana formy prawnej prowadzenia działalności. Krótko omówimy także temat "podatku od korporacji”.

Masz pytanie dotyczące Polskiego Ładu? Podeślij je nam już dziś, a udzielimy na nie odpowiedzi podczas webinarium! Pytania można nadsyłać już teraz, pod nazwiskiem lub anonimowi, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na nasze webinarium!

 

 
04.04.2025 / 16:03
StoryEditor
Mango Home - sieć sklepów modowych Mango uruchamia nowy koncept sklepu z ofertą dla domu
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)fot. Materiały Prasowe
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Homemateriały prasowe
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Homemateriały prasowe
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Homemateriały prasowe
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)
Sklep Mango Home (fot. materiały prasowe)

Toni Ruiz Tubau, prezes i dyrektor generalny sieci Mango zdradził, że prowadzana przez niego firma otworzyła pierwszy na świecie sklep pod szyldem Mango Home. Placówka z ofertą produktów dla domu ruszyła przy Avenida Diagonal 586 w Barcelonie. Gdzie ruszą kolejne sklepy?

Toni Ruiz Tubau, prezes i dyrektor generalny sieci Mango podkreślił, że mango Home to w historii rozwoju firmy nowy kamień milowy. Dodał, że oprócz sklepu w Barcelonie jeszcze w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.04.2025 / 13:05
StoryEditor
Dariusz Sinkiewicz, Lagardere Travel Retail na Retail Trends 2025: Późno zaczęliśmy budowę ekosystemu, ale złapaliśmy wiatr w żagle
Dariusz Sinkiewicz (po lewej), Lagardere Travel Retail

- Obecnie jest dobry moment na rozwój ekosystemów detalicznych. Nasza grupa dynamicznie rozwija się w tym zakresie - działamy we wszystkich segmentach rynku - mówił podczas wieczornej debaty na kongresie Retail Trends 2025 Dariusz Sinkiewicz, dyrektor zarządzający ds. handlowych i innowacji w Lagardere Travel Retail Polska.

Menedżer wziął udział w debacie pt. “Nadchodzą czasy ekosystemów detalicznych. Przyszłe trendy, które będą napędzać zmiany w handlu detalicznym”, w czasie której opowiadał o eko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 03:08