Nagrody Retail Business Awards przyznawane są wspólnie przez Wydawnictwo Gospodarcze i Business Centre Club, czyli największą w kraju organizacją indywidualnych pracodawców. To pierwsze tak prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dedykowane przedsiębiorcom z branży handlu detalicznego i hurtowego, a także sektora FMCG w Polsce. Mają one na celu promocję sektora handlu i wzmocnienie jego wizerunku, jako branży mającej potężny wkład w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności.
Wyróżnienia mają także podkreślić udział przedsiębiorstw handlowych w kreowaniu dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy, społecznej odpowiedzialności biznesu i edukacji konsumenta.
Statuetkami są nagradzane firmy i menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności, konsumentów, a także gospodarki i środowiska. Wskazując laureatów poprzez ich przykłady chcemy promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska biznesowego, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także konsumentów.
Zwycięzców Retail Business Awards wskazuje kapituła złożona z przedstawicieli Business Centre Club i szefowie redakcji Wydawnictwa Gospodarczego.
Oto laureaci tegorocznej edycji Retail Business Awards:
Kategoria wizjoner handlu – Paweł Musiał, CEO & Excecutive Chariman Profi Rom Food
Kategoria Osobowość handlu – Anna Kurnatowska, Country Manager, Too Good To Go Polska
Kategoria Inwestor Roku – Netto Polska
Kategoria Architekt Rynku – Grupa Żabka
Kategoria sukces rynkowy – Grupa Pepco
Kategoria Lider transformacji – Lagardere Travel Retail Polska
Kategoria Innowator Roku – Carrefour Polska
Kategoria Czempion e-commerce – Biedronka za projekt BIEK i współpracę z Glovo
Kategoria Najlepszy pracodawca – Lidl Polska
Kategoria Anioł Biznesu – Grupa Maspex
Kategoria Lider odpowiedzialności – InPost