05.10.2016 / 16:34
StoryEditor

Nikt nie chce podatku handlowego płaconego od metra kwadratowego

(fot. Pixabay/CC0)
Parlamentarny Zespół na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego zamierza rekomendować Ministerstwu Finansów, by to nie zdecydowało się na powiązanie podatku handlowego, nad którego nową wersją trwają obecnie prace, z powierzchnią obiektów handlowych.

- Głos środowiska, zarówno małych, średnich, jak i dużych handlowców, jest jednoznaczny: podatek od powierzchni nie jest dobrym rozwiązaniem. Padały różne argumenty, że będzie o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.06.2024 / 21:05
StoryEditor
Lewiatan rozkręca się w formacie convenience i rozwija ofertę marek własnych
W 2023 r. PSH Lewiatan powiekszył się o 189 sklepów jednak działania sieci skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności placówek (fot. materiały prasowe)
Polska Sieć Handlowa Lewiatan wypracowała w 2023 r. obrót detaliczny na poziomie 16,6 mld zł. Jest to wynik o 9 proc. wyższym niż w roku 2022. Liczba placówek sieci także się zwiększyła, co odbyło się przy dużym udziale placówek convenience. Jednak działania PSH Lewiatan skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności sklepów, do czego przyczynić się miało wzmocnienie oferty marek własnych.

Na dzień 31 grudnia 2023 r. pod skrzydłami Polska Sieć Handlowa Lewiatan, której organizatorem jest spółka Lewiatan Holding, było dokładnie 3229 sklepów o łącznej powierzc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2024 / 17:46
StoryEditor
Jakie kierunki rozwoju obrały największe sieci spożywcze? Lidl i Aldi stawiają na inne "miejscówki”, niż Biedronka i Dino, ale jest też coś, co je łączy
Sieć Dino, która jako jedyna postawiła na rozwój w małych miejscowościach, obecnie rusza na podbój dużych miast, w których jej placówki już nie przypominają ”stodół” (fot. Bartek Kaszuba)
Eksperci z firmy Colliers przeanalizowali strategie rozwoju największych graczy branży spożywczej na polskim rynku. Wyniki tej analizy pokazują, że w ekspansji kilku sieci są punkty wspólne. Jest też jeden gracz, który wyróżnia się pod tym kątem na tle reszty.

Zacznijmy od dyskontów, a dokładnie sieci Lidl oraz Aldi, które postawiły na rozwój w dużych miastach – z analizy Colliers wynika, że ponad 40 proc. sklepów tych sieci funkcjo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 19:26