12.03.2021 / 15:10
StoryEditor

Netto + Tesco i wszystko jasne! Polacy wybrali dyskonty! Przejęcie potwierdza trend

Dyskont sieci Netto Polska w koncepcie 3.0 (Netto Polska)
W Niemczech udział dyskontów w rynku detalicznym już dawno przekroczył 40 proc., w Polsce jest to według szacunków firmy PMR ok. 27 proc. Przejęcie hiper- i supermarketów Tesco przez duńskiego dyskontera Netto potwierdza to, że Polacy tak jak niemieccy sąsiedzi wybrali mix niskiej ceny i dobrej jakości z ograniczoną, ale dokładnie wyselekcjonowaną ofertą. Z danych GfK wynika, że polscy konsumenci w dyskontach wydają już ponad 37 proc. swoich budżetów na FMCG, czyli m.in. na żywność i produkty drogeryjne.

Pierwotnie tekst został opublikowany na portalu wiadomoscihandlowe.pl w lipcu 2020 r.

Przejęcie sklepów Tesco przez Netto potwierdza wieloletni rynkowy trend, który pokazuje d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2024 / 12:35
StoryEditor
Prawo, które może "zabić" kasy samoobsługowe? W Biedronce czy Lidlu podobne przepisy mogłyby spowodować katastrofę
Kasa samoobsługowa w Biedronce (mat. prasowe)
Gdyby w Polsce zaczęły obowiązywać przepisy podobne do tych, jakie proceduje senat stanowy w Kalifornii, model operacyjny rozwijany obecnie m.in. przez sieci Biedronka i Lidl, polegający na przekierowaniu dużej części klientów do kas samoobsługowych, by odciążyć personel sklepów i usprawnić obsługę kasową, uległby poważnemu zakłóceniu. Niektóre sieci mogłyby całkowicie wycofać się z tej technologii.

Wielkie sieci handlowe, na czele z Biedronką i Lidlem, coraz śmielej wprowadzają do sklepów kasy samoobsługowe. Klienci je polubili, a z punktu widzenia detalistów oznaczają on...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.07.2024 / 08:25
StoryEditor
„Tanio tutaj jest”. Stokrotka obniża ceny 600 produktów i chce powalczyć promocjami o klienta
Na zdj. białostocka Stokrotka (fot. Karolis Kavolelis/Shutterstock)
Sieć Stokrotka obniża ceny regularne ponad 600 produktów. Poza tym wprowadza też dodatkową promocję w każdy czwartek.

Wprowadzona przez Stokrotkę obniżka dotyczy zarówno popularnych produktów marek własnych, takich jak Farm Milk, Well Done czy Extra Line, jak i wielu artykułów znanych produc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 15:09