13.01.2017 / 10:29
StoryEditor

Biedronka testuje w sklepach system jednej kolejki

Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
System jednej kolejki w sklepie Biedronka - 1
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
System jednej kolejki w sklepie Biedronka - 2
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
System jednej kolejki w sklepie Biedronka - 3
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
Sklep sieci Biedronka (materiały własne)
We wrześniu ub. r. portal wiadomoscihandlowe.pl pisał, że sieć Biedronka wprowadza do wybranych sklepów kasy ekspresowe. Pisaliśmy wtedy, że sieć próbuje w ten sposób rozładować kolejki przy kasach, które wywołują coraz większą frustrację u kupujących. Teraz okazało się, że kasy ekspresowe były pierwszym krokiem we wprowadzeniu systemu jednej kolejki, który jest testowany w wybranych Biedronkach.

Sieci handlowe, takie jak Biedronka, Lidl, Tesco czy Carrefour, dostrzegają, że klienci sklepów są coraz bardziej niecierpliwi i wybredni. Zakupy mają być coraz bardziej wygod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 11:57
StoryEditor
Gwałtowny spadek cen soku pomarańczowego. Jest już tańszy o połowę
Od grudnia ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły o połowę. Czy w sklepach też spadną (fot. Canva)

Ceny soku pomarańczowego na giełdzie spadły w ostatnich tygodniach o połowę w porównaniu do stawek sprzed kilku miesięcy. Jakie są przyczyny takiej obniżki? Czy przełoży się to na cenę soku w sklepie?

W artykule przeczytasz: 

  • Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie
  • Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?
  • Ogromny wpływ pogody na rynek soków
  • Czy ceny soku pomarańczowego w sklepach też spadną?

Spektakularny spadek ceny soku pomarańczowego na giełdzie

Kontrakty terminowe na soki pomarańczowe, a w zasadzie na jego mrożony koncentrat, na nowojorskiej giełdzie w ostatnim czasie spadły o ponad połowę. Jeszcze w połowie grudnia cena soku pomarańczowego sięgała poziomu niemal 5,30 USD za funt, podczas gdy w ostatnich tygodniach spadła już poniżej 2,50 USD. Co więcej, niektóre prognozy wskazują, że kontrakty na sok mogą spaść wkrótce poniżej 2,00 USD za funt. A to oznaczałoby powrót do cen jakie ostatnio były notowane w 2022 roku.

– Jeden z producentów napojów w Europie mówi, że swoje soki dostarcza do marketów razem z… odkurzaczem, tak długo zalegają one na półce – wspomina Harry Campbell, analityk Expana.

Jakie są przyczyny spadku ceny soku pomarańczowego?

Z analizy Financial Times wynika, że za taką nagłą obniżkę cen soku pomarańczowego odpowiadają w największej mierze dwa czynniki. Po pierwsze to osłabienie popytu. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.04.2025 / 15:15
StoryEditor
Rynek handlowy w Warszawie się zmienia dzięki rozwojowi sieci stacji Metra. Szykuje się rozbudowa podziemnej kolei. Co to oznacza dla detalistów?
Stacja metra ”Księcia Janusza” na linii M2 (fot. Shutterstock)

Rozbudowa warszawskiego metra to inwestycja, która wykracza daleko poza sferę transportu. Zmienia nie tylko sposób przemieszczania się mieszkańców, ale też ich codzienne wybory konsumenckie. Jak dokładnie infrastruktura podziemna wpływa na lokalny handel i kto na tym zyskuje?

Rozbudowa II linii warszawskiego metra, obejmująca nowe stacje w dzielnicach Wola i Targówek, znacząco wpłynęła na funkcjonowanie miejskiego ekosystemu handlowego. Analiza przep...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. kwiecień 2025 13:20