24.10.2022 / 11:26
StoryEditor

Biedronka mocno inwestuje w automatyzację. Ile kas samoobsługowych działa w sklepach sieci? Trudno uwierzyć!

Wózki na zakupy w sklepach Biedronka
Biedronka bardzo mocno inwestuje w automatyzację procesów, zarówno na sali sprzedaży, jak i na zapleczu logistycznym. Handel detaliczny coraz więcej inwestuje w automatykę, zachęcany do tego szybko rosnącymi płacami i brakiem rąk do pracy, a także potrzebą zwiększania efektywności operacyjnej.

Sieć Biedronka wprowadza nowoczesne technologie zarówno w sklepach, jak i w łańcuchu dystrybucji. Obecnie priorytetem dla detalisty jest wprowadzanie nowoczesnych tec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

02.04.2025 / 14:53
StoryEditor
Paweł Ziębaczewski, Mago S.A.: inwestycja w nowe technologie dla wielu sieci handlowych może być decyzją o przetrwaniu [Retail Trends 2025]
Paweł Ziębaczewski, prezes zarządu Grupy Mago S.A.

Paweł Ziębaczewski, który od początku tego roku pełni funkcję prezesa zarządu Grupy Mago S.A., wziął udział w debacie otwarcia podczas kongresu Retail Trends 2025. Przedstawiciel firmy specjalizującej się w wyposażeniu sklepów i magazynów wskazał kierunek, w którym powinny rozwijać się rodzime sieci handlowe. Jego zdaniem, kluczowym czynnikiem w ich rozwoju będą inwestycje w nowe technologie.

Za nami kongres Retail Trends 2025. Najważniejsze spotkanie przedstawicieli handlu, przemysłu, usług i nauki odbyło się we wtorek 1 kwietnia w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie. Wydarzenie obfitowało w wiele prezentacji, prelekcji i debat. Do najciekawszych z tych ostatnich z pewnością trzeba zaliczyć debatę otwarcia, zatytułowaną "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze i wyzwania".

Podczas dyskusji zaproszeni goście rozmawiali m.in. o nowej rzeczywistości cenowej i promocyjnej, sytuacji dostawców i dystrybutorów, jak i budowaniu przewag rynkowych.

Paweł Ziębaczewski, Mago S.A.: inwestycja w nowe technologie to inwestycja w rozwój

Jednym z ekspertów, który wziął udział w debacie był Paweł Ziębaczewski, który od początku tego roku pełni funkcję prezesa zarządu Grupy Mago S.A. W trakcie dyskusji, prowadzący zapytał go o to, w co powinny inwestować rodzime sieci handlowe, aby przyspieszyć swój rozwój i zwiększyć efektywność. Przedstawiciel firmy specjalizującej się w wyposażeniu sklepów i magazynów, bez zawahania postawił na nowe technologie.

- Od 2015 roku inwestujemy w nowe technologie i poszerzamy działalność w tej przestrzeni. Nasza rola jest taka, aby uświadamiać, że jeśli te inwestycje nie zaczną się dziać w obszarze retailu ze zrozumieniem, jeśli firmy nie będą testować innowacyjnych rozwiązań, to ich droga do oszczędności okaże się drogą donikąd - zaznaczył prezes Mago S.A.

Paweł Ziębaczewski dodał, że w wielu przypadkach, taki ruch może okazać się nie tylko szansą na rozwój, ale i być kluczowy w przetrwaniu danej firmy.

- W naszej ocenie inwestycja w nowe technologie to jest inwestycja w rozwój, ale też dla wielu sieci handlowych, może być decyzją o przetrwaniu. Nowe technologie, innowacyjne rozwiązania, automatyzacja - to coś, co pomaga w skalowaniu biznesu - skwitował przedstawiciel firmy.

"Cały czas się rozwijamy"

Prezes Mago S.A. zaznaczył, że jego firma cały czas sięga po nowe rozwiązania.

- Nie zatrzymujemy się. Inwestujemy w nowe hale, jeśli chodzi o centra logistyczne, jesteśmy największym polskim producentem logistyki magazynowej. Za półtorej roku kolejna inwestycja - nowa produkcja. Cały czas się rozwijamy, cały czas jesteśmy głodni - powiedział Paweł Ziębaczewski.

***

Paweł Ziębaczewski, Prezes Zarządu MAGO S.A. to lider z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży retail. Absolwent studiów magisterskich z zarządzania kryzysowego oraz studiów podyplomowych na SGH w Warszawie. Od 18 lat związany z MAGO, gdzie odegrał kluczową rolę w rozwoju i ekspansji firmy na rynkach europejskich. Ma bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi, co pozwala mu skutecznie realizować cele firmy na globalnym rynku.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

11.04.2025 / 17:17
StoryEditor
Znana sieć hipermarketów zamyka ostatnie sklepy. “Nie było chętnych na przejęcie”
Hipermarket Cora we Francji (shutterstock.com)

Na początku przyszłego roku sieć Cora zamknie swoje ostatnie siedem hipermarketów. Jej aktywa przejmie Mitiska REIM.

“Pomimo naszych wszelkich starań i podjętych środków mających na celu odwrócenie sytuacji, wyniki pozostają zbyt słabe, biorąc pod uwagę trwający kryzys w belgijskim sektorze de...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

17. kwiecień 2025 00:04