12.03.2018 / 12:48
StoryEditor

Szykuje się rewolucja w przepisach dotyczących wypowiadania umów o pracę

Małe firmy będą uniknąć skomplikowanej procedury zwalniania pracownika, jesli dadzą mu rekompansatę (fot. Pixabay CC0)
Komisja kodyfikacyjna prawa pracy wkrótce przedstawi projekt nowego kodeksu pracy. Zmienią się m.in. przepisy dotyczące wypowiadania umów o pracę. W większych firmach czynność ta zostanie bardziej sformalizowana, a prawa pracownika będą lepiej chronione. W przypadku małych firm pojawi się możliwość „wykupu” od niewygodnych relacji z pracownikami – informuje Interia.

Obecnie pracodawca może zwolnić pracownika w kilka minut, wręczając mu wypowiedzenie umowy o pracę lub tylko oświadczając o jej rozwiązaniu bez wypowiedzenia. Nieco lepiej wyglą...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.07.2024 / 16:57
StoryEditor
Lidl i Biedronka pompują coraz więcej pieniędzy w reklamę telewizyjną. Skok wydatków przyprawia o zawrót głowy?
Kadr ze spotu sieci Biedronka (fot. Jeronimo Martins)
Największe sieci handlowe w Polsce przeznaczają jeszcze więcej pieniędzy na ściągnięcie klientów do sklepów. W czerwcu Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, wydało na reklamę telewizyjną niemal o 80 proc. więcej, niż przed rokiem. Z kolei wydatki Lidla na ten cel podskoczyły o ok. 55 proc.

W najnowszym, czerwcowym zestawieniu wydatków na reklamę, przygotowanym przez Nielsen Media, na pierwszym miejscu sklasyfikowany został koncern Procter & Gamble. W czerwcu na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.07.2024 / 09:31
StoryEditor
MKiŚ: Do systemu kaucyjnego wkrótce może wejść standardowa butelka od piwa, może też od wódek, a nawet słoików
Looking up woman holding two glass bottle with water
Anita Sowińska, wiceminister klimatu i środowiska, zapowiedziała włączenie do systemu kaucyjnego standardowych butelek od piwa, nie wyklucza też, że obejmie on butelki od wódki, a nawet słoiki. Wyłączone będą opakowania po mleku i jego przetworach, ze względów sanitarnych.

Wiceminister klimatu i środowiska Anita Sowińska podkreśliła w rozmowie z "Rzeczpospolitą", że w ramach prac nad projektem nowelizacji ustawy o systemie kaucyjnym podjęto d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 15:20