Jak nazywa się chatbot Carrefoura?
Carrefour uruchomił Hopla, chatbota opartego na ChatGPT, który 8 czerwca został zintegrowany ze stroną internetową carrefour.fr. Robot ma pomagać klientom w codziennych zakupach. Używając naturalnego języka można go poprosić o wsparcie przy wyborze produktów do koszyka w oparciu o budżet, ograniczenia żywieniowe czy pomysł na menu.
Robot może również sugerować rozwiązania zapobiegające marnotrawstwu w zakresie ponownego wykorzystania składników i komponowania powiązanych przepisów i koszyków. Jest połączony z wyszukiwarką na stronie i oferuje klientom listy produktów związanych z tym, o czym rozmawiają, aż do momentu dokonania zakupu.
Gdzie jeszcze Carrefour wykorzystuje ChatGPT?
Generatywna sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do wzbogacania kart z opisami produktów marki Carrefour i dostarczania klientom większej ilości informacji na ich temat. Obecnie zastosowano ją w przypadku 2 tys. artykułów dostępnych online, ale sieć zapowiada, że docelowo chce wykorzystać tę technologię we wszystkich kartach produktów.
Wreszcie, Carrefour zaczął wykorzystywać generative AI do swoich wewnętrznych procesów zakupowych. Rozwiązanie to jest obecnie rozwijane wraz z zespołami z działu zakupów niedetalicznych i będzie im pomagać w codziennych zadaniach – takich jak przygotowywanie zaproszeń do składania ofert i analiza ofert już otrzymanych.
Jaki cel przyświeca szefowi Grupy Carrefour?
Jak stwierdził Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour, generative AI pozwoli grupie wzbogacić doświadczenia klientów i gruntownie zmienić metody pracy. – Integracja technologii OpenAI z tym, co robimy, to niesamowita szansa dla Carrefour. Będąc pionierem w wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, chcemy być o krok do przodu i tworzyć handel detaliczny jutra – podkreślił
Dodajmy, że wszystkie rozwiązania wdrożone przez sień są efektem współpracy firm Bain & Company oraz Microsoft. Korzystają z usługi Microsoft OpenAI Azure, aby uzyskać dostęp do technologii OpenAI GPT-4. Jednocześnie są w stanie wykorzystać wszystkie funkcje bezpieczeństwa, niezawodności i poufności danych platformy Microsoft Azure, aby zapewnić zgodność z RODO.