11.06.2023 / 15:08
StoryEditor

Carrefour sięga po ChatGPT. W jakich obszarach sieć będzie wykorzystywała tę technologię i co ma jej ona zagwarantować?

Carrefour wykorzystał ChatGTP m.in. do stworzenia robota, który będzie pomagał klientom w trakcie zakupów online (fot. Shutterstock)
Carrefour wdraża trzy rozwiązania technologiczne oparte na technologii ChatGPT jednocześnie. Francuski operator wiąże z nimi duże nadzieje. - Wykorzystując generatywną sztuczną inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra - mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour. Przyjrzyjmy się zatem owym przyszłościowym rozwiązaniom.

Jak nazywa się chatbot Carrefoura? 

Carrefour uruchomił Hopla, chatbota opartego na ChatGPT, który 8 czerwca został zintegrowany ze stroną internetową carrefour.fr. Robot ma pomagać klientom w codziennych zakupach. Używając naturalnego języka można go poprosić o wsparcie przy wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.

Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.

Gdzie jeszcze Carrefour wykorzystuje ChatGPT?

Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart z opisami produktów marki Carrefour i dostarczania klientom większej ilości informacji na ich temat. Obecnie zastosowano ją w przypadku 2 tys. artykułów dostępnych online, ale sieć zapowiada, że docelowo chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.

Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generative AI do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert już otrzymanych.

Jaki cel przyświeca szefowi Grupy Carrefour?

Jak stwierdził Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour, generative AI pozwoli grupie wzbogacić doświadczenia klientów i gruntownie zmienić metody pracy. – Integracja technologii OpenAI z tym, co robimy, to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra – podkreślił 

Dodajmy, że wszystkie rozwiązania wdrożone przez sień są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft. Korzystają z usługi Microsoft OpenAI Azure, aby uzyskać dostęp do technologii OpenAI GPT-4. Jednocześnie są w stanie wykorzystać wszystkie funkcje bezpieczeństwa, niezawodności i poufności danych platformy Microsoft Azure, aby zapewnić zgodność z RODO.

14.04.2025 / 12:20
StoryEditor
Technologia a system kaucyjny. Polacy otwarci na innowacje, szczególnie osoby w wieku 30-49 lat
Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR (fot. P_Kucza)

System kaucyjny jest już u nas za rogiem, stąd konieczna jest szybka kampania edukacyjna. Które grupy konsumentów są nim najbardziej zainteresowane, a które wciąż deklarują tradycyjną segregację odpadów? Znamy odpowiedź na te pytania.

Ponad 60 proc. Polaków deklaruje chęć korzystania z aplikacji mobilnych i innych technologii wspierających system kaucyjny – wynika z badania „Postawy Polaków wobec systemu kauc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.04.2025 / 15:40
StoryEditor
Co Polacy sądzą o sklepach autonomicznych? Kto w nich robi zakupy i ile razy w tygodniu?
Żabki Nano (fot. Shutterstock, mat. prasowe)

Choć większość Polaków słyszała o sklepach bezobsługowych (63 proc.), jedynie 15 proc. kiedykolwiek skorzystało z tego rozwiązania. Jest to jednak o 2 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania firmy Inquiry.

Zdecydowanie lepiej sklepy bezobsługowe (np. z wejściem na kartę płatniczą, bez obecności kasjerów i kas i jakiejkolwiek obsługi) znają młodsi klienci (do 44 roku życia). Im sta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 08:22