27.02.2024 / 12:23
StoryEditor

Spektakularne ruchy cenowe Biedronki i Lidla obniżą wskaźnik inflacji w Polsce? Jak do tematu podejdą ankieterzy GUS?

Reklama sieci Lidl przy jednym ze sklepów tego detalisty w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Czy wojna cenowa Biedronki z Lidlem szybko się zakończy? Czy ankieterzy Głównego Urzędu Statystycznego ją uchwycą i czy będzie miała ona zauważalne przełożenie na wysokość inflacji CPI w Polsce? Innymi słowy - jak to wszystko zostanie policzone? Sprawie przyjrzeli się ekonomiści mBank Research, którzy "lubią szukać dziury w całym".

Już na wstępie przedstawiciele mBank Research zwracają uwagę, że "nie wiadomo", jak GUS to policzy. Ekonomiści podkreślają, że ankieter nie wykonuje swojej pracy wchodząc do n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.02.2025 / 11:39
StoryEditor
Minister Stefan Krajewski: Bezpieczeństwo żywności to jeden z priorytetów polskiej prezydencji w UE
Stefan Krajewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (PAP/P. Sierpiński)

Działania obecnej polskiej prezydencji skupiają się na siedmiu obszarach dotyczących bezpieczeństwa: zewnętrznego, wewnętrznego, żywnościowego, zdrowotnego, energetycznego, ekonomicznego i informacyjnego. Jak to będzie wyglądać w praktyce?

Polskie rolnictwo i przetwórstwo żywności od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej przeszło olbrzymi skok rozwojowy, a wartość eksportu produktów rolno-spożywczych zwiększ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.02.2025 / 14:11
StoryEditor
PepsiCo wprowadza zmiany w swoim programie dotyczącym różnorodności, równości i inkluzywności w obawie przed administracją Trumpa
(fot. Shutterstock)

PepsiCo dołącza do rosnącej liczby amerykańskich korporacji, które wprowadzają zmiany w swoich programach różnorodności, równości i inkluzywności (DEI) w odpowiedzi na działania prezydenta Donalda Trumpa, dążącego do demontażu tych praktyk w sektorze publicznym i prywatnym.

Producent takich marek jak Pepsi i 7Up ogłosił zmiany w prowadzeniu polityki DEI wśród pracowników oraz przekształcenie roli stanowiska chief DEI officer i nadanie mu szerszych ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 22:26