09.08.2023 / 15:46
StoryEditor

Lidl wprowadza do sprzedaży nietypowe lody. Produkt został zaprojektowany przez sztuczną inteligencję

Lody firmy Willisch sprzedawane w Lidlu, a zaprojektowane przez AI (fot. materiały prasowe)
Lidl i jego dostawca, producent lodów Willisch, wsiadają do pociągu o nazwie "sztuczna inteligencja wymyśla nasze produkty". Na półkach dyskontera pojawiły się lody, które reklamowane są jako zaprojektowane przez AI. Które elementy nowego produktu faktycznie wymyślone zostały przez sztuczną inteligencję?

Firma Willisch zapewnia, że generatywna AI zapytana o lody przyszłości wymyśliła produkt o smaku słonego popcornu i karmelu. Sztuczna inteligencja podpowiedziała także nazwę pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 13:13
StoryEditor
Zwolnienia lekarskie w Polsce. Które pokolenie najczęściej korzysta z L4?
Zwolnienia lekarskie stały się normą dla 41 proc. Polaków (fot. Envato Elements)

Zwolnienia lekarskie stały się normą dla 41 proc. Polaków, ale podejście do L4 różni się znacząco w zależności od wieku pracowników. Z najnowszego raportu enel-med "Łączy nas zdrowie" wynika, że najmłodsze pokolenie pracowników częściej korzysta z krótkich, kilkudniowych zwolnień lekarskich, podczas gdy starsi – tzw. silversi – przebywają na L4 dłużej, nawet powyżej 15 dni. Absencje te generują spore koszty dla firm, czy da się im zapobiec?

Według raportu, w 2023 roku aż 4 na 10 Polaków skorzystało ze zwolnienia lekarskiego, a najmłodsi pracownicy, tzw. zetki (poniżej 30 roku życia), robią to częściej niż ich stars...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2024 / 13:44
StoryEditor
Żabka zwiększa sprzedaż i udziały rynkowe. Ile już waży na polskim rynku handlu spożywczego?
Na zdj. sklep sieci Żabka (fot. Damian Lugowski/Shutterstock)

Powołując się na dane agencji Nielsen Żabka podkreśla, że w trzech pierwszych kwartałach urosła o 18,6 proc. oraz zwiększyła udziały rynkowe o 1,2 pkt proc. W obu przypadkach to więcej niż w innych kanałach sprzedaży.

Cały rynek wg. Nielsena urósł w trzech pierwszych kwartałach o 5,4 proc., na co złożył się wolumenowy wzrost o 1,8 proc. oraz wzrost ceny o 3,6 proc. W samym tylko trzecim kwar...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 08:03