11.06.2023 / 15:08
StoryEditor

Carrefour sięga po ChatGPT. W jakich obszarach sieć będzie wykorzystywała tę technologię i co ma jej ona zagwarantować?

Carrefour wykorzystał ChatGTP m.in. do stworzenia robota, który będzie pomagał klientom w trakcie zakupów online (fot. Shutterstock)
Carrefour wdraża trzy rozwiązania technologiczne oparte na technologii ChatGPT jednocześnie. Francuski operator wiąże z nimi duże nadzieje. - Wykorzystując generatywną sztuczną inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra - mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour. Przyjrzyjmy się zatem owym przyszłościowym rozwiązaniom.

Jak nazywa się chatbot Carrefoura? 

Carrefour uruchomił Hopla, chatbota opartego na ChatGPT, który 8 czerwca został zintegrowany ze stroną internetową carrefour.fr. Robot ma pomagać klientom w codziennych zakupach. Używając naturalnego języka można go poprosić o wsparcie przy wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.

Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.

Gdzie jeszcze Carrefour wykorzystuje ChatGPT?

Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart z opisami produktów marki Carrefour i dostarczania klientom większej ilości informacji na ich temat. Obecnie zastosowano ją w przypadku 2 tys. artykułów dostępnych online, ale sieć zapowiada, że docelowo chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.

Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generative AI do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert już otrzymanych.

Jaki cel przyświeca szefowi Grupy Carrefour?

Jak stwierdził Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour, generative AI pozwoli grupie wzbogacić doświadczenia klientów i gruntownie zmienić metody pracy. – Integracja technologii OpenAI z tym, co robimy, to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra – podkreślił 

Dodajmy, że wszystkie rozwiązania wdrożone przez sień są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft. Korzystają z usługi Microsoft OpenAI Azure, aby uzyskać dostęp do technologii OpenAI GPT-4. Jednocześnie są w stanie wykorzystać wszystkie funkcje bezpieczeństwa, niezawodności i poufności danych platformy Microsoft Azure, aby zapewnić zgodność z RODO.

17.12.2024 / 15:58
StoryEditor
Dyskonty Netto Marken-Discount z grupy Edeka są bardziej "premium" od Lidla i Aldi
563973
fot. Sebastian Rennack
563972
Sklepy Netto Marken-Discount mają co najmniej jedną hybrydową kasę, która może być używana jako kasa samoobsługowa.fot. Sebastian Rennack
563971
W drodze do kasy produkty alkoholowe są eksponowane na dedykowanej półce. Droższe artykuły i produkty tytoniowe znajdują się w zamykanych szafkach.fot. Sebastian Rennack
563970
Netto oferuje największy wybór napojów, z których wiele jest eksponowanych w skrzynkach i opakowaniach wielokrotnego użytku.fot. Sebastian Rennack
563973
563972
563971
563970

Wykorzystując wiedzę specjalistyczną w zakresie pozyskiwania marek swojej spółki macierzystej i niemieckiego lidera rynku Edeka Group, Netto Marken-Discount oferuje "wartość z wyborem" – ofertę dyskontową bez poświęcania wyboru produktów markowych. Dzięki kooperatywnej, regionalnie ustrukturyzowanej organizacji zakupowej Edeka, Netto Marken-Discount oferuje szeroką gamę produktów regionalnych, szczególnie w zakresie świeżej żywności.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2024 / 11:50
StoryEditor
Pułapki systemu kaucyjnego. Ekspert wskazuje nieścisłości
Recyklomat (fot. Shutterstock)

Nowelizacja ustawy o systemie kaucyjnym czeka na podpis prezydenta. Marek Przybylski doradca podatkowy i radca prawny z firmy MDDP zwraca uwagę na kilka nieścisłości w ustawie, które mogą generować problem.

Po wielu dyskusjach, głosowaniach, proponowanych zmianach i odrzuceniach poprawek projekt nowelizacji ustawy o systemie kaucyjnym trafił niedawno na biurko prezydenta Andrzeja D...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 10:23