09.02.2023 / 15:22
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Borycka/Amazon.pl, Pilczuk/Kraft Heinz, Krowiński/Lisek.app, przyszłość rynku pracy w handlu [SPIS TREŚCI]

Sprawdź, o czym piszemy w pierwszym numerze ”Wiadomości Handlowych” w 2023 r.
Przyszłość rynku pracy w handlu, wpływ branży spożywczej na środowisko, zmiany w branży q-commerce i prognozy (niekiedy szalone) dla handlu na 2023 rok - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 1/2023). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak Aleksandra Borycka, szefowa marketplace‘u Amazon.pl, Marta Pilczuk, dyrektor zarządzająca Kraft Heinz w Polsce oraz Michał Krowiński, współzałożyciel Lisek.app.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- W wywiadzie numeru Aleksandra Borycka, szefowa marketplace'u Amazon.pl opowiada o pracy w Amazonie i planach rozwoju amerykańskiego giganta nad Wisłą. Z menedżerką rozmawiali Łukasz Stępniak i Konrad Kaszuba.

- Paweł Jachowski prezentuje 10 szokujących prognoz dla handlu na 2023 rok. Dlaczego szokujących? Ponieważ łączy je niskie prawdopodobieństwo sprawdzenia się, ale jeśli się spełnią, to namieszają na rynku. To już piąty raz, gdy publikujemy tego typu zestawienie.

- Branża q-commerce stoi u progu gigantycznej zmiany, spowodowanej koniecznością szukania rentowności. W trudnych czasach inwestorzy coraz uważniej liczą pieniądze. Dla sektora szybkich dostaw oznacza to konsolidację i kompletną redefinicję modelu biznesowego. W jakim kierunku podążą zmiany? Przygląda się temu Michał Kokoszkiewicz.

- O strategii asortymentowej i planach rozwojowych Liska, a także przyszłości rysującej się przed rynkiem dostaw błyskawicznych, rozmawialiśmy z Michałem Krowińskim, współzałożycielem Lisek.app.

- Nie samą pracą żyje człowiek. Marta Pilczuk, szefowa polskiego oddziału Kraft Heinz opowiedziała Magdalenie Stosio-Róg o rocznej przerwie w karierze zawodowej, w trakcie której odbyła podróż dookoła świata. Co dało to doświadczenie menedżerce? Jak rozumieć wyznawaną przez szefową Kraft Heinz filozofię "jednego zintegrowanego życia"? Koniecznie przeczytajcie ten wywiad.

- Tematem numeru jest rynek pracy w handlu. Temu zagadnieniu poświęciliśmy kilka artykułów. Magda Głowacka szukała odpowiedzi na pytanie, czy kryzys gospodarczy w który wkraczamy sprawi, że w branży handlowej przestaniemy mieć do czynienia z rynkiem pracownika i pracodawcy faktycznie nie będą mogli narzekać na brak chętnych do pracy na kasie czy w magazynie.

- Zawód kasjera przestanie istnieć - prognozuje Jacek Męcina, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan, były wiceminister w kilku rządach, specjalizujący się w zagadnieniach dotyczących rynku pracy. Nasz rozmówca nie ma wątpliwości co do tego, że rozwój technologiczny będzie postępował, a wraz z automatyzacją i robotyzacją w handlu spadać będzie zatrudnienie. Męcina opowiada także o konieczności przyjęcia przez Polskę strategii dotyczącej zatrudniania cudzoziemców (i, szerzej - polityki migracyjnej).

- Proces rekrutacji do pracy w handlu będzie się zmieniał wraz z wchodzeniem na rynek młodego pokolenia Polaków, dla którego świat wirtualny jest rozszerzeniem rzeczywistego. Niewykluczone, że przeniesie się do metawersum... Przeczytajcie, co ulegnie zmianie i na co warto być gotowym.

- Przyjrzeliśmy się także płacom w branży handlowej, które w ostatnich latach rosły dynamicznie. Duże sieci oferują dziś sprzedawcom-kasjerom przyzwoite zarobki, ale mniejsi gracze nie mają szans im dorównać. Co to oznacza? Jak kształtują się zarobki na innych stanowiskach w branży handlowej? Zachęcamy do lektury.

- Polskie sieroty płaczą po Shopee. Wskazujemy przyczyny nagłego opuszczenia naszego rynku przez singapurski marketplace, który próbował rzucić wyzwanie Allegro.

- Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wskazał, jakie czynniki będą kształtować polski rynek FMCG w 2023 r. Trendów i wyzwań, z którymi będzie mierzyć się sektor jest kilka, a my wybraliśmy dla Was te najważniejsze.

- Przyjrzeliśmy się Wege Siostrom, którym... wyrósł duży brat. Mowa oczywiście o przejęciu części udziałów w firmie przez Hochland Polska. Co ma przynieść ta inwestycja obu podmiotom, jakie efekty udało się dotychczas osiągnąć i co dalej? Odpowiedzi znajdziecie w artykule Łukasza Rawy.

- Podczas gdy zwykłych placówek spożywczych ubywa w Polsce, na mapie handlowej pojawiają się kolejne sklepy monopolowe. W rozwoju tego segmentu pomaga franczyza. Kluczowym graczom na tym rynku oraz ich działaniom przyjrzała się Irina Nowochatko-Kowalczyk.

- Po niedawnym ataku hakerskim na Grupę Metro powróciła dyskusja o tym, jak należy się bronić przed cyberatakami. A może są one ceną, którą trzeba zapłacić za rozwój technologiczny? Analizujemy, dlaczego handel powinien mieć się na baczności - przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

- Nie podniesienie kwoty, od której kradzież jest przestępstwem, a zubożenie społeczeństwa w największym stopniu przyczyniło się do zwiększenia liczby incydentów tego typu - uważają eksperci. Zgłębiliśmy temat sklepowych kradzieży i prezentujemy kluczowe obserwacje i wnioski.

- Piszemy także o najważniejszych innowacjach i trendach w logistyce. Zastanawiamy się, w którym kierunku branża będzie podążała w kolejnych latach i co to oznacza dla uczestników rynku.

- W dziale Klimat i Środowisko przyjrzeliśmy się udziałowi branży spożywczej w globalnych emisjach gazów cieplarnianych. Tego tematu nie wolno przegapić, ponieważ w przyszłości żywność z Polski będzie konkurować nie tylko ceną, ale też stopniem, w jakim jej produkcja obciąża środowisko. Dla wielu firm nie jest to dobra informacja...

- Porozmawialiśmy także z Edmundem Borawskim, który przez 40 lat piastował funkcję prezesa Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, a dziś zapewnia, że zmiana pokoleniowa w mleczarstwie jest konieczna.

- W nowym numerze "WH" nie mogło zabraknąć jakiegoś rankingu. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zestawienie 20 największych pracodawców w branży handlowej. Biedronka na pierwszym miejscu nie powinna nikogo dziwić, a kto uplasował się na kolejnych miejscach? Koniecznie sprawdźcie.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Agnieszka Skonieczna z PMR zapowiada chude lata w hurcie
- Jakub Dubniak z GfK analizuje zmiany na polskim rynku mrożonek
- Paweł Wasilewski z Future Mind wskazuje, w jakim kierunku rozwija się będzie branża detaliczna w najbliższych miesiącach
- Povilas Sugintas z Euromonitor International analizuje strukturę i prezentuje prognozy dla rynku consumer health w Polsce
- Marek Zdziech z OC&C opowiada o homo commerce i zapewnia, że kluczową cechą ceny jest dziś dla konsumentów jej uczciwość, a nie wysokość
- Barbara Nesterowicz z NielsenIQ podsumowuje, co działo się w roku 2022 na rynku kosmetyków i podpowiada, na jakie kwestie zwracać będą uwagę nabywcy produktów z kategorii kosmetycznych
- Izabela Franke z Future Mind podpowiada, jak projektować komunikację z klientami i zarazem zapewnia, że konsumenci są przewidywalni
- Arkadiusz Kawa prognozuje, że napędzane elektrycznie rowery przystosowane do przewozu paczek mogą zrewolucjonizować branżę kurierską
- Paweł Musiał w felietonie wskazuje absurdy wynikające z wdrożenia dyrektywy Omnibus i stawia tezę, że jedną z przyczyn słabej kondycji detalu w Polsce i wielu innych krajach regionu są "legislacyjne kajdany"

A na deser: felieton Konrada Kaszuby o tym, że urzędnicy odpowiedzialni za nowelizację przepisów o tzw. opłacie cukrowej ominęli kilka wykładów z makroekonomii...

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (1/2023)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

12.11.2024 / 17:11
StoryEditor
Ruszył program dofinansowań inwestycji w rozwój recyklingu. Jakie przedsiębiorstwa mogą z niego skorzystać?
Ruszył program dofinansowań inwestycji w rozwój recyklingu (fot. Shutterstock)

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) uruchomił nabór wniosków na wsparcie inwestycji związanych z recyklingiem odpadów. Na dofinansowania przeznaczono kwotę 70 mln zł. Od 31 października do 30 grudnia 2024 r. przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach programu "Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027". Kto może skorzystać z programu?

Przedsiębiorcy mają szansę na dofinansowanie projektów skupiających się na budowie, rozbudowie oraz modernizacji instalacji przeznaczonych do recyklingu odpadów komunalnych i pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 19:22
StoryEditor
Reklamy piwa głównym winowajcą przedwczesnej inicjacji alkoholowej nieletnich. Swoje za uszami mają też pobłażliwi sprzedawcy
WHO wskazuje, że sponsoring wydarzeń sportowych przez browar buduje pozytywne nastawienie do piwa jako kategorii oraz zwiększa jego społeczną akceptację (fot. Shutterstock)

77 proc. osób niepełnoletnich zetknęło się z reklamami piwa - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Instytutu Człowieka Świadomego. Zdaniem ekspertów, ich powszechność jest jednym z trzech głównych czynników przyczyniających się do przedwczesnej inicjacji alkoholowej dzieci i młodzieży. Pozostałe dwa to przyzwolenie dorosłych oraz wpływ grupy rówieśniczej.

Od reklamy piwa nie da się nieletnich uchronić - alarmują eksperci z Instytutu Człowieka Świadomego (organizacja pozarządowej, zajmująca się tematyką związaną ze zdrowiem p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. listopad 2024 11:12