28.11.2022 / 13:45
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" jest już dostępny! W środku: Brzoska, Herman, Sobczyk, prognozy na 2023 r. i wiele więcej [SPIS TREŚCI]

Zachęcamy do lektury nowego numeru magazynu ”Wiadomości Handlowe” (6/2022)
Srebrne tsunami zmieniające handel, system kaucyjny, kryzys w przemysłówce, ewolucja rynku e-commerce i próba przemeblowania relacji sieć-dostawca przez UOKiK - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 6/2022). W magazynie znajdziecie również wywiady z takimi menedżerami, jak m.in. Rafał Brzoska, prezes InPostu; Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel i Jarosław Sobczyk, członek zarządu Jeronimo Martins Polska. Sprawdź, o czym jeszcze można przeczytać w nowych "Wiadomościach Handlowych".

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Łatwo już było, będzie jeszcze trudniej. Zebraliśmy dla Was prognozy czołowych menedżerów z branży FMCG w Polsce dotyczące 2023 roku. Przeczytaj, czego spodziewają się w przyszłym roku: Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, Robert Wawro, COO Grupy Maspex, Mieszko Musiał, prezes Carlsberg Polska, Tareck Ouaibi, dyrektor generalny Carrefour Polska, Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska, Rafał Wróblewski, członek zarządu Nestle Polska, Sławomir Nitek, CEO Action na rynku Polski, Czech i Austrii, Piotr Her, prezes firmy Superdrob, Bogdan Łukasik, współwłaściciel i prezes Modern Expo, Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten, Arunas Zimnickas, prezes sieci Stokrotka, Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska, Dagmara Piasecka-Ramos, dyrektor generalna PepsiCo Polska, Leszek Wąsowicz, prezes Helio, Kiril Marinov, członek zarządu Henkel Polska, Jerzy Borucki, współwłaściciel Grupy Polmlek, Piotr Korek, europejski dyrektor ds. inwestycji i ekspansji Pepco, Janusz Ciepliński, prezes Grupy Mago, Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, Jan Kolański, prezes firmy Colian, oraz Wojciech Łubieński, prezes Aldi Polska.

 
 
 
 
 
 

- Paweł Jachowski rozmawiał z Rafałem Brzoską, prezesem firmy InPost o prowadzeniu firmy w trudnym otoczeniu biznesowym, scenariuszach dla e-handlu, sukcesach i lekcjach wyciągniętych z porażek, nowych projektach, oraz inwestowaniu w branżę spożywczą i nie tylko.

- Demografia jest nieubłagana – polskie społeczeństwo się starzeje. Przed detalistami stoi ważne zadanie: jak poprawić doświadczenie zakupowe seniorów, by zdobyć ich serca? Przeczytacie o tym w artykule Konrada Kaszuby.

- Polsce potrzebna jest strategia demograficzna - przekonuje Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jeronimo Martins Polska (Biedronka) w rozmowie z Łukaszem Stępniakiem.

- Opłaty okołosprzedażowe trafiły pod lupę prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego. Co znalazło się w najnowszym raporcie opublikowanym przez urząd antymonopolowy i jakie należy wyciągnąć wnioski z tej publikacji?

- "Trzęsienie ziemi" - to tytuł wywiadu Magdaleny Stosio-Róg i Łukasza Stępniaka z dyrektorem zarządzającym Lotte Wedel Maciejem Hermanem. O jakie trzęsienie chodzi? Dowiecie się z lektury tego materiału.

- Czy poprawiony projekt ustawy o systemie kaucyjnym lepiej odpowiada wymaganiom handlu i producentów? Czy pozwoli w lepszym stopniu realizować cele w zakresie zbiórki? - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tekście Łukasza Rawy.

- Przygotowaliśmy dla Was ranking największych sieci drogeryjnych w Polsce. Choć król rynku jest jeden - oczywiście chodzi o sieć Rossmann - to jednak za jego plecami dzieje się całkiem sporo.

- W dziale "Start-upy" piszemy o farmach wertykalnych. Zastanawiamy się, czy nowa metoda uprawy roślin okaże się odpowiedzią na kluczowy problem współczesnego świata, jakim jest gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na żywność.

- Magda Głowacka przeanalizowała, jak mocno w producentów i dystrybutorów towarów non food uderzą nadchodzący kryzys, wysoka inflacja i spadająca siła nabywcza konsumentów.

- "Odchudzanie półek pomoże naszym markom" - przekonuje w wywiadzie przeprowadzonym przez Michała Kokoszkiewicza Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu-Lublin.

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?
- Karolina Szałas i Agnieszka Skonieczna z PMR zastanawiają się, jak w najbliższych latach zmieni się rynek e-commerce w Polsce
- Agnieszka Górnicka z Inquiry pisze o inflacji, która urządzi nam Boże Narodzenie
- Honorata Jarocka z firmy Mintel przyjrzała się roślinnemu biznesowi, który dopiero się rozkręca. Globalny rynek "roślinnego mięsa" w 2029 r. będzie warty nawet 140 mld dolarów!
- Aleksandra Gębarowska z NielsenIQ przeanalizowała rynek przypraw i zwyczaje zakupowe polskich konsumentów dotyczące tej kategorii
- Jakub Mazurek z CMR przyjrzał się rynkowi napojów alkoholowych w Polsce i zaobserwował na nim ciekawe zmiany
- Arkadiusz Kawa zastanawia się, dlaczego według wstępnych szacunków w tym roku po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży internetowej na świecie mają być mniejsze niż w roku ubiegłym
- W roli naszego felietonisty debiutuje Paweł Musiał, ekspert branży retail, były szef m.in. rumuńskiej sieci Profi

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści wynikających ze skorzystania z prenumeraty WH+.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (6/2022)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie ewydania lub tutaj, aby kupić wydanie drukowane.

07.04.2025 / 15:15
StoryEditor
Rynek handlowy w Warszawie się zmienia dzięki rozwojowi sieci stacji Metra. Szykuje się rozbudowa podziemnej kolei. Co to oznacza dla detalistów?
Stacja metra ”Księcia Janusza” na linii M2 (fot. Shutterstock)

Rozbudowa warszawskiego metra to inwestycja, która wykracza daleko poza sferę transportu. Zmienia nie tylko sposób przemieszczania się mieszkańców, ale też ich codzienne wybory konsumenckie. Jak dokładnie infrastruktura podziemna wpływa na lokalny handel i kto na tym zyskuje?

Rozbudowa II linii warszawskiego metra, obejmująca nowe stacje w dzielnicach Wola i Targówek, znacząco wpłynęła na funkcjonowanie miejskiego ekosystemu handlowego. Analiza przep...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 13:30
StoryEditor
Adam Manikowski, Żabka Polska: niepewność jest zagrożeniem dla tych, którzy nie zorientowali się, że to nowa normalność [Retail Trends 2025]
Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka

Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, był jednym z gości debaty pod tytułem "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze i wyzwania", która odbyła się podczas kongresu Retail Trends 2025. Przedstawiciel popularnego brandu mówił m.in. o tym, jak sieć radzi sobie w nowej rzeczywistości promocyjnej i cenowej.

Podczas kongresu Retail Trends 2025, na scenie "Economy & Retail Forecasts" odbyła się debata pod tytułem "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 11:11