04.01.2021 / 11:25
StoryEditor

Podatek od sprzedaży detalicznej w praktyce. Zobacz dane od Ministerstwa Finansów [TYLKO U NAS]

Największym płatnikiem podatku od sprzedaży detalicznej będzie Biedronka (fot. mat. prasowe, JMP)
Pomimo braku wyroku Trybunału Sprawiedliwości, w Polsce od 1 stycznia obowiązuje podatek od sprzedaży detalicznej. Mało kto pamięta, że danina teoretycznie funkcjonowała już w Polsce - krótko - pod koniec 2016 r. Choć nikt jej wówczas nie zapłacił, to jednak firmy musiały złożyć deklaracje podatkowe, z których dowiedzieliśmy się sporo.

Przypomnijmy, że ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej weszła w życie 1 września 2016 r. i to właśnie wrzesień tamtego roku miał być pierwszym miesiącem naliczania podatku. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.07.2024 / 16:49
StoryEditor
Resort klimatu likwiduje paradoks w systemie kaucyjnym. Zmiana w przepisach ucieszy dostawców napojów
Resort klimatu zmienia zapis dotyczący tzw. logistyki zwrotnej zawarty w ustawie wprowadzającej system kaucyjny (fot. Shutterstock)
System kaucyjny co do zasady ma służyć środowisku. Niektóre przepisy zawarte we wprowadzającej go ustawie o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniami wywoływałyby jednak skutek odwrotny do zamierzonego. Na szczęście Ministerstwo Klimatu i Środowiska się zreflektowało i postanowiło te przepisy zmienić.

Zgodnie z regulacjami zawartymi w nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniami, wprowadzającej w życie system kaucyjny pojazd, który dostarczał napoje ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2024 / 10:41
StoryEditor
Pointpack podpisał nowe porozumienie z Żabką. Obie strony zapewniają, że… będą dalej rozmawiać
Sklep sieci Żabka (fot. Tomasz Kolmasiak)
Firma technologiczna Pointpack poinformowała o podpisaniu z Żabka Polska porozumienia dotyczącego kierunków dalszej współpracy. Obie firmy najprawdopodobniej pozostaną ze sobą związane na dłużej, ale zakres współpracy może się zmienić.

Pointpack zakomunikował, że obie strony „będą prowadzić dalsze rozmowy w zakresie ustalenia modelu współpracy trójstronnej z dwoma nowymi firmami kurierskimi, prowadzące do zawa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 21:34